PDA

View Full Version : Peavey JSx



johantipker
6 oktober 2004, 11:59
Heeft iemand de Peavey JSx al gehoord?

vinni
6 oktober 2004, 22:57
Ben ook wel benieuwd......

Vinni

bloodboiler
7 oktober 2004, 15:28
Ik heb hem zelf niet niet gehoord maar in de test in de gitarist van october haalt hij op alle giebeden (constructie, bespeelbaarheid?, geluid en prijs/kwaliteit) de maximale score!
Het geluid dat er uit schijnt te komen gaat cleaner dan clean tot over de top high gain en alles ertussen in dus.
Alleen is de adviesprijs van 2169 euro niet echt goedkoop, maar je hebt dan wel een versterker die voor alle stijlen toepasbaar is.

jorrit
7 oktober 2004, 15:34
zeggen ze.....
ik heb al verschillende (user) revieuws gelezen, de helft vind het geweldig en de ander helf vind t matig tot kut. afwachten maar dus..

bloodboiler
7 oktober 2004, 16:28
Je moet je idd niet blindstaren op een test. Eigenlijk zou je een nieuwe versterker een weekje thuis moeten kunnen testen voordat je tot aanschaf over gaat. Helaas denken de meeste muziekwinkels hier anders over...

vinni
7 oktober 2004, 16:59
Nou inderdaad....
Voor zulke prijzen zou je inderdaad een versterker een weekje moeten kunnen testen.
Ik weet wel dat als ik nog ooit een andere versterker koop ik wel altijd met MIJN gitaar dat ding ga testen.....nooit met een gitaar die daar aan de muur hangt.....of het moet toevallig hetzelfde model zijn....

Groet,
Vinni

jorrit
7 oktober 2004, 23:44
sjah maar dat zelfde model aan de muur kan ook nog heel ander klinken zelfs, als je iets van die prijs klasse aanschaft gewoon eigen gear mee...

skabouter
7 oktober 2004, 23:53
ik wil altijd alles testen met mijn eigen gear (gitar, FX`s erbij), dan weet je pas echt hoe het klinkt. anders heb ik altijd hele andere uitkomsten, en menignen, en valt het later soms tegen. er is hier 1 winkel die mij spullen een week thuis laat proberen, maar das omdat ze me kennen. maar daar hoef je bij feedback niet naar te vragen, denk ik...........jammer is dat.

in een winkel speel je ook altijd minder relaxt, zo`n verkoper in je nek, of andere klanten die rondlopen enzo. thuis kan je op je gemak spelen en tweaken.

coal
9 oktober 2004, 12:24
kheb em al online te koop zien staan voor iets meer dan 1500 euri. Dan wordt het op zich interessant, ligt een beetje in de prijsklasse van de Powerball/Cobra.

josh.vandenberg
9 oktober 2004, 18:11
Die gityarist testjes zeggen mij helemaal niets,meestal vind ik ze te kort door de bocht .En ze zijn inhoudelijk kritieklooss,behalve over futilieteiten,

bv over dat brain may combootje,als je dat ding een seconde laat uitklinken lijkt het nergens meer op,maar dat horen ze niet.daar schrijven ze niets over.Allemaal opendeur kreetjes

Je moet zelf luisteren.Ik heb die triple xxx gehad,daar is ie op gebaseerd.Dat is een zeer matig klinkende versterker met de meest erbarmelijkke lead die ik ooit gehhrd heb.Als dat ding daar op lijkt ,nee bedankt.

morris
9 oktober 2004, 19:18
Ik heb hem vorige week eens aan de tand gevoeld bij Beyers.
Hij kost daar rond de 1600 euro geloof ik. Ik moet zeggen, niet verkeerd voor dat geld. Alleen de toonregeling was niet al te best, vooral de mid regeling. De shelf zat zo rond de 300/500 hz, veel te laag. Ik kreeg er geen geluid uit naar mijn smaak. Voor de rest heel aardig, als je van het geluid houdt. Hij klinkt een beetje donker, door het gebrek aan goede toonregeling.

deloosem
12 oktober 2004, 23:54
dubbele post

deloosem
12 oktober 2004, 23:54
Ik heb hem al een weekje of drie.

http://www.marcdeloose.be/pics/jsx.jpg


En heb na te luisteren. Prompt de originele EH buizen eruit gewipt en er JJ buizen ingestoken. En behoorlijk gebiased met bias probes en mijn gehoor. Niet via de nuteloze bias test socketen aan de achterkant.

