PDA

View Full Version : ibanez RG560



niels5150
7 oktober 2004, 13:12
Hallo,

Ik ben door een ruil in het bezit gekomen van een Ibanez RG560 uit japan. De kleur is rood/paars metallic. Geen slagplaat. Floyd. H/S/S van ibanez (V2 en 2x S1).
Wat is deze gitaar waard op de 2dehands markt?

Luc-O
7 oktober 2004, 15:10
250 euri? Geen idee, ligt eraan in welke staat hij verkeert... heb je een foto?


(ff off topic: ik heb ff op je site gekeken, ziet er goed uit!! Ik vind jou echt een te gekke gitarist, ik heb in '98 een keer meegedaan aan de gitaarkampioenschappen, jij ook toen toch? Het is al een tijd geleden, maar dat nummer wat jij daar toen speelde (in Showbizz city) vind ik nog steeds waanzinnig!! Nu ik je hier toch tegenkom, heb je dat nog ergens op cd ofzo, zou het graag willen hebben!
Je bent goed bezig man, je moet eens een keer een mp3 in Sounds posten!!)

Grtz, Luc

Diedo
7 oktober 2004, 15:12
tja... euh.. dat hangt er nogal vanaf...
hoe oud is ie? (eerste twee cijfers in het serienummer geloof ik)
in welke staat is ie...

ik denk een slordige 250-350 euro...

urezna
7 oktober 2004, 16:45
hoewel het heel fijne gitaartjes zijn, brengen ze niet veel meer op, de mijne eentje uit '87 (serienummer begint in mijn geval met een 7 en ik weet dat hij uit '87 komt) leverde een jaar of wat terug hooguit 500 gulden op, dus nog geen 250 euri... en dat vond ik te weinig, dus ik hou em lekker, want op zich is ie prima, en in goede staat...

stop er een beter element in en je kunt beschikken over een wereldgitaar... als het jouw stijl is natuurlijk ;-)

SiNiSTRaL
7 oktober 2004, 16:51
schijnen goeie gitaren te zijn idd, ik kon eerst voor 250 een japanse RG550 kopen (dus met maple toets), maar heb wat beters voor t geld gevonden met mazzel, maar veel beters voor je geld si er niet te krijgen als je metal achtige dingen speelt dan een oude RG

renier
8 oktober 2004, 12:46
in perfecte staat tussen de 4 en 450

waarschijnlijk issie dat echter niet, aangezien hij toch al een jaartje of 10/15 oud moet zijn.

ik heb er ook eentje, wel eens weg willen doen, maar het is gewoon een superkwaliteit gitaar waar je geen zak meer voor krijgt. ik heb hem opneuw gespoten, er duncan's ingezet en eens goed afgesteld. top gitaartje verder. uit de tijd dat de RG's nog echt topkwaliteit gitaren waren.

urezna
8 oktober 2004, 15:50
RG's heb je nog steeds in topkwaliteit hoor ;-)
dr moet tegenwoordig vaak alleen het woordje prestige bij staan geloof ik :o
en toen had je ze ook al van beduidend mindere kwaliteit...

SBloke
19 januari 2006, 15:52
Ik heb er zojuist eentje aangeboden gekregen voor 200....

De staat weet ik nog niet. Is deze gitaar een beetje geschikt voor metal, rock, maar ook wat blueswerk en "shred" ??

(met eventueel wat andere elementjes erin)

AART
19 januari 2006, 16:08
300/350 krijg je er denk ik net voor.

SBloke
19 januari 2006, 18:13
Krijg net ook nog een aanbod voor een RG550...

zonder hals... in onderdeeltjes (nouwja, de kop krijg je erbij, hals is gebroken)

Dus wel met een trem en elementen erin enzo..
Wat zou zoiets waard zijn???? Hij vraagt er 75,- voor

Nickname
19 januari 2006, 18:18
Krijg net ook nog een aanbod voor een RG550...

zonder hals... in onderdeeltjes (nouwja, de kop krijg je erbij, hals is gebroken)

Dus wel met een trem en elementen erin enzo..
Wat zou zoiets waard zijn???? Hij vraagt er 75,- voor

Damn.. zoiets zoek ik dus maar dan met een SA model.. weet iemand een SA die in stukjes ligt die ik zou kunnen kopen?

SBloke
19 januari 2006, 18:22
maaruhm, is dat een beetje een goede deal???

en dan ergens een jem halsje vinden en erin peuteren... toch weer iets leuks voor weinig geld enzo.

Nickname
19 januari 2006, 18:26
maaruhm, is dat een beetje een goede deal???

en dan ergens een jem halsje vinden en erin peuteren... toch weer iets leuks voor weinig geld enzo.

Dat klinkt makkelijker dan het is... geloof me.. ik zoek al tijden naar een SA nek :confused:

vester86
19 januari 2006, 23:34
Hallo,

Ik ben door een ruil in het bezit gekomen van een Ibanez RG560 uit japan. De kleur is rood/paars metallic. Geen slagplaat. Floyd. H/S/S van ibanez (V2 en 2x S1).
Wat is deze gitaar waard op de 2dehands markt?

net wat de gek ervoor geeft.... je kunt een mazzeldeal hebben, of er niet vanaf komen omda iedereen minder geeft dan jij wil hebben