PDA

View Full Version : Iemand ooit van Michael Fix gehoord?



Picker
8 oktober 2004, 13:00
Schijnt een schaduw van Tommy Emmanuel te zijn. Ook Australiaan, speelt ook op een Maton, heeft inmiddels ook zijn Maton signature model, en speelde kennelijk samen met Tommy in Dortmund.

Zijn website (www.michalefix.com) staat bol van de CD's en 'order' buttons, maar nergens een MP3tje te bekennen.

Kent iemand deze man? Is het wat?

Picker.

CGCGCE
8 oktober 2004, 14:30
Een vriend heeft hem gezien in Dortmund en mij twee stukjes uit zijn laatste CD laten horen. Er was een bewerking van "Fever", met Michael Hegdes-achtige percussieve technieken, en een ander nummer dat wel heel erg aan Tommy Atkins euh Chet Emmanuel deed denken, met cascading harmonics en al. Technisch heel knap en leuk om te horen, maar op het eerste gehoor een beetje oppervlakkig...

Buzz
8 oktober 2004, 15:16
.....met cascading harmonics.....


U zegt? :???:

CGCGCE
8 oktober 2004, 15:35
Een techniek die o.a. Chet Atkins, Lenny Breau, ... en sitar-spelers hebben gebruikt, en die TE ook toepast, bv. in het nummer "Up from downunder" : een snelle afwisseling van harmonieken en gewone noten.

cstruik
29 oktober 2008, 21:12
Hi,

ik heb hem gezien in Osnabrueck (avondconcert en workshop): grandioos.
Hij is van jonge leeftijd af bevriend met Tommy Emmanuel, en heeft heel veel van hem geleerd, maar zelf is hij ook erg creatief, wel vaak in dezelfde stijl, maar ook breder.
Hij is ongelooflijk creatief en vast.
De signature gitaar is vooral erg goed met versterking, omdat het geluid akoestisch tamelijk licht is. Hij speelt erg makkelijk.

Cor Struik

--=HANS=--
29 oktober 2008, 21:58
Beste cstruik, je kickt een topic van ruim vier jaar oud omhoog. Ik ben benieuwd of de betrokkenen in kwestie het zich nog kunnen herinneren :seriousf:

Maar verder, welkom op ons forum, have fun!!