PDA

View Full Version : Aangeboden "Oude gitaar"????



Quink
6 oktober 2004, 13:00
http://muziek.2dehands.nl/markt/muz_instr/gitaren-electrisch/6703849.html?foto=ja&mode=tk

:o Ermmm, oude gitaar? :o Ruilen voor radio? WTF is dit nou weer?
Ik mag toch hopen dat die "oude gitaar" niet die in het plaatje is. Voor een oude radio? :o :???:

michielv
6 oktober 2004, 13:06
Als dit echt is dan is de aanbieder waarschijnlijk iemand die nog gitaar speelt over een oude buizenradio. Aangezien die nu echt uit elkaar valt willen ze hem ruilen tegen een oude radio.

Dikke kans dat dit een geintje is natuurlijk maar goed, wel aardig gevonden. Als het echt is heb ik helaas niet zo'n Phillips of Grundig radio...

Franc
6 oktober 2004, 13:07
Ja wie wil er nou zo'n ouwe pokkegitaar ;) ;)

Zo'n radio heb ik wel :D

dejohan
6 oktober 2004, 13:29
In ieder geval zou ik het sneu voor hem vinden als hij zo'n gitaar aan een sluwe verkoper zou weggeven.

Franc
6 oktober 2004, 13:30
Dan kan ie beter met mij ruilen, ik ben niet sluw en gewoon bespeler van dit soort 'elektronische' gitaren ;)

bert k
6 oktober 2004, 13:32
Hij is al meer dan veertig jaar oud. Dat is ie toch niks meer waard? :D

SiNiSTRaL
6 oktober 2004, 13:33
iss, oude troep, alleen gekken en oostblokkers geven daar geld voor :roll:

dejohan
6 oktober 2004, 13:35
Als je die gitaar ruilt voor een ouwe rommelradio ben je wel degelijk sluw en ben je imho een oplichter.
Ik heb hem in ieder geval een mail gestuurd met vermelding van de actuele waarde van zulke "ouwe gitaren".

Hoor ik daar iemand vloeken?

Franc
6 oktober 2004, 13:36
Heb ff een mailtje gestuurd om te polsen :)

Dit is de reactie:
"heeft u egt nog zon oude grundug dan?
woont u ook in zwolle dan kunne wij langs kome.
bedankt fast"

Niet de figuren om je adres aan te geven :-D

SiNiSTRaL
6 oktober 2004, 13:36
JA MIJ GVD
ik had m gemaild dat ik ngo wel een radio had (en dat is geen goedkope!)

Franc
6 oktober 2004, 13:40
Als je die gitaar ruilt voor een ouwe rommelradio ben je wel degelijk sluw en ben je imho een oplichter.
Ik heb hem in ieder geval een mail gestuurd met vermelding van de actuele waarde van zulke "ouwe gitaren".

Hoor ik daar iemand vloeken?

Bedankt dejohan. Dat is natuurlijk niet zo handig.
Ten eerste is dit precies de reden waarom alle oude gitaren zo duur zijn geworden.

Ten tweede zijn ook oude buizenradios wel degelijk waardevol. Zeker voor iemand die er meer waarde aan hecht dan aan een oude gitaar.
Het is maar net waar je interesse ligt.

Mag een mense dan nooit eens een mazzeltje hebben?

Maar goed, dit is toch fake.

Ik hou er trouwens niet van om impliciet voor oplichter uitgemaakt te worden. Ook niet met een IMHO erachter.
Dat hou je maar voor je :evil:

Quink
6 oktober 2004, 13:45
Hoor ik daar iemand vloeken?

Mogelijk. Mogelijk. Maar dat was omdat ik die oude radio die nog op zolder stond op mijn voet liet vallen. Heus hoor. Echt! Niet vanwege op weg om te ruilen. http://smile.smilies.nl/2140.gif

:-D

dejohan
6 oktober 2004, 14:03
Bedankt dejohan. Dat is natuurlijk niet zo handig.
Ten eerste is dit precies de reden waarom alle oude gitaren zo duur zijn geworden.

Die gitaren zijn zo duur omdat ze gewild zijn. Daar kan ik niets aan doen.



