PDA

View Full Version : verlagen steming gitaar



Plain
6 oktober 2004, 18:01
kent iemand een pedaaltje dat je gitaar automatisch bijvoorbeeld een halve of een hele toon verlaagd, of verhoogd? ik weet wel dat Line6 gitaren dat kunnen, maar die heb ik niet en ga ik ook niet kopen!

Antal
6 oktober 2004, 18:21
Volgens mij kan dat met een digitale pitch shifter (correct me if I'm wrong). Alleen dat klinkt echt vreselijk. Is omstemmen een optie voor je?

phx
6 oktober 2004, 22:05
onze slaggitarist speelt standaard alle 6 snaren 2 fretten lager (e-snaar in d, a-snaar in b, etc.) Met een capo over de tweede fret heb je hem 'standaard' gestemd. Een pedaal kan dit niet nabootsen (maar ook IK kan het mis hebben)

PHX

Bluesbreaker
6 oktober 2004, 22:30
een pedaal kan het wel nabootsen, maar dan natuurlijk alleen een toonhoogteverandering van alle snaren, niet 2 snaren

kan inderdaad met een pitchshifter

maar klinkt inderdaad vaak heel slecht

Diedo
7 oktober 2004, 16:45
of een whammy die je in een bepaalde stand laat staan (???)...

zal voor losse noten wel oke zijn, maar met een akkoord raakt de huidige techniek toch de weg kwijt...

Jeroenvanhulsteijn
7 oktober 2004, 17:09
elke gitaarsynth kan dat denk ik wel. iig de roland vg8 en vg88 kunnen dat. mja...ge ziet...met een simpel pedaalke kom je er niet.

Plain
8 oktober 2004, 10:52
dank voor de reactie!, ik denk dat onze zangeres, maar gewoon een wasknijper...kannie he?!
ik houd niet van halve oplossingen, met capo spelen vind ik geen oplossing. Hendrix speelde overigens standaard halve toon lager gestemd! dat is nog wel een optie, maar ik denk dat je daar wel je gitaar op moet laten afstemmen

ieme
8 oktober 2004, 10:56
kan een gmajor toch ook?

Arnie
9 oktober 2004, 21:27
kent iemand een pedaaltje dat je gitaar automatisch bijvoorbeeld een halve of een hele toon verlaagd, of verhoogd?

Je bedoelt de Digitech Whammy?
http://www.digitech.com/products/images/whammy.jpg
Die kan in ieder geval omhoog, maar of 'ie ook omlaag kan weet ik niet.

Baco
9 oktober 2004, 21:34
kent iemand een pedaaltje dat je gitaar automatisch bijvoorbeeld een halve of een hele toon verlaagd, of verhoogd?

Je bedoelt de Digitech Whammy?
http://www.digitech.com/products/images/whammy.jpg
Die kan in ieder geval omhoog, maar of 'ie ook omlaag kan weet ik niet.
Kan ie zeker, op de mijne staat er een preset van een toontje lager (Whammy II), alsook 1 octaaf of 2 lager...

AoDf
10 oktober 2004, 00:17
Ik heb die whammy van de afbeelding. Kan inderdaad omlaag, maar niet geschikt om permanent lager te spelen. Kan namelijk niet echt goed akkoorden aan, kan ik je uit ervaring vertellen.

Swan
10 oktober 2004, 21:56
dit topic komt ook elke 2 maanden terug :-?