PDA

View Full Version : Model 6: 2 probleempjes...



Wormaap
7 oktober 2004, 16:44
Hey mensen, zoals sommigen wel zullen weten ben ik sinds een tijdje de trotse bezitter van een Charvel Model 6.
Super gitaar, geweldig speelbaar en retestrakke sound maar ik heb 2 kleine probleempjes.
1. Als ik met de Jackson JT-6 licensed Floyd een divebombje maak van meer dan een halve noot ofzo, dan is de hele gitaar nét een beetje omlaag gestemd, dit gebeurt ook als ik een overdreven heftige bend speel, waarbij de brug ook wat naarvoren kantelt --> het probleem lijkt dus daar te zitten.
Als ik vervolgens een klein pullupje doe met de Floyd, dan is'ie weer zuiver.

2. Er is een probleempje met de humbucker: Hij bromt ongelofelijk als ik mijn handen niet op snaren of brug heb liggen --> aardingsprobleem zou je zeggen toch? Ik weet niet zeker of dit eraan kan liggen dat ik thuis m'n oefenversterker op een ongeaard stopcontact heb hangen, aangezien ik zo snel niet weet hoe'ie het doet op de repetitie. Alleen: Als alle elementen uit staan heb ik dit ook, pas als ik de volumeknop naar 0 draai is't weg. Als ik echter een of beide singlecoils inschakel is't weg.
Hiermee samenhangend heb ik ook een ongelofelijke brom als ik naast de PC zit te spelen, dit zou toch niet mogen met een aktief element?
En ook nog samenhangend: Als ik een van de schroefjes waarmee de HB vastzit aanraak dan krijg ik de hardste brom die ik ooit uit'n gitaar gehoord heb :o

Heeft iemand enig idee hoe ik van deze probs af kom? Voor de rest is het namelijk een SUPERgitaar maar dit wordt toch een beetje ergerlijk :-D