Ten tweede zijn ook oude buizenradios wel degelijk waardevol. Zeker voor iemand die er meer waarde aan hecht dan aan een oude gitaar.
Het is maar net waar je interesse ligt.

Je kan overal oude buizenradio's kopen voor zo'n 100 a 200euro. Oude strats kan je ook overal vinden voor die prijs zeker?



Mag een mense dan nooit eens een mazzeltje hebben?

Laten we eens uitrekenen:
Aankoop oude radio: 200 Euro
Verkoop L-serie pre-CBS Strat: minstens 4000 Euro.
Zoiets heet woekeren.

Sorry, maar ik vind dat die verkoper ook recht heeft op een mazzeltje. Als je een beetje handig bent kan je de gitaar nog kopen voor een lage prijs en kan je hem doorverkopen met vette winst. Die mens zal al dik tevreden zijn met 2000€. Als je de prijzen ziet voor de L serie strats (want dat is ie volgends de verkoper) kan je er nog enkele duizenden euro winst uit halen.




Ik hou er trouwens niet van om impliciet voor oplichter uitgemaakt te worden. Ook niet met een IMHO erachter.



Ok, ik zal duidelijker zijn: Als je voor zo'n 200€ een gitaar koopt, wetende dat dat ding minstens 4000€ waard is, ben je een oplichter. Zo iets hou ik niet voor mezelf. Maak zelf maar uit of je een oplichter bent.

SiNiSTRaL
6 oktober 2004, 14:13
ik heb deze nog op zolder staan: (Goldstar GSR-6100) zou ie daarin geinteresseerd zijn?
http://members.lycos.nl/schefferseffects/Goldstar.jpg

dejohan
6 oktober 2004, 14:18
Ik kreeg deze reply:

"
hij ligd gewoon op zolder en op het hoofd van de gitar staat 7ender
starlocaster.
op de achterkand zit een glimmende grome plaat met de letter l en wat
cijfers 610 zoiets.
er zijn al veel mense die willen ruilen. heeft u ook zo radio dan en woond u
in zwolle dan?
"

Een L-serie dus, pre-CBS, duur.

Maar volgens mij is dit fake.

Franc
6 oktober 2004, 14:24
dit neem ik terug :)

Swan
6 oktober 2004, 14:28
hij is iig zwakbegaafdt

Franc
6 oktober 2004, 14:30
Johan jongen, ga met je gepreek toch lekker in de kerk staan of zo :(

Dit is allemaal fake en we zitten ons te verlekkeren op de heeeeeeele kleine kans dat we een dure gitaar voor een goedkope radio zouden kunnen ruilen.
Denk je dan dat we jou nodig hebben om dit te vergallen?

En nogmaals: ik heb jou niet nodig om me voor oplichter uit te maken!!

soup
6 oktober 2004, 14:36
En nogmaals: ik heb jou niet nodig om me voor oplichter uit te maken!!

nee he daarvoor heb je mij al :wink: :-D

Franc
6 oktober 2004, 14:38
Dit is natuurlijk zo duidelijk als wat.
Je vertelt hem net dat hij een gitaar ter waarde van 4000 euro in handen heeft en hij blijft vragen naar een radio?

Kom op jongens, het is vast iemand van hier :) voor de draad ermee!


Ik kreeg deze reply:

"
hij ligd gewoon op zolder en op het hoofd van de gitar staat 7ender
starlocaster.
op de achterkand zit een glimmende grome plaat met de letter l en wat
cijfers 610 zoiets.
er zijn al veel mense die willen ruilen. heeft u ook zo radio dan en woond u
in zwolle dan?
"

Een L-serie dus, pre-CBS, duur.

Maar volgens mij is dit fake.

Franc
6 oktober 2004, 14:38
Mijn God! Nog een :-D

Zijn jullie allemaal zo serieus daar in Belgique?





En nogmaals: ik heb jou niet nodig om me voor oplichter uit te maken!!

nee he daarvoor heb je mij al :wink: :-D

imlikeajungle
6 oktober 2004, 14:45
neej :-D

dejohan
6 oktober 2004, 14:49
Belgen serieus? Heb je al eens de Belgische regering aandachtig bekeken? :D


Nee Franc, sorry dat ik je stokken in de wielen moest steken, maar ik vind het gewoon niet meer dan normaal dat ik iemand waarschuw als die op het punt staat een enorme blunder te begaan.

