PDA

View Full Version : Squier Affinity Strat, goed of niet



*mav11*
7 oktober 2004, 16:48
Hallo, ik wil binnenkort een gitaar aanschaffen en ik dacht aan een Squier Affinity Strat, rosewood of maple. Maar ik vroeg mij af of dit wel een goede gitaar is. Ik had eens iets slechts gelezen over Affinity, dat dat niet zo goed was ofzo, maar ik weet het niet meer juist. En ik vroeg mij ook af welke houtsoort het beste is, rosewood of maple?

Alvast bedankt

SiNiSTRaL
7 oktober 2004, 16:49
net wat je zelf lekkerder vind spelen/klinken, maar niets klinkt/speelt lekker op een squier affinity omdat t een multiplex klote gitaartje is, spaar alsjebleift ff door of zoek marktplaats voor wat beters af...

Blijepanda
7 oktober 2004, 16:54
Ach, om te beginnen is het wel leuk hoor. Ik ben begonnen met een squier stagemaster, dat is denk ik beter te pruimen dan een affinity.

Squier4ever
7 oktober 2004, 16:54
Wtf multiplex :evil: :evil: :evil:
Tis geen Stagg gvd.
Ik heb ook een Affinity en ut ding klnkt geweldig!(en nee dat ligt nie aan me DiMarzio die ik voor 20!€ gekocht heb :-D :-D :-D :-D )
Maar zeker als je gaat beginnen zou ik deze gitaar aanraden. veel waar voor je geld :D:D

SiNiSTRaL
7 oktober 2004, 16:56
zeker niet, alleen mensen die zelf een squier affinity hebben en niets beters kunnen krijgen zeggen dat ;)

Vexx
7 oktober 2004, 17:03
Wel het soort reactie die je verwacht van iemand die Squier4ever heet.. :-? :cry: :-?

On-Topic: Ik zou het liefst een Squier Stratocaster Standard kopen (als je dan perse een Squier wilt..). Zoals Sinistral al zei (weliswaar niet erg subtiel) kan je beter voor het budget wat je hebt een strat van Marktplaats op duikelen. Een Mexicaanse Fender is veel meer waar voor je geld dan zo'n Affinity Squier.

*mav11*
7 oktober 2004, 17:10
Ok, maar wat raden jullie dan aan als gitaar om mee te beginnen?
Ik had ook al gedacht aan yamaha, maar ik weet niet of dat zo een goed idee is.

Vexx
7 oktober 2004, 17:28
Een Yamaha is al een veeeel beter idee dan een Squier Affinity. De Yamaha's staan erg goed bekend als gitaren voor beginners, en gevorderden. Er zijn hier op het forum een aantal mensen met een Yamaha, en ze zijn er behoorlijk positief over.

Ik zou voor een Yamaha gaan.

*mav11*
7 oktober 2004, 17:42
Aah, ok, dat is duidelijk,
maar voor welk budget heb je dan een goede starters-yamaha?
En welk type van de yamaha's is goed om mee te starten?

Vexx
7 oktober 2004, 18:10
Je zou bijvoorbeeld eens kunnen kijken naar de Yamaha Pacifica 112. Ik vermoed dat die rond de 250 euro moet kosten. Het geldt wel altijd in deze prijsklasse dat een gitaar van 100 euro alweer een stap beter is. Om die reden zou ik gaan voor een 112, en niet de 012. Ik vermoed dat de 112 voor de kleine meerprijs toch een duidelijk kwaliteitsverschil zal laten zien.

Hier is de website van Yamaha (http://www.yamaha-europe.com/yamaha_europe/netherlands/10_musical_instruments/30_guitars_basses_amps/60_electric_guitars/10_electric_guitars/index.html/)

Ik zou als ik jou was gewoon eens naar een gitaarwinkel gaan waar ze veel verschillende gitaren hebben: op die manier kan je gemakkelijk veel verschillende gitaren testen, en uitvinden wat je nou eigenlijk wilt. Het is namelijk best mogelijk dat bijvoorbeeld een Les Paul model je veel meer aanspreekt.

ben???
7 oktober 2004, 18:30
wow, die yamaha pacifica 120 is tof!

*mav11*
7 oktober 2004, 18:36
Ik denk dat ik voor Yamaha zal gaan. De Pacifica 112 spreekt mij wel aan. Alvast bdankt voor de hulp.

Sliver
7 oktober 2004, 19:21
affinity = k*t

icarus168
7 oktober 2004, 19:41
Het beste is gewoon naar een winkel te gaan, en gewoon een aantal gitaren uitproberen ( als je nog niet kan spelen vraag dan of iemand even voor je wilt spelen, om te horen hoe hij klinkt, en pak hem vast om te voelen of je heb lekker vind...)
Ik zal altijd afraden gitaren te bestellen waar je nog nooit op gespeeld hebt.
Laat je in de winkel ook informeren over de soorten, denk na over wat je nou eigenlijk wilt spelen.

Buiten yamaha's als beginnersgitaren raad ik ook de standaart gitaren van Ibanez, en esp Ltd aan.

Javaca
7 oktober 2004, 19:46
De Squier affinity:

+Zeer goed bespeelbaar
+mooi uiterlijk
+makkelijk te upgraden
+goedkoop

-kwaliteit van de electronica is wat minder
-dunne body (wel lekker licht maar wat sneller feedback bij hoog volume)

Een squier affinity is niet zo slecht als die afgeschilderd wordt
De hals is zeer goed bespeelbaar en het geluid is zelfs door een 15 w versterkertje acceptabel.
Het zijn geen Stagg, Adonis en A-muse gitaren!!! Dit zijn gitaren die gemaakt zijn van spaanplaat en onderdelen hebben die gemaakt lijken te zijn van oude cola blikjes. Het hout van Squiers is best acceptabel (schuur er maar eens één kaal :wink: ).

sickpunk
7 oktober 2004, 20:08
ik had anders een fucking goeie affinity....ehlaas nog geen andere gevonden die zo goed was....en heb hem helaas ook weer verkocht...:S stupid me... maar denk dat het per affinity wel verschild hoor

*mav11*
7 oktober 2004, 20:29
Nu weet ik tenminste dat de yamaha's goed zijn om te beginnen. Maar over de Squier Affinity strat zijn de meningen blijkbaar verdeeld. Ik denk dat ik eens naar een muziekwinkel ga, en daar eentje ga uitkiezen uit de prijsklasse van de Squier Affinity Strat en de Yamaha Pacifica 112.

ToTaL FaKe
7 oktober 2004, 20:35
Ik heb zelf een Squier standaard strat.. en ben er zeer tevreden over.. k heb ook een Ibanez S 470 DX QM dus je hoeft niet te zeggen dat k niets beters kan kopen... :cool:

enfin.. mijn squier is uit '93 en die klikt egt super lkkr, speelt goed, ziet er goed uit en komt uit China...

serie nummer YN643928 dus mss vind je er 1 met serie nummer YN... die zijn namelijk wel goed....

Javaca
7 oktober 2004, 20:39
ik had anders een fucking goeie affinity....

+1

Bobbel
7 oktober 2004, 20:58
Ik heb zelf een Squier standaard strat.. en ben er zeer tevreden over.. k heb ook een Ibanez S 470 DX QM dus je hoeft niet te zeggen dat k niets beters kan kopen... :cool:

enfin.. mijn squier is uit '93 en die klikt egt super lkkr, speelt goed, ziet er goed uit en komt uit China...

serie nummer YN643928 dus mss vind je er 1 met serie nummer YN... die zijn namelijk wel goed....

Ja maar Chineze Squiers zijn over hat algemeen ook wel goed

ToTaL FaKe
7 oktober 2004, 21:41
heb er 2 jaar geleden 160 euro voor betaald met tas, kabel, paar plectrums(ok die kosten niks :lol: ) en versterkertje(ook al tijdje geleden voor 120 euro Verkocht..)....


en k ben van plan om hem cker niet weg te doen..

Annuh
7 oktober 2004, 22:21
Ik heb zelf ook een squier affinity strat en ook een Epiphone les paul limited edition, dus kan ook wat beters betalen....en ik zeg:

Als het je eerste elektrische gitaar is is hij perfect!
Mensen zitten te zeiken qua toon enzo maar als je nog nooit op een elektrische hebt gespeeld hoor je dat echt niet nog. Als eerste gitaar is het een aanrader en zelfs nu doe ik hem nog niet weg. het is een lekkere gitaar om te soleren maar ook voor chords en rock is hij goed. Lekker allround en kan je nog op oriënteren wat voor stijl je wil gaan spelen.
Een affinity heeft gewoon een smallere hals dus als je kleine vingers hebt is het ook lekker...heb je lange vingers dan zou ik voor een squier strat gewoon gaan.

p.s het is wel leuk om er een multi effectje bij te kopen (voor de goedkoopste bijv. digitech rp series, rp50 is het goedkoopst en ook nog goed). Dan kan je helemaal lekkere styles spelen. :wink:

Bobbel
7 oktober 2004, 22:44
Ik heb zelf ook een squier affinity strat en ook een Epiphone les paul limited edition, dus kan ook wat beters betalen....en ik zeg:

Als het je eerste elektrische gitaar is is hij perfect!
Mensen zitten te zeiken qua toon enzo maar als je nog nooit op een elektrische hebt gespeeld hoor je dat echt niet nog. Als eerste gitaar is het een aanrader en zelfs nu doe ik hem nog niet weg. het is een lekkere gitaar om te soleren maar ook voor chords en rock is hij goed. Lekker allround en kan je nog op oriënteren wat voor stijl je wil gaan spelen.
Een affinity heeft gewoon een smallere hals dus als je kleine vingers hebt is het ook lekker...heb je lange vingers dan zou ik voor een squier strat gewoon gaan.

p.s het is wel leuk om er een multi effectje bij te kopen (voor de goedkoopste bijv. digitech rp series, rp50 is het goedkoopst en ook nog goed). Dan kan je helemaal lekkere styles spelen. :wink:

Ik wist niet dat affinity een smallere hals had... als er bij een gitaar affinity staat is de hals dan altijd smaller (of noemen ze dat alleen bij Squier/Fender zo)? want ik heb dan wel lange vingers, maar ik hou wel van smalle shortscale halsen...

Annuh
8 oktober 2004, 18:39
Ik weet dat het sowieso voor Squiers en Fenders geld en ik denk voor alle strat kopieën...of het bij alle gitaren geld...geen idee...die heb ik liever "gewoon"...btw waar zie jij een ander model gitaar staan met affinity? :D

Squier4ever
9 oktober 2004, 10:49
Ik heb vind ik zelf ook een fucking goeie affinity (vooral nu de DiMarzio erin zit :-D :-D :razz: ) een chinees btw. Maarja het is altijd zo dat iedere gitaar anders is, en met een paar andere elementen erin klinkt dat ding al supervet.
(mijn leraar is jaloers omdat mijn humbucker naar zijn zeggen: "belachelijk veel output" heeft, en dat is waar :-D :-D :-D )
en ik geef toe dat er betere gitaren zijn, maar die kan ik momenteel niet betalen :lol:

SiNiSTRaL
9 oktober 2004, 10:53
Ik heb zelf ook een squier affinity strat en ook een Epiphone les paul limited edition, dus kan ook wat beters betalen....en ik zeg:

Als het je eerste elektrische gitaar is is hij perfect!
Mensen zitten te zeiken qua toon enzo maar als je nog nooit op een elektrische hebt gespeeld hoor je dat echt niet nog. Als eerste gitaar is het een aanrader en zelfs nu doe ik hem nog niet weg. het is een lekkere gitaar om te soleren maar ook voor chords en rock is hij goed. Lekker allround en kan je nog op oriënteren wat voor stijl je wil gaan spelen.
Een affinity heeft gewoon een smallere hals dus als je kleine vingers hebt is het ook lekker...heb je lange vingers dan zou ik voor een squier strat gewoon gaan.

p.s het is wel leuk om er een multi effectje bij te kopen (voor de goedkoopste bijv. digitech rp series, rp50 is het goedkoopst en ook nog goed). Dan kan je helemaal lekkere styles spelen. :wink:

Ik wist niet dat affinity een smallere hals had... als er bij een gitaar affinity staat is de hals dan altijd smaller (of noemen ze dat alleen bij Squier/Fender zo)? want ik heb dan wel lange vingers, maar ik hou wel van smalle shortscale halsen...
ze hebben ook een veel dunnere body...

Annuh
9 oktober 2004, 17:56
Klopt... :D

Mijn affinity squier is nog wel een oude...weegt ook iets te veel haha :wink:

Squier4ever
9 oktober 2004, 18:09
De mijnes is ook een jaartje of 6,7 oud die is ook nog gwoon lekker zwaar.

Annuh
9 oktober 2004, 23:53
uhuh...that's the real deal, maid! :D