View Full Version : akkoestische sim op boss gt-6
rudy_wiekens
21 mei 2002, 14:14
Wie weet hoe de akkoestische simulator klinkt van de boss gt-6 is deze een beetje realistisch??
Rudy
Bates15
22 mei 2002, 00:09
Klinkt solo (alleen gitaar ) niet echt mooi. Als je gewoon een paar accoordjes mee speelt met de rest van de band is het te doen. Het is nog niet eens een goedkope Cort gitaar maar smaken verschillen....(??!!)
als ik rechtstreeks speel via mijn hi-fi setje dan klinkt ie heel vet, via mijn versterker klinkt het stuk minder, maar dat komt denk ik doordat het een kleinrukversterkertje is :smile:
Zeker niet slecht dus in ieder geval!
Je kan er een aardig acc geluid uithalen, maar je zal er de tijd voor moeten nemen. Ik ben ook wel een paar uur bezig geweest voordat het geluid naar mijn zin was. Zeker met de instellingen van de body en de top was ik niet erg snel tevreden. Het klinkt al snel een beetje "iel". Zeker in een wat grotere ruimte. Lekker experimenteren en je komt wel tot een lekkere sound.
davinci dave
3 december 2002, 16:48
Wel, als ik er op m'n 4-sporenrecorder gebruik van maak (gt6 out op line gezet en van gt6 rechtstreeks naar recorder) krijg ik er prachtige opnames mee. Maar mij mogen ze ook komen uitleggen op welke wijze je een geluid krijgt dat bij het spelen in groep wekelijk de geloofwaardigheid van een akkoestische gitaar simuleert; Het zit in de buurt, maar klinkt te fragiel en ik krijg de hoge tonene er maar niet uit. Deze werken storend, en toch is het geluid niet duidelijk gedefiniëerd. Ik moet de gt6 echt nog wel leren kennen na een half jaar gebruik. Heeft iemand meer info over hoe je de acc sim gebruikt?
lars
3 december 2002, 19:24
klinkt zeker wel goed/geloofwaardig, maar je moet er wal even mee spelen, erg veel instellingen enzo ook met de EQ spelen, en et ligt natuurlijk over welke eindversterker/speakers je het gooit.
Rwin
3 december 2002, 19:49
Fishman Piezo systeem kopen en inbouwen... 300 gulden...
@iro
3 december 2002, 21:06
die acc. simulator overtuigde me niet echt, net als alle andere effecten van de gt-6 op het einde(heb hem verkocht), ja er is een tijd geweest dat ik hem super vond, maar een mens veranderd hé.
domie
3 december 2002, 22:38
acc simulator doet het best redelijk, en je moet gewoon echt goed instellen.
starter
4 december 2002, 00:15
'Probleem' met de GT6 is dat hij direct ingeplugd in een recorder of PC prachtige geluiden kan geven (mits je ze uiteraard goed instelt), maar over een versterker wordt het allemaal een stuk minder.
Kortom je kunt er hele mooie opnames mee maken, maar live is hij maar zeer beperkt bruikbaar. Wellicht is dat anders als je hem direct in de PA plugt (heb ik geen ervaring mee), theoretisch moet het dan ook prima klinken.
@iro
4 december 2002, 00:22
idd als ik er mee opnam klonk hij echt prachtig maar alleen daar voor kon ik hem niet houden hoor ...
davinci dave
4 december 2002, 13:30
Thanks for the reactons guys. Zeg, een Fishman piezo, wat is dat? Iets dat je in de gt inbouwd of in je gitaar? 'k Heb er nog nooit van gehoord zenne.
domie
4 december 2002, 18:37
das een element dat je kan inbouwen in je akoustische gitaar..
snap je hem :grin:
skabouter
12 december 2002, 00:20
ik heb piezo`s in mijn gitaar. en ik heb de boss-gt6. ik vind dat de acc-sim van de GT-6 niet in de buurt komt van mijn echte piezo`s, ik gebruik dan ook nooit de acc-sim, daar heb ik mijn gitaar voor.
maar op zich is het wel een redelijk simulatie, hoor.
alleen zijn mijn piezo`s zoooo goed, dat de rest al snel minder wordt ! :smile:
wat wel een grappig effect geeft is als je de acc-sim en de piezo`s over elkaar heen zet !
wie daartoe de mogelijkheid heeft moet het maar eens uitproberen! :smile: