PDA

View Full Version : [Riff contest] Cookiemonster



charlie_45
7 oktober 2004, 00:30
hallo allemaal,

ik heb mijn best gedaan, dit is na lang proberen echt het fijnste wat ik op deze backing track kon bakken: http://www.jwbuitenhuis.nl/mp3/cookiemonster.mp3.
dit viel me echt niet mee omdat de bas en drums heel duidelijk zijn en je er dus moeilijk je eigen draai aan kan geven. (hoewel sommige van jullie daar meesterlijk in geslaagd zijn imho)

veel plezier.

charlie45 (aka charlie_45)

Jeroenvanhulsteijn
7 oktober 2004, 00:48
haha, potvolblommen....ik vind dit dus weer een hele originele inzending. in het begin dacht ik even dat ik naar de tune van één of andere atari spelletje zat te luisteren :razz:

goeie balans tussen alle partijtjes! leuke geluidjes! hele leuke themaatjes in je solo. echt heel lekker gespeeld. alleen die wah/filter....kweet nog niet wat ik daar van moet denken. op zich vind ik wah wel gepast hier, alleen...kweenie. mss de timing....autowah?

Gert-Jan
7 oktober 2004, 12:47
MEESTERLIJK, ik vind dit dus gewoon top.

Wat een fantasie. Erg vintage (lijkt wel een tune van een amerikaanse politieserie uit eind jaren 70 begin 80)

Verder leuke combi van geluiden, spooky backing, lekkere wah. 8-) 8-)

Axl Rose
7 oktober 2004, 13:53
stoer dit man!! 8-)

JvD.
7 oktober 2004, 14:05
heren ? een riff is tog een stukje gitaarwerk dat herhaalt kan worden en zo dan de basis van een nummer is ? zo niet, wat is een riff =]

Gert-Jan
7 oktober 2004, 14:20
Wat maakt het nou uit??? Je gaat toch niet anderhalve minuut volspelen met hetzelfde dingetje? Waar het om gaat is dat iedereen zijn ei kan leggen op eenzelfde backing. De een funkt en freakt, de ander probeert er een song van te bouwen en de volgende die doet gewoon niet mee.

skyth
7 oktober 2004, 14:36
Eehj jongen,

Heel mooi gedaan! Klinkt super!

I think we have a winner.... :)

Greetx,
Rakesh.

Br@mbo
7 oktober 2004, 21:09
heren ? een riff is tog een stukje gitaarwerk dat herhaalt kan worden en zo dan de basis van een nummer is ? zo niet, wat is een riff =]

je moet een naam hebben e :p

Indiana Joost
7 oktober 2004, 21:43
Vet! 8-)

Bosch
7 oktober 2004, 22:07
:o

Jemig! Weer een totaal andere draai aan dezelfde backing!

Psychedelische aanvang! 8) ..., en later komt die toon weer terug. Erg gaaf!

Ronduit gaaf!

Rgrdz,

~Bosch~

Fluffy
7 oktober 2004, 22:56
wow dit is geweldig. goed gespeeld, zit goed in elkaar. goede toon. mijn comlimenten

charlie_45
7 oktober 2004, 23:39
JvD: volgens dictionary.com is een riff:

- (Music). A short rhythmic phrase, especially one that is repeated in improvisation.

het gaat dus om een kort ritmisch stukje muziek dat een paar keer herhaald wordt.

bluegate
8 oktober 2004, 00:16
Ik vind 'm lekker klinken. 8-)
Gave inzending.

Harald
8 oktober 2004, 13:21
Leukste (en origineelste) inzending die ik tot nu toe gehoord heb! Zonde van die backing :) dat gepiel op die toms past hier niet helemaal bij...

Shakeel
9 oktober 2004, 13:07
Hey charlie this is some serious shit :o ~!

Heel tof gedaan met die '' eerie '' geluidjes op de achtergrond je roept een bepaalde sfeer op die je bij deze backing niet snel zou verwachten.

Tip Top! 8-)


The Shakmeister

Stratman70
13 oktober 2004, 12:43
eindelijk weer eens fatsoenlijk verbinding kunnen maken met internet, na een zooi gekloot met mijn pc en was onderhand erg benieuwd naar het stuk, na het lezen van al deze reacties.

Ik vind hem dus echt super!!!! Sowieso de meest originele. Dat vintage geluid spreekt me ook erg aan.

