PDA

View Full Version : Instrumenten verzekeren?



sash
7 oktober 2004, 17:21
Ik wil wat van m'n stuff laten verzekeren, maar weet iemand bij welke verzekeraar ik dat het best kan laten doen en wat dat gaat kosten ongeveer?

BLOK182
7 oktober 2004, 17:26
Ik zit bij de Rabobank. Met de kostbaarhedenverzekering betaal je 2% (zoiets) van de verzekerde waarde. Komt in jouw geval ergens rond de 80-100 euro per jaar te zitten.

Harry
7 oktober 2004, 17:29
maar dat zal als inboedel zijn? Niet als je regelmatig in Bommelskonten of Verneukschoten in kroeg het Zwaantje staat te spelen denk ik?

Jim Marshall
7 oktober 2004, 17:55
Ik heb onlangs al mijn gitaarspul bij de rabobank verzekerd. Voorwaarde was wel dat ik mijn inboedelverzekering ook bij hun moest afsluiten, bleek nog goedkoper te zijn ook. Al mijn spullen zijn overal en altijd verzekerd voor alle schade. Kosten zijn afhankelijk van de totale taxatiewaarde.
Je moet wel bij een erkende taxateur je spullen laten taxeren.

Bobbel
7 oktober 2004, 17:57
ah dat is wel slim ja... verzekeren... had ik nog geen eens aan gedacht... ik denk dat ik dat ook maar ff ga regelen

sash
7 oktober 2004, 18:01
Ik heb onlangs al mijn gitaarspul bij de rabobank verzekerd. Voorwaarde was wel dat ik mijn inboedelverzekering ook bij hun moest afsluiten, bleek nog goedkoper te zijn ook. Al mijn spullen zijn overal en altijd verzekerd voor alle schade. Kosten zijn afhankelijk van de totale taxatiewaarde.
Je moet wel bij een erkende taxateur je spullen laten taxeren.

Hebben hun die adressen of kan je ook naar een willekeurig gitaarbouwer gaan of bv. naar feedback?

Aca Ilic
7 oktober 2004, 18:11
Zdravo Sash!
Er zijn tig verzekeraars die muziek instrumenten vezekeren ,maar geen enkele die het belangrijkste doet : spullen in de auto verzekeren. Vorig jaar hadden we na de gig nog kleine spullen gaan halen uit de cafe ( het was wel in de kelder) het duurde misschien 3 a 4 minuten dat we afwezig waren, en bij bassisit haden ze ruit kapot gemaakt en een aantal kofers( met eff., snoeren, stemapparaat etc.)gejat.
Geen enkele verzekeraar doet hieraan mee ( voor zover ik weet), mocht er iemand eentje kennen laat me alsjeblieft weten.
Ik heb trouwens bij Achmea ( kostbaarheden)verzekering afgesloten ter waarde van € 5000, en ik betaal 5 euro's per maand. Ik moet wel bij zeggen dat er zo weinig is omdat ik het via collectiviteits-verzekering van mijn vrouw gedaan heb, en dan krijg je redelijke korting.

mvg
Aca

Shaggy
7 oktober 2004, 18:51
Ik heb zojuist na het lezen van deze topic ook de kostbaarhedendekking omhoog geschroeft. Het kost me 5 euro per maand extra maar dan krijg ik wel alles (incl audiovisuele apparatuur) terug van de verzekering in geval van inbraak en brand en nog meer van dit soort ellende. Bij mij zat het in de opstalverzekering dus als jij nog bij je ouders woont ofzo kun je dat het beste via hun lopende polis doen.

Jim Marshall
7 oktober 2004, 19:00
Okay, AL mijn spullen, dus gitaren, amp's, cab's, kabels, snoeren, effectapparatuur, plectrums, reserve snaren, gitaarstandaards, etc etc is verzekerd tegen: schade of diefstal in huis, in de auto, in de kelder, op het dak, op het podium, in de kleedkamer, op de wc, in het weiland, op de maan, zelfs als ik mijn gitaar bij een groupie naar binnen werk en ik breek een hals ben ik verzekerd.

Voor een taxatierapport zou ik niet naar feedback o.i.d gaan maar naar een gitaarbouwer of in ieder geval een gitaardeskundige die een firmastempel op een a4 tje kan drukken.

Shaggy
7 oktober 2004, 19:04
en hoeveel betaal je voor dat alles ? :-?

AART
7 oktober 2004, 19:09
en waar ben je verzekerd?

ieme
7 oktober 2004, 20:46
ik speel zo'n 40 keer per jaar, dan is het de moeite wel waard, zal eens langs de bank!

Anavrin
7 oktober 2004, 22:51
ik heb een tijd terug eens geïnformeerd, en de spullen die altijd in je huis blijven, zitten bij de inboedel, en van de rest moet je bonnetjes overleggen en dan in een kostbaarhedenverzekering...
Simpel gezegd moet je dus gewoon laten registreren op welke dingen je de verzekering wil (in mijn geval alleen op mijn basdingen, want ik speel bas in een band, en de rest staat (bijna) altijd thuis), en dan ben je bijvoorbeeld alleen verzekerd voor die ene Fender Stratocaster die je hebt vast laten leggen (tijdens vervoer en optredens en dergelijke), maar bijvoorbeeld niet voor die Les Paul die je er niet bij hebt laten zetten, omdat je dacht die alleen thuis te gebruiken, maar toevallig nu wel mee moest nemen naar het optreden, omdat je strat kapot was...



