PDA

View Full Version : Cubase over 2 beeldschermen..???



TIMBER
7 oktober 2004, 12:46
Ik heb Cubase SX draaien op mijn PC en heb daar twee monitoren op aangesloten. Nu kan ik Cubase zelf op de ene openen en de configuratie schermen kan ik naar het andere scherm slepen net als de afspeel-record balk. Allemaal leuk en aardig maar juist het mixerpaneel kan ik niet naar het andere scherm slepen. Heeft iemand hier ervaring mee en is dit op een of andere manier wel te bewerkstelligen.

bert k
7 oktober 2004, 13:05
Ik heb precies dezelfde setup, en ik draai SX op 2 schermen, zonder probleem.
Let erop dat je cubase niet moet maximaliseren, dan vult ie 1 scherm. Je moet hem iets verkleinen, en dan de buitenste rand naar het andere scherm slepen. Dat onthoudt hij netjes voor de volgende keer.

guhlenn
7 oktober 2004, 14:26
ik gebruik Sonar, en wat me opvalt si dat als ik bijv. wavelab erbij draai en switch dan tussen de twee prog's dat sonar dan naar kant gaat... hebben jullie dat ook?

bert k
7 oktober 2004, 16:18
Dat soort dingen kan ik instellen in NView, hulpprogje van de videokaart.

TIMBER
9 oktober 2004, 09:36
Let erop dat je cubase niet moet maximaliseren,


Yep.. dat is de manier..... thanks voor de tip.

TIMBER
19 oktober 2004, 07:43
Heb nu Cubase SX versie 2.0 en daar is het dus wel op een normale manier mogelijk. Je klikt op een willekeurige plaats rechtsboven in het mixer-scherm en selecteert in het rolmenuutje "always on top" en klaar is kees... je kunt nu Cubase op het ene beeldscherm maximaliseren en het mixer-scherm op je andere laten staan. Let wel dit werkt niet in versie 1.0 want dat werkt alleen maar zoals beschreven in voorgaande topics.

bert k
19 oktober 2004, 10:24
Hé, kijk, dat wist ik niet. Vanavond ff proberen. :)

TIMBER
20 oktober 2004, 23:34
En nog gelukt... :listen:

bert k
21 oktober 2004, 00:23
Nee, want ik heb de computer tot op de laatste schroef uit elkaar gehaald wegens nieuwe waterkoeling. Nog niet aan toegekomen...

Ic3gl0vE
4 november 2004, 16:38
Ik heb precies dezelfde setup, en ik draai SX op 2 schermen, zonder probleem.
Let erop dat je cubase niet moet maximaliseren, dan vult ie 1 scherm. Je moet hem iets verkleinen, en dan de buitenste rand naar het andere scherm slepen. Dat onthoudt hij netjes voor de volgende keer.

Ik heb een ATI Radeon 9000pro videokaart en dan heb je naast de drie standaardknoppies rechtsboven in elk windowsprogramma, ook nog eens een knoppie om te maximaliseren naar 2 beeldschermen. Is nog net iets makkelijker :) Kun je alles heen en weer slepen zoals je wilt