Echt geweldig!!!!!

charlie45
13 oktober 2004, 13:38
dankjewel.

dit zou iedereen eigenlijk verplicht moeten doen voor gitaarles, je leert er zo veel van.

marc_o
13 oktober 2004, 23:08
Te gek!
Je spel doet me een beetje denken aan Tommy Bolin.
Als je die niet kent, was ooit vervanger van Blackmore in Deep Purple, is ondertussen al 28 jaar dood, maar zijn solowerk ligt in deze lijn. Ga je zeker kunnen waarderen.

defecto
13 oktober 2004, 23:26
Zeer mooi en leuk gespeeld! Vind het leuk om naar te luisteren, altijd een goed teken.. :P

spanky_franky
15 oktober 2004, 15:30
hmmm.. ik vind hem te gelikt, mag wel wat edgy-er, écht funky is het niet naar mijn mening

charlie45
15 oktober 2004, 17:12
aha.. eindelijk inhoudelijke kritiek. mooi.

wat bedoel je precies? qua sound, qua spel, qua.. uh alles?

funky = toch redelijk gelikt dacht ik?

Stratman70
15 oktober 2004, 18:03
Te gek!
Je spel doet me een beetje denken aan Tommy Bolin.
Als je die niet kent, was ooit vervanger van Blackmore in Deep Purple, is ondertussen al 28 jaar dood, maar zijn solowerk ligt in deze lijn. Ga je zeker kunnen waarderen.

Inderdaad!!!! (nu je het zegt) Tommy Bolin! :D

amon
17 oktober 2004, 23:10
dit klinkt echt heerlijk... ik ben nu halverwege van alle topics hier en dit is toch wel 1 van de betere die ik nu gehoord heb hier!

lekkere wah en dat achtergronddingetje is wel apart, maar zeker niet lelijk in de rest van het liedje!

marc_o
17 oktober 2004, 23:16
Te gek!
Je spel doet me een beetje denken aan Tommy Bolin.
Als je die niet kent, was ooit vervanger van Blackmore in Deep Purple, is ondertussen al 28 jaar dood, maar zijn solowerk ligt in deze lijn. Ga je zeker kunnen waarderen.

Inderdaad!!!! (nu je het zegt) Tommy Bolin! :D

Ik vind Tommy één van de meest ondergewaardeerde en onterecht onbekende gitaristen ooit. Hij was een van de grondleggers van de fusion en als je ook ziet wie er allemaal al meespelen op zijn solodebuut uit 1975, dan weet je dat het geen sukkel was. Jan Hammer, Phil Collins, Narada Micheal Walden, Jeff Porcaro en meer van zulke gasten, toen allemaal heel jong natuurlijk...
Had in de vroege 70-er jaren al Vai-achtige stukken. Jammer dat ie niet van de heroine kon afblijven...

Stratman70
18 oktober 2004, 10:44
Het grappige is dat ik mijn riffcontest inzending eigenlijk aanvankelijk ook in de stijl van Tommy wilde doen. Het eerste gedeelte zou dan ongeveer hetzefde moeten zijn (ietsje anders) als het begin van het eerste nummer van het album "Come taste The Band" van Deep Purple. Kan ff niet op de titel komen.
Tommy heeft inderdaad zeer mooie dingen gedaan. De solo van Wild Dogs in "Last Concert In Japan." is geniaal!!!! (terwijl hij met een verlamde arm speelde) Daar zit zo'n ongelooflijke emotie in!
Teaser is een mooi album.

Vraagje aan charlie45: ken je Tommy Bolin nou of niet?????

charlie45
18 oktober 2004, 14:25
neej, had nog nooit van hem gehoord. ga even proberen iets van hem te luisteren. bedankt voor de tip.

marc_o
18 oktober 2004, 17:15
Zijn leukste solowerk is Teaser, maar ik geloof dat ie rond de 26 lp's had gemaakt, niet solo, dat waren er 2, en hij is toch maar 26 jaar geworden.

boudewijn
24 oktober 2004, 14:47
Kon een tijdje niet reageren was even het land uit :wink:

hahahaha cool man lekker spooky dat begin.

Verder heel funky en te gekke special effect's

Groet Boudewijn :-D

FrankS
28 oktober 2004, 03:15
DUDE! :o Leipe shit!!!

PacoCasanovas
14 november 2004, 18:48
Steely Dan a like....great slide parts....woohooo! :D


all the best!
Paco