PDA

View Full Version : element inbouwen..... snaren eraf?



ewoud
6 oktober 2004, 18:10
hey,

als ik een ander element in ga bouwen, is het dan noodzakelijk om de snaren eraf te halen? of is hier een truukje voor?

gr ewoud

SiNiSTRaL
6 oktober 2004, 18:26
als je geen tremolo hebt moet je je snaren er af halen , als je wel een tremolo hebt kan je gewoon je tremolo helemaal indrukken en kan je (doordat de snaren slap hangen) t element er wel tussen proppen, het soldeerwerk is toch aan de achterkant.,...ik heb zo een weekje geleden ofzo er nog een element ingezet :)

ewoud
6 oktober 2004, 18:30
oke, want ik heb dus geen tremolo, dus dan zal ik ze er af moeten hallen

NeeraDJ
6 oktober 2004, 18:37
Ja of je ontstemt de gitaar en trekt de snaren omhoog, dan haal je 'm er ook makkelijk uit hoor

Stitch
6 oktober 2004, 18:39
mwoah hoeft niet, ik doe dan altijd gewoon de snaren heel losjes stemmen en dan je slagplaat er tussen uit prutsen. Gaat meestal wel goed, echt aan te raden is het niet. Je snaren kunnen er welles door breken. Maar ik vind het meestal zonde als ik er een rel. nieuw setje op heb om dat gelijk een nieuwe set te moeten kopen.... Wel lastig is het als je output draadjes en je aarde draad naar je brug een beetje kort zijn. En oppassen voor je lak. Wat voor gitaar is het?

Iced Dragon
6 oktober 2004, 19:25
heb het vorige week nog gedaan, zelfs van een tremolo-loze gitaar. Idd gewoon heel losse snaren en zorgen dat uw elementen de lak niet krassen!

amon
6 oktober 2004, 19:36
en wat is het probleem emt de snaren er even vanaf halen?

ik bedoel je kunt wel moeilijk doen en friemelen en zo de snaren erop laten zitten, maar als je ze er even af haalt is het toch veel makkelijker.... :-? :???:


ik zie het probleem niet...

SiNiSTRaL
6 oktober 2004, 19:41
sja, maar met een floyd is het wat sneller om hem eronder 'te wriemelen' (op een slagplaatloze gitaar dan) dan alle snaren eraf te halen

Harry
6 oktober 2004, 20:46
dan wacht je even een paar weken tot het tijd is voor nieuwe snaren, en dan flikker je ze eraf, element vervangen, nieuwe snaren erop. Klaar.

ewoud
11 oktober 2004, 13:48
ja ik haal ze er wel gewoon af dan, dat lijkt me wel zo handig

Bins
11 oktober 2004, 15:39
ik haal ze er altijd gewoon af (losdraaien) en dan draai ik ze er naderhand weer gewoon op.

Pickslide
11 oktober 2004, 17:12
Wisselen jullie om de dag van elementen ofzo??? Gewoon meteen een setje erop zou ik zo zeggen...... speelt ook lekkerder :P

gershwin5150
11 oktober 2004, 17:47
Jep gewoon ff de snaren vervangen, tkost niks en kan je gelijk ff goed je element testen met nieuwe snaren.