PDA

View Full Version : Riviera Paradise - Stevie Ray Vaughan



Axl Rose
6 oktober 2004, 22:10
Heb vandaag mijn versie van Riviera Paradise opgenomen omdat het me tof leek dit nummer een keer te doen. Ben niet echt super fan van SVR maar dit nummer vond ik erg mooi dus vandaar.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!! Hoop niet dat lycos weer de website platlegt. :-D

http://members.lycos.nl/chineseblues/riviera_paradise.mp3
right click save as..

of

http://members.lycos.nl/chineseblues/downloads.html

Shaggy
7 oktober 2004, 07:17
Ik vind het een beetje jazzy klinken. Ik ken het origineel niet maar vind erg ok. Je begint heel rustig en gaat goed met de muziek mee, doet niet teveel en creeert mini climaxes.. ik vind het wel lekker klinken 8)

alleen je sound sucks :)

Axl Rose
7 oktober 2004, 11:43
Ik vind het een beetje jazzy klinken. Ik ken het origineel niet maar vind erg ok. Je begint heel rustig en gaat goed met de muziek mee, doet niet teveel en creeert mini climaxes.. ik vind het wel lekker klinken 8)

alleen je sound sucks :)

Dankje wel voor de reactie!! Ik heb inderdaad geprobeerd zo rustig mogelijk te houden en reacties uit vorige posts meegenomen in het creeren van deze cover. Ben blij dat het gewerkt heeft.

Over de sound: Het is opgenomen met een pc microfoontje dus vandaar... :D

Mr.Bluesbreaker
7 oktober 2004, 22:46
Ben an het downen.... Reactie komt zo. je hebt toch niet je epi die ik op je site zag gebruikte he :wink: humbuckers bij SRV, not done. Ik speel het nummer zelf ook, helemaal als het origineel zegmaar, bij de wat suffere gigs (lees: inloopmuziek bij een 40 plus feestje) speel ik het ook. Te gek met me strat en een texas special in de nek 8-)
Goed genoeg geluld nu luisteren.

Mr.Bluesbreaker
7 oktober 2004, 22:53
Okay, wat me het meest opvalt (besides toch humbuckers :wink: )
is dat je voor je solo's en lickjes de maat ff moet loslaten, hoe moet ik dat nu zeggen. Beetje moelijk uit te leggen, maarja. Oja btw, heb je die backing voor me :roll: zou hem graag ook es willen inspelen. Je timing is wel goed qua strakheid. Ik hoor iig geen brom meer, betere kwaliteit is dit dan de vorige. (GNR) Probeerv oor de gein af en toe die akkoorden
-> veel 13 en nog van die rare fratsen- erin te gooien, dat maakt het misschien wat herkenbaarder. Hou zo'n gore galm erin, das wel goed. Misschien nog wel meer, maarja pas op dat het niet verzuipt.

Axl Rose
7 oktober 2004, 23:12
Okay, wat me het meest opvalt (besides toch humbuckers :wink: )
is dat je voor je solo's en lickjes de maat ff moet loslaten, hoe moet ik dat nu zeggen. Beetje moelijk uit te leggen, maarja. Oja btw, heb je die backing voor me :roll: zou hem graag ook es willen inspelen. Je timing is wel goed qua strakheid. Ik hoor iig geen brom meer, betere kwaliteit is dit dan de vorige. (GNR) Probeerv oor de gein af en toe die akkoorden
-> veel 13 en nog van die rare fratsen- erin te gooien, dat maakt het misschien wat herkenbaarder. Hou zo'n gore galm erin, das wel goed. Misschien nog wel meer, maarja pas op dat het niet verzuipt.

haha, ik heb de backing voor je, ik zal em uploade en de link sturen naar je inbox,

Ik heb helaas niet anders dan die humbuckers en die epi, doe er alles mee, bijna slape ook nog. :D

Je bedoelt zeker met maat loslaten dat er iets minder structuur qua riffopvolging moet komen?

zal proberen dit nummer een keertje beter uit werken qua fratsen etc. Dat van die 13's is goeie tip, thnx!!.

Kvond het wel erg moeilijk om hetzelfde te doen als SVR doet op het nummer. Is mij denk ik nog iets te hoog gegrepen, dus had ik mn eigen interpretatie eraan gegeven met meer mijn eigen stijl. Qua theorie ben ik helemaal niet thuis in jazz-alike liedjes. Doe het meeste op gevoel, gehoor, en soms met die nummertjes inderdaad. :D

In ieder geval bedankt voor je uitgebreide reactie!! much apreciated :)

bluegate
7 oktober 2004, 23:22
De akkoorden zijn afwisselend een Maj7 en 13 dan een hele noot omlaag en weer een Maj7 en 13 etc met losse noten tussendoor terwijl je de akkoorden laat doorklinken.

Ik vind het origineel heel mooi, is ook moeilijk om echt goed te spelen.
Zelf waag ik mij hier niet aan.

Axl Rose
7 oktober 2004, 23:29
De akkoorden zijn afwisselend een Maj7 en 13 dan een hele noot omlaag en weer een Maj7 en 13 etc met losse noten tussendoor terwijl je de akkoorden laat doorklinken.

Ik vind het origineel heel mooi, is ook moeilijk om echt goed te spelen.
Zelf waag ik mij hier niet aan.

dankje voor je tips!, maar je hoeft toch ook niet hetzelfde te spelen precies, je kan het ook losstaand zien van elkaar, en je eigen ding eraan meegeven :wink:

Mr.Bluesbreaker
7 oktober 2004, 23:32
He Axl, hebbie nog de link? Ik verveel me, wil vanavond proberen op te nemen nl 8-)

Edit: Thnx! ga ff bezig!

Axl Rose
7 oktober 2004, 23:34
He Axl, hebbie nog de link? Ik verveel me, wil vanavond proberen op te nemen nl 8-)

yep, kijk maar in je inbox

edit: ke dan, succs met opneme! ben heel benieuwd 8-)

bluegate
7 oktober 2004, 23:42
Nog een tip die je misschien al weet...

De aparte hoge noten die hij soms speelt zijn gedaan door met een plektrum de snaareinden boven de topkam aan te slaan.

Axl Rose
7 oktober 2004, 23:44
Nog een tip die je misschien al weet...

De aparte hoge noten die hij soms speelt zijn gedaan door met een plektrum de snaareinden boven de topkam aan te slaan.

nope, die wist ik nog niet. hmm das wel apart, dankjewel!! 8-)