Hij klinkt voor mij prima. Ik had een XXX head hiervoor en wat mij daar aan stoorde is in de JSX opgelost (bv de niet regelbare noise gate).

Na een paar weken experimenteren kan ik hem al bijna perfect instellen.

De Crunch klink meer overdriven dan de Ultra(iets smoother). Ikzelf zet de gain op de ULTRA op max. En gebruik mijn guitar volume om de hoeveelheid distortion te regelen. Dit kanaal blijkt het beste te klinken met de treble/mid op 5 en de bas rond de 7 of 8.

Hier is een clipje dat ik de eerste dag eruit wrong... Niks fantastisch maar dan heb je een idee. Voor zovere dat dat kan via een opname. Er is een beetje delay tussen de effectloop. En dan bij het afmixen een beetje om een stereo te creeeren. De opname gebeurde met 2 shure 57 mic's en 1 beta 57 mic.

De backing tracks heb ik gekocht.

Ik ben van plan het nog eens op te nemen om te zien wat het verschil na het beter leren kennen van de JSX.


http://www.marcdeloose.be/mymusic/jsxdemo.mp3

jorrit
13 oktober 2004, 07:59
hey vet dat je die amp hebt, k wil hm zelf ook nog eens gaan testen. ben op dit moment niet in staat om je clip te beluisteren dus dat doe ik thuis wel. maar heb 2 vraagjes.

1. welke buizen heb je er in gestopt en hoe veranderde het geluid toen?
ik heb zelf namelijk een ultra plus (voorloper van de xxx en in a way ook van de jsx) en wil de buizen daarvan ook een keer gaan vervangen heb alleen geen verstand van soorten buizen.

2. wat is dat blauwe kastje op je top? als ik zou moeten gokken is het een power soak oid. maar dan kan ik de linker knop niet plaatsen met als die functies...

marc_o
13 oktober 2004, 09:50
[quote="deloosem"]Ik heb hem al een weekje of drie.

http://www.marcdeloose.be/pics/jsx.jpg

Ziet er wel heel mooi uit!
Is dat ook een 2 keer 12"die erbij hoort, of is die van een andere serie?
Wat voor speakers zitten er eigenlijk in en uiteraard de balangrijkste vraag: Wat kostte deze set je (exclusief de hotplate)?

taylor
13 oktober 2004, 11:34
de 4x12 die heb je dus ook.

taylor
13 oktober 2004, 11:40
moet zeggen dat op die dvd g3 live in denver,waar joe die amp al gebruikt nou niet echt onder de indruk ben van zijn sound,klinkt bijna tegen het solid state aan,als bv vergelijkt met steve vai zijn sound.

jsx amp kost geloof rond 2500 euro terwijl zo'n carvin legacy top rond de 1000 kost ofzo.maarja veel mensen zullen het wel kopen omdat ze fan zijn van joe of zo.

maar zelf heb ik hem niet gehoord dus echt oordelen kan ik er niet over.

Alain
13 oktober 2004, 12:00
jsx amp kost geloof rond 2500 euro terwijl zo'n carvin legacy top rond de 1000 kost ofzo.maarja veel mensen zullen het wel kopen omdat ze fan zijn van joe of zo.


Ik heb 1500 gehoord, waar een legacy een 1200 kost.
+ de jsx is 3 kanaals.

En de carvin legacy was ik niet echt van onder de indruk moet ik zeggen. Er gaan meer en meer geruchten op dat Vai een Bogner gebruikt, en de carvin als versiering telt.