Een kerk krijg je mij trouwens niet binnen. :P

Trouwens, volgens mij zit de topicstarter hierachter.

Franc
6 oktober 2004, 14:56
Ik was echt niet van plan hier op in te gaan hoor, ik zou me enorm schuldig voelen als ik echt iets twv 4000 euro zou ruilen voor een radio van 200 (ik moet je wel eerlijk bekennen dat ik geen idee had van de prijs voor zo'n gitaar hoor, ik ben niet zo'n vintage gitaar kenner)

En toch zegt iets me: het is iemands eigen verantwoordelijkheid om te weten wat de waarde is van hetgeen hij verkoopt...

Wel eens naar het TVprog Tussen Kunst En Kitsch gekeken??
Dat zit vol met zeer waardevolle spullen die men voor een prikkie op rommelmarkten heeft gekocht of soms zelfs bij het oud vuil gevonden heeft. Dat is wat ik bedoelde met een mazzeltje.

Hoe dan ook. Dit is TE duidelijk fake. Dus we discussieren over niets. Gebakken lucht :) De bekende dode mus :-D

Diedo
6 oktober 2004, 14:59
ik vind dat als je iets voor een veel te lage prijs aanbiedt dat dat gewoon je eigen fout is. je had dan maar beter je huiswerk moeten doen. punt uit.
stel dit was echt: wat heb je nou liever? een prachtige gitaar voor 200 euro, of een dezelfde prachtige gitaar voor 2000 euro?!?!

je bent echt geen oplichter: die man vraagt een prijs, en jij bent bereid die te betalen. als jou dit in een winkel zou overkomen zou je toch ook niet zeggen dat je er wel 2000 euro voor wil geven???

kortom: als beide partijen het eens zijn over de prijs dan is er geen sprake van oplichterij. wel van slecht huiswerk :)

Anavrin
6 oktober 2004, 15:30
stel nou dat het niet fake is...
Dan zitten wij elkaar hier allemaal op te naaien, en boren onszelf misschien wel een heel mooi gitaartje door de neus...

Franc
6 oktober 2004, 15:39
Geloof nou maar dat het fake is.

dejohan stuurt een email en zegt dat die gitaar 4000 euro waard is.
Daarna blijft deze figuur emails reageren met: heeft u zo'n radio (in allerlei spellingsvarianten :D )

Onmogelijk dat dit echt is. De spelfouten zijn ook TE gemaakt.

dejohan
6 oktober 2004, 15:41
Laatste reply (ik vroeg hem of het nu een grap was).

"hoe bedoeld uw dat dan.
heefd u geen radio dan."

:lol:

Franc
6 oktober 2004, 16:01
Aan de andere kant... ALS het echt is en hij wil hem echt ruilen voor een radio na alle waarschuwingen dan vraagt ie er om :)

Javaca
6 oktober 2004, 16:40
Als dit echt zou zijn ben je geen oplichter als je er op ingaat maar gewoon een goeie handelaar.

Voor 85 euro kocht ik dat wilbury's gitaartje van een student die nog nooit van de wilbury's gehoord had en de gitaar verving voor een BC Rich Beast. De kwaliteit van de gitaar zuigt zwaar (zelfs een stagg is topkwaliteit vergeleken bij dat ding), de waarde zit vooral in de beschildering en de naam wilbury's. Toch heb ik dat ding met een flinke winst (iig meer dan 100%) doorverkocht.

Research moet je doen voor je iets koopt of verkoopt!!!
Als ik een Fender Nocaster koop van een oude opa voor de twee flessen wijn en een bos bloemen die hij er voor wil hebben en die daarna verkoop voor de normale prijs is dat gewoon een mooi meevallertje. Die opa is gelukkig met z'n flessen wijn en ik ben gelukkig met m'n winst. Wat niet weet wat niet deert.

dejohan
6 oktober 2004, 16:44
Als dit echt zou zijn ben je geen oplichter als je er op ingaat maar gewoon een goeie handelaar.