Tenminste, zo had ik het begrepen...

erwin_ve
7 oktober 2004, 23:12
Wat betreft het verzekeren voor inbraak bij je auto/bus. De KNTV had enkele jaren geleden een verzekering die dat dekte, je moet dan wel lid worden. Je kunt eens informeren...zie www.kntv.nl

ieme
7 oktober 2004, 23:29
Ja lekker als alles apart moet... ik kan toch wel gewoon mn gearstuff voor 8000 verzekeren?
maakt dat wat uit of ik mn haar of mn fender laat jatten, bogner of guytron...

Jim Marshall
8 oktober 2004, 01:29
Ik betaal ongeveer 70 euro per jaar voor een verzekerd bedrag van 4500 euro maar daar zitten ook wat pakketkortingen bij.
Als je een taxatierapport hebt hoef je geen bonnetje te overleggen.
En omdat een gitaar of versterker nu meer waard kan zijn dan de nieuwprijs is het sowieso beter om alles te laten taxeren.
Met bonnetjes krijg je bij schade altijd de dagwaarde, bij een taxatierapport de taxatiewaarde uitgekeerd. Een versterker die nieuw 1000 euro kostte kan na 3 jaar een dagwaarde hebben van 400 euro. Koop daar maar eens een nieuwe voor als er wat mee gebeurt.
Dan liever laten taxeren en iets meer premie betalen (enkele euro's p/j) maar dan wel de werkelijke waarde terug krijgen zodat je er wat nieuws voor terug kunt kopen. Je moet alleen om de 2 jaar het spul opnieuw laten taxeren en tussentijdse aan of verkopen doorgeven aan de maatschappij zodat de polis kan worden aangepast.
Het lijkt veel werk maar je voorkomt er wel mee dat jij met de financiele schade zit als er iemand zijn glas bier over je versterker leegt of een groupie die je hals breekt...

urezna
8 oktober 2004, 09:07
Met bonnetjes krijg je bij schade altijd de dagwaarde, bij een taxatierapport de taxatiewaarde uitgekeerd.

ik denk dat dat per verzekeraar verschilt, mijn gitaar is verzekerd voor de nieuwwaarde (bonnetje dus) maar het is NIET zo dat ik de dagwaarde uitgekeerd zou krijgen... maar wel de nieuwwaarde...
goed om dus even bij op te letten, wat de voorwaarden zijn, maar ja... dat geldt bij iedere verzekering... moet je zeker voor oppassen als de premie lekker antrekkelijk is... ;-)

Shaggy
8 oktober 2004, 12:22
Ik betaal ongeveer 70 euro per jaar voor een verzekerd bedrag van 4500 euro maar daar zitten ook wat pakketkortingen bij.
Als je een taxatierapport hebt hoef je geen bonnetje te overleggen.
En omdat een gitaar of versterker nu meer waard kan zijn dan de nieuwprijs is het sowieso beter om alles te laten taxeren.
Met bonnetjes krijg je bij schade altijd de dagwaarde, bij een taxatierapport de taxatiewaarde uitgekeerd. Een versterker die nieuw 1000 euro kostte kan na 3 jaar een dagwaarde hebben van 400 euro. Koop daar maar eens een nieuwe voor als er wat mee gebeurt.
Dan liever laten taxeren en iets meer premie betalen (enkele euro's p/j) maar dan wel de werkelijke waarde terug krijgen zodat je er wat nieuws voor terug kunt kopen. Je moet alleen om de 2 jaar het spul opnieuw laten taxeren en tussentijdse aan of verkopen doorgeven aan de maatschappij zodat de polis kan worden aangepast.
Het lijkt veel werk maar je voorkomt er wel mee dat jij met de financiele schade zit als er iemand zijn glas bier over je versterker leegt of een groupie die je hals breekt...


hmmm, you got a point

wat kost dat taxeren eigenlijk en bij kan je dat laten doen?

Jim Marshall
8 oktober 2004, 12:38
Ik heb mijn spul bij de musykfabryk in Heerenveen laten taxeren. Weet niet meer wat het kostte, heb het destijds in 1 x met een reparatierekening en wat setjes snaren betaald.
Op www.m-f.nl staat wel een telefoonnummer.

BLOK182
8 oktober 2004, 12:50
Ik heb het gratis bij mun vaste gitaartoko in de buurt laten taxeren, ff prijs + stempel op het blad en klaar. Alles is ook on the road verzekerd, en daar ging het me om. Iemand zal maar eens je gitaar uit de standaard lopen, of ff snel je pedaaltje van je effectenplank klauwen terwijl je ff de rest uitladen bent. Of een fles bier in/over je amp ed.

Shaggy
8 oktober 2004, 13:04
Ik denk dat het niet veel zin zal hebben om alleen de gitaar te laten taxeren omdat de audiovisuele app. ook onder de kostbaarheden valt. In geval van brand zijn al mijn bonnetjes ook pleitos ... uhh en ook een evt een taxatierapport natuurlijk maar dat kantoor zal wel een kopie hebben neem ik aan :-? .. nou ik ga iig informeren ..

BLOK182
8 oktober 2004, 13:43
De bank heeft idd kopieen van taxatierapporten / aankoopsbewijzen nodig, die kopieren ze en samen met foto's van je instrumenten bewaren ze dat. Op basis van de bonnetjes/taxaties werd bij mij de verzekerde waarde bepaald, dus niet zo van "oh doe maar 5000 voor de hele troep verzekeren ofzo". Dit lijkt me trouwens ook handigers, als ze maar 1 gitaar jatten zit je niet met gehannes als "wat is ie nou precies waard".

urezna
8 oktober 2004, 15:52
het is heel simpel, dr zullen best verzekeraars zijn die akkoord gaan met zomaar een flink bedrag, want daarmee vangen ze meer premie, want dat is onlosmakelijk met elkaar verbonden ;-)
ze zullen wel exact willen weten welke zaken er wel en niet gedekt dienen te zijn.