Negative K3 fan
13 oktober 2004, 15:50
mwah, dat laatste heb ik al eens aan de kaak gesteld en volgens mij speelt hij echt wel op legacies, ik vind legacies trouwens prima versterkers! Je moet ze alleen met de juiste cabs spelen, met greenbacks rulen ze enorm! Zeker voor de prijs nooit een miskoop.

marc_o
13 oktober 2004, 16:41
Je moet het ook zien als een basis-sound. Vai maakt er geen geheim van dat zijn sound bestaat uit de legacy (of vroeger marshall en Carvin) i.c.m. een Boss distortion (en nog heel veel andere spullen).
Ga er dus nooit vanuit dat je die versterker opendraait en je ineens klinkt als Vai of evenveel gain hebt als je van hem gewend bent.

marc_o
13 oktober 2004, 16:42
Je moet het ook zien als een basis-sound. Vai maakt er geen geheim van dat zijn sound bestaat uit de legacy (of vroeger marshall en Carvin) i.c.m. een Boss distortion (en nog heel veel andere spullen).
Ga er dus nooit vanuit dat je die versterker opendraait en je ineens klinkt als Vai of evenveel gain hebt als je van hem gewend bent.

deloosem
14 oktober 2004, 10:51
Het Cabinet is een 2 x 12 XXX cab. Er is nog geen JSX cab.
En het is inderdaad een powersoak. De THD hotplate.

De powerbuizen zijn 4 gematchte JJ EL34. En de Preamp buizen JJ ECC83S.
Het verschil tussen de standaard electro harmonix Power buizen is dat hij een stuk ronder klinkt in de treble. Geen schelle treble klank. En de bassen iets compacter klinken.

De EL34 heb ik gebiased rond de 39-40ma met een Tad Bias Master (tubeampdoctor.com).

De JJ Preamp buizen zorgen ervoor dat het geen circelzaak word.

Ik snap nog steeds niet dat Peavey zulke buizen in hun versterkers steekt.

In een XXX of een ultra, zou ik zeker eens een jj ECC832 in één van de gain stages steken (mischien in het ultra kanaal). De Ecc832 is een halve ECC83s en een halve ECC82. Dat laat te gain een beetje zakken.

taylor
17 oktober 2004, 14:46
Je moet het ook zien als een basis-sound. Vai maakt er geen geheim van dat zijn sound bestaat uit de legacy (of vroeger marshall en Carvin) i.c.m. een Boss distortion (en nog heel veel andere spullen).
Ga er dus nooit vanuit dat je die versterker opendraait en je ineens klinkt als Vai of evenveel gain hebt als je van hem gewend bent.

ja okay, maar daar ging al vanuit.om nou te denken als je legacy koopt met 1 jem dat je dan als vai klinkt dan moet je wel erg goedgeloofig of stupid zijn.

het ging mij meer om de vergelijking op die dvd maar dat is misschien zoals al zei geen oordeel(of iets waar je conclusie uit kan trekken)

taylor
17 oktober 2004, 14:51
[quote="Alain
En de carvin legacy was ik niet echt van onder de indruk moet ik zeggen. Er gaan meer en meer geruchten op dat Vai een Bogner gebruikt, en de carvin als versiering telt.[/quote]

ja da's ook weer zo iets als mensen iets willen geloofen,dan komt er weer iemand aan met evh had 1 soldano top in peavey 5150 kast enz enz

live gebruikt vai legacy,studio zou wel van alles en nog wat zijn.

Negative K3 fan
17 oktober 2004, 20:55
geloofen

toemaar

Gabeman
22 oktober 2004, 13:57
Heeft iemand de JSX al ergens in Nederland zijn staan?

Vandaag had ik in de planning om naar Musik Produktive te gaan, maar daar bleek tie verkocht te zijn. Scheelt weer 4 uur rijden.

marc_o
22 oktober 2004, 22:38
geloofen

toemaar

toe maar

jorrit
23 oktober 2004, 10:04
in een XXX of een ultra, zou ik zeker eens een jj ECC832 in één van de gain stages steken (mischien in het ultra kanaal). De Ecc832 is een halve ECC83s en een halve ECC82. Dat laat te gain een beetje zakken.

tis niet mijn bedoeling om de gain te laten zakken ik denk meer aan de richting van geluidsveranderingen.