Voor 85 euro kocht ik dat wilbury's gitaartje van een student die nog nooit van de wilbury's gehoord had en de gitaar verving voor een BC Rich Beast. De kwaliteit van de gitaar zuigt zwaar (zelfs een stagg is topkwaliteit vergeleken bij dat ding), de waarde zit vooral in de beschildering en de naam wilbury's. Toch heb ik dat ding met een flinke winst (iig meer dan 100%) doorverkocht.

Research moet je doen voor je iets koopt of verkoopt!!!
Als ik een Fender Nocaster koop van een oude opa voor de twee flessen wijn en een bos bloemen die hij er voor wil hebben en die daarna verkoop voor de normale prijs is dat gewoon een mooi meevallertje. Die opa is gelukkig met z'n flessen wijn en ik ben gelukkig met m'n winst. Wat niet weet wat niet deert.

Dus als jou pa zijn ouwe nocaster aan mij weggeeft voor twee flessen wijn, dan kan ik er dus van uit gaan dat jij ons niet gaat tegenhouden?

Bovendien: je hebt eens 100% winst, ok dat kan nog, maar in het bovenstaande Strat geval spreken we over 2000% en meer winst.

Javaca
6 oktober 2004, 16:51
Als dit echt zou zijn ben je geen oplichter als je er op ingaat maar gewoon een goeie handelaar.

Voor 85 euro kocht ik dat wilbury's gitaartje van een student die nog nooit van de wilbury's gehoord had en de gitaar verving voor een BC Rich Beast. De kwaliteit van de gitaar zuigt zwaar (zelfs een stagg is topkwaliteit vergeleken bij dat ding), de waarde zit vooral in de beschildering en de naam wilbury's. Toch heb ik dat ding met een flinke winst (iig meer dan 100%) doorverkocht.

Research moet je doen voor je iets koopt of verkoopt!!!
Als ik een Fender Nocaster koop van een oude opa voor de twee flessen wijn en een bos bloemen die hij er voor wil hebben en die daarna verkoop voor de normale prijs is dat gewoon een mooi meevallertje. Die opa is gelukkig met z'n flessen wijn en ik ben gelukkig met m'n winst. Wat niet weet wat niet deert.

Dus als jou pa zijn ouwe nocaster weggeeft voor twee flessen wijn, dan ga je hem niet waarschuwen?

Bovendien: je hebt eens 100% winst, ok dat kan nog, maar in het bovenstaande Strat geval spreken we over 2000% en meer winst.


Mijn pa zou ik wel waarschuwen.

Maar als ik een vaasje verkoop of weggeef wat ineens 10000 euro waard blijkt te zijn is dat leuk voor die persoon en heb ik gewoon pech gehad.

Een kennis van me heeft zoiets gehad bij het programma "De Utrechtse Schatkamer", een soort Tussen kunst en kitsch.
Haar moeder heeft jarenlang boodschappen gedaan en schoongemaakt bij een oude dame. Toen deze dame overleed kreeg ze een stel bloempotten waar de familie niets in zag. Tussen deze potten zaten ook een aantal kleine vaasjes. Na een aantal jaren in huis te hebben gestaan verhuisde het vaasje naar een doos die de volgende dag bij het grof vuil gezet zou worden (klein flatje dus weinig plaats). Die middag ging die kennis dus naar de taxatiedag van dat programma. In de doos zag ze het vaasje liggen en nam dat voor de grap ook mee. Het vaasje bleek 3000 euro waard te zijn.
Pech voor de familie, en een gelukje voor die kennis.

Franc
6 oktober 2004, 16:51
Nee johan, daar maak je dan toch de denkfout, want Javaca weet wat ie waard is. Gebaseerd op die kennis zal hij zeggen tegen pa: niet doen.

Ik snap wel wat je bedoelt, maar toch moet je niet roomser willen zijn dan de paus.
De hele economie is gebaseerd op het feit dat je dingen goedkoper inkoopt dan je ze zal verkopen en dat mensen dingen ook wel eens voor minder wegdoen dan ze waard zijn.
Daarbij wordt altijd gebruik/misbruik gemaakt van een bepaalde situatie.

Hoe denk je dat een pawnshop (kan ff niet op het NL woord komen sorry) werkt? Als die iedereen de werkelijke waarde zou betalen van de spullen waar ze mee aan komen zetten, zouden de eigenaren natuurlijk dolgelukkig zijn, maar de pawnshop in no time failliet.
Iemand wil van zijn spullen af en een ander profiteert daarvan.

