PDA

View Full Version : Parker P-40



TMKXL
7 oktober 2004, 17:05
Ik heb deze week een Parker P-40 (Trans Black) gekocht op Marktplaats.
De jongen had hem 2 weken geleden nieuw gekocht voor 1140 Euro en bood hem aan voor 850 of je moest een goed bod doen. Ik heb hem nu van hem gekocht voor 600 Euro.

Hij gaf als reden van verkoop dat hij plotseling in een andere band gaat spelen en daarom een ander instrument gaat spelen (hij zei er niet bij wat).

Het is een hele goede deal, 1140 voor 600, maar m'n ouders waren nogal achterdochtig en vonden het maar vreemd dat hij een instrument wat ie nog maar 2 weken heeft alweer doorverkoopt met zo'n vage reden. Er was ook geen plaatje bij z'n advertentie. Op zich hebben ze wel gelijk.

Ik moet nog een afspraak maken om hem op te halen en natuurlijk ga ik eerst op spelen om zeker te weten dat er niks mis mee is. Ik kan natuurlijk altijd nog nee zeggen.

Wat denken jullie?

Static-M
7 oktober 2004, 17:11
Das wel een gigantische prijsdaling, wel een btje verdacht... Mss een gestolen instrument?

Harry
7 oktober 2004, 17:31
raar verhaal inderdaad. Ik heb zelf een P38 voor 550 euro gekocht, dus de prijs is op zich niet verkeerd.

TMKXL
7 oktober 2004, 18:34
Ok, ik heb net met die man gebeld. Hij klonk best oud (50 ofzow) en zei dat hij de gitaar wel kon komen brengen, kost me wel 35 euro extra aan reiskosten. Toen zei ik dat ik hem wel wou komen ophalen met mijn vader in de auto, toen zei hij dat hij vaak weg was, zat veel in Duitsland.
Toen zei ik dat ik het even met mijn vader zou overleggen, en dat ik hem zou terug bellen. Hij wou echter z'n telefoonnummer niet geven maar wou graag dat ik een mailtje stuur, was voor heem handiger. Nu heeft hij mijn telefoonnummer maar hij wou zijn telefoonnummer niet geven.

Hmmm, ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken. Ik wil die gitaar zo graag maar nu twijfel ik toch wel. Wat denken jullie?

Mr.Bluesbreaker
7 oktober 2004, 19:06
Stel gewoon wat vragen om te kijken of ie er uberhaupt verstand van heeft. (checken of het geen gestolen waar is waarvan de gast niets vanaf weet, een keer gehad met een LP standard dat ook zo klonk als dit verhaal)
Vraag naar welke amp hij thuis heeft staan, ivm uittesten, als ie dat al niet kan zeggen of iets van "jaaa euh nouu die heb ik niet" oid. dan weet je hoe laat het is. Ga nog ff door of ie meerdere kanalen heeft, SS of buizen, etc. Doe als of je niet veel van de gitaar weet, vraag of het een bolt on neck is of een set neck ofzo. Als hij vlekkeloos al je vragen beantwoord, ben je al een stuk zekerder. Oja, last but not least: het serienummer! Vraag daarnaar, als ie dat niet geeft om een of andere reden weet je dat het mis is, heb je het nummer wel check hier de "gestolen" topics en internetsites die erover gaan. Als alles dan nog goed klinkt moet je het gewoon doen. :wink:

TMKXL
7 oktober 2004, 20:31
Bedankt iedereen. Ik zie wel wat het wordt. :)

Johnny Tsunami
8 oktober 2004, 09:27
Als hij hem twee weken geleden gekocht heeft, dan zal hij toch nog het bonnetje/garantiebewijs moeten hebben???

TMKXL
8 oktober 2004, 09:34
Als hij hem twee weken geleden gekocht heeft, dan zal hij toch nog het bonnetje/garantiebewijs moeten hebben???

Dat zij mijn vader idd ook al. Ik zal hem inderdaad ernaar vragen.

r1k
8 oktober 2004, 10:34
Hoi
Ik heb die add bekeken, ik zou ZEER wantrouwig zijn als ik jou was....
Zo'n ding zet je toch niet te koop zonder foto...
..en dan die prijs...en thuisbezorgen....

by the way, ik ben ook 50 !

ToTaL FaKe
8 oktober 2004, 10:48
nou k zou hem dan liever naar mijn huis toe laten komen, met een hoop vrienden in me huis :cool: dan alleen met me pa naar zoon kerel die regelmatig naar duitsland gaat :lol:

jorrit
8 oktober 2004, 11:27
zegt dat wat over je pa of over jou?

BLOK182
8 oktober 2004, 13:45
Wat ook kan is dat ie het ding voor minder heeft gekocht, en dat de adviesprijs 1140 is, dat ie zodoende meer ervoor kan vragen tweedehands.

hansies
8 oktober 2004, 14:35
Ok, ik heb net met die man gebeld. Hij klonk best oud (50 ofzow) en zei dat hij de gitaar wel kon komen brengen, kost me wel 35 euro extra aan reiskosten. Toen zei ik dat ik hem wel wou komen ophalen met mijn vader in de auto, toen zei hij dat hij vaak weg was, zat veel in Duitsland.
Toen zei ik dat ik het even met mijn vader zou overleggen, en dat ik hem zou terug bellen. Hij wou echter z'n telefoonnummer niet geven maar wou graag dat ik een mailtje stuur, was voor heem handiger. Nu heeft hij mijn telefoonnummer maar hij wou zijn telefoonnummer niet geven.

Hmmm, ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken. Ik wil die gitaar zo graag maar nu twijfel ik toch wel. Wat denken jullie?

als 50 oud is hoop ik dat u deze leeftijd haalt !!!!!!!!!!!!!! :razz: :razz: :razz:

joke
9 oktober 2004, 11:21
dit is waarschijnlijk toch jatwerk !!!

enne, ik vind 50 ook niet oud want de goeie gitarist is gerijpt door leeftijd en ervaring en vindt dan vaak de rust voor mooie dingen !
en niet meer gehinderd door de wil 1000 noten per seconde te willen spelen maar die ene noot op de goeie plaats!

TMKXL
9 oktober 2004, 12:48
Ik vind 50 best oud omdat ik zelf 17 ben. Laat ik het zo zeggen: Hij klonk ouder.

joke
10 oktober 2004, 11:32
als honderdvijftig!

SiNiSTRaL
10 oktober 2004, 11:43
dames, dames wat een gemuts, kijk: dure gitaar, jij koopt m voor weinig....
zal het jou ook maar 1 hol uitmaken of ie gestolen is of niet?
ook al is ie gestolen en je koopt m niet gaat ie m heus niet terugbrengen en slijt ie m aan iemand anders...
maarja, misschien hebben jullie wel manieren en liefde voor de medemens.....ik ben zo iemand die ook als ie een portemonee zou vinden met 5.000 euro, m mooi niet terugbrengt ;) ...al zou ik een portemonee nieteens oprapen als ik m vind, maargoed :)

gewoon doen joh, en als je t echt niet vertrouwd en je er niet goed bij voelt, niet doen...