PDA

View Full Version : Randall RH100G2 Head



Jim Marshall
7 oktober 2004, 00:32
Ik sprak de vertegenwoordiger van Randall en volgens hem kun je de Marshall sound uit deze amp krijgen plus a lot more.

Verkooppraatje, of toch dichter bij de waarheid dan ik denk?

vester86
7 oktober 2004, 00:39
beetje, maar niet echt.
Heb zelf de G1 versie, en dr zit inderdaad een brit-distortion geluid op, maar om dat meteen met een marshall te associeren. en daarbij: iedere marshalltype klinkt anders. zet maar eens een JCM 600, JCM 800 en 900 naast elkaar, das echt wel veel verschil.

Clean klinkt de Randall goed erg goed, gezien de prijs en transistor-verhaal. distortions vind IK um wat eenzijdig, zelf met de gain op 0 (nul) komt er nog een distortion uit. het woord crunch of overdrive kent ie niet. maar misschien is dit in de G2 versie wat bijgewerkt, staat me wel iets van bij...

Als je op zoek bent naar een marshall, koop dan voor het geld van een RH100 head + CAB een leuke 2ehands marshall (of koop een jackhammer)

andy
7 oktober 2004, 00:49
Ik sprak de vertegenwoordiger van Randall en volgens hem kun je de Marshall sound uit deze amp krijgen plus a lot more.

Verkooppraatje, of toch dichter bij de waarheid dan ik denk?

Check this. Plug in, met een lekkere vervorming. Hand gedempt op de brug en sla dan stevig aan. Dan moet je het verschil tussen buizen en transistor wel horen.

vester86
8 oktober 2004, 00:33
en wat wil dat over die randall of over de marshall zeggen???

Dat buizen niet hetzelfde is als transistor??? dat is toch ook niet?

Is een marshall jcm 800 dan hetzelfde als een MArshall jcm 900?? is toch ook allebei buizen?

Of een Randall RG 100 en een Randall Warhead, die klinken ook F*cking different, terwijl het wle allebei randalls zijn.

What's Your Point?