Bobbel
6 oktober 2004, 16:52
Als dit echt zou zijn ben je geen oplichter als je er op ingaat maar gewoon een goeie handelaar.

Voor 85 euro kocht ik dat wilbury's gitaartje van een student die nog nooit van de wilbury's gehoord had en de gitaar verving voor een BC Rich Beast. De kwaliteit van de gitaar zuigt zwaar (zelfs een stagg is topkwaliteit vergeleken bij dat ding), de waarde zit vooral in de beschildering en de naam wilbury's. Toch heb ik dat ding met een flinke winst (iig meer dan 100%) doorverkocht.

Research moet je doen voor je iets koopt of verkoopt!!!
Als ik een Fender Nocaster koop van een oude opa voor de twee flessen wijn en een bos bloemen die hij er voor wil hebben en die daarna verkoop voor de normale prijs is dat gewoon een mooi meevallertje. Die opa is gelukkig met z'n flessen wijn en ik ben gelukkig met m'n winst. Wat niet weet wat niet deert.

Daar ben ik het helemaal mee eens...

SiNiSTRaL
6 oktober 2004, 17:28
Kreeg dit antwoord:

egt waar? is tog geen trancistor he


From: "Patrick Scheffers" <xxxxxxxxx>
To: Fons <xxxxx>
Subject: Radio
Date: Wed, 6 Oct 2004 14:36:45 +0200 (CEST)

Hoi,
Ik zag dat je op zoek was naar een oude radio met midde, hoog en laag golf,
ik heb deze nog staan als ruil eventueel:

http://members.lycos.nl/schefferseffects/Goldstar.jpg

Patrick

ieme
6 oktober 2004, 17:55
ik heb ook gemailt maar krijg geen reactie!

Franc
6 oktober 2004, 17:57
Heb een paar uur geleden gevraagd of het een grap was en sindsdien niets meer gehoord :-D

ieme
6 oktober 2004, 17:59
heb em t serienummer gevraagd

SiNiSTRaL
6 oktober 2004, 18:00
die naam van die gast komt me zo bekend voor...
Fons Wesseldorp....kent 1 van jullie m?

Franc
6 oktober 2004, 18:01
Ik heb zelfs gegoogled naar die naam :)
Helemaal niets....

wietse
6 oktober 2004, 18:02
Kreeg dit antwoord:

egt waar? is tog geen trancistor he


From: "Patrick Scheffers" <xxxxxxxxx>
To: Fons <xxxxx>
Subject: Radio
Date: Wed, 6 Oct 2004 14:36:45 +0200 (CEST)

Hoi,
Ik zag dat je op zoek was naar een oude radio met midde, hoog en laag golf,
ik heb deze nog staan als ruil eventueel:

http://members.lycos.nl/schefferseffects/Goldstar.jpg

Patrick
je maakt geen kans sinis , die van jou is transistor en heeft geen korte golf.

ik denk ook dat het nep is maar je weet het nooit , ben ook al eens zelf een 67' strat misgelopen .
advertentie kwam om een uur of half twaalf snachts op marktplaats 175 euro uit een erfenis.
maar zo laat bel ik niet meer (mensen kunnen zich wel wild schrikken wie weet ligt moeke op sterven) , dacht doe het sochtends wel effe , ging toch naar eelde toe dus om 9 uur bellen.
hij was al verkocht aan iemand die wel om een uur of twaalf had gebeld.
zo zie je maar met goede manieren bereik je ook niet alles.
gewoon een buitenkansje zoiets moet je met beide handen aangrijpen , een kennis van me was laatst zelf met iemand in onderhandeling over het ruilen van een rickenbacker uit de 60er jaren , tegen een home dvd set van 700 euro.
kon ik die rick voor 100 euro meer dan wel weer van hem overkopen , hij speelt toch geen gitaar.
daar zat ik dus gigantisch op te gassen , heeft iemand die vent wijzer gemaakt :-( ,hadden al weken contact en opeens niks meer hij wou er meer voor hebben en dan kwam de prijs wel ongeveer in de buurt van de werkelijke waarde.
dus maak nooit iemand wijzer die je niet kent , vrienden , familie etc is wat anders natuurlijk.