PDA

View Full Version : 't is weer zover...! Nieuwe gitaar!



Picker
6 oktober 2004, 09:42
Het spijt me jullie te moeten mededelen dat na een periode van een paar maanden, waarin het vrij goed met me ging, ik het toch weer niet laten kon... ik heb zojuist weer een nieuwe gitaar besteld!

Heel erg: een Maton! EBG808 Artist, en dan nog wel met modificaties ook. Het is niet het Tommy Emmanuel model, maar de variant daarop (zonder 'CPG' plakkertje, maar met snowflake inlays in plaats van bolletjes, en zij- en achterblad van een andere Australiaanse houtsoort die ik ook niet ken). Ik denk niet dat deze gitaar beter of slechter is dan het TE model, maar ik wilde geen gitaar hebben die iedereen al heeft omdat Tommy hem heeft als jullie begrijpen wat ik bedoel, en anders ook. Tja, ben nu eenmaal een beetje raar.

Enniewee, een dezer dagen moet hij binnen komen en dan laat ik weer van me horen. Nu nog iets bedenken om het mijn vrouw te vertellen... :oops:

CGCGCE
6 oktober 2004, 10:39
Ben benieuwd... ja die CGP-inleg. Dat zou voor mij ook een belemmering zijn om een TE te kopen, net zoals een gitaar met een handtekening op de toets. Ik vind het bovendien een beetje een flauw gedoe, met die eretitel, een beetje sectarisch bijna. Niet dat dat iets afdoet aan de kwaliteiten van Chet Atkins of Tommy Emmanuel, of van de gitaar, natuurlijk.

Picker
6 oktober 2004, 11:08
Tja...

Ik heb overigens wel Tommy's handtekening op mijn Taylor. Heeft-ie gewoon met stift erop gekladderd. Dat vind ik wel weer leuk.

CGCGCE
6 oktober 2004, 11:37
Heeft hij zich tenminste verontschuldigd ? Ik bedoel, zo'n mooie gitaar bekladden... :wink:

bert k
6 oktober 2004, 13:25
Hihi, starfuckers.. :D Nee, ik hoef geen handtekening, of een signature model, tenzij het een nuttige variatie is. Ik ben wel heel nieuwsgierig naar Maton, nog nooit op gespeeld. Hou ons op de hoogte met een live-verslagje!

Buzz
6 oktober 2004, 14:37
Enniewee, een dezer dagen moet hij binnen komen en dan laat ik weer van me horen. Nu nog iets bedenken om het mijn vrouw te vertellen... :oops:

Dat probleem heb jij dus ook.....Mijn vrouw is best meegaand, maar ze heeft haar grenzen.....

Misschien heeft iemand hier ideeën om de waarheid van een nieuwe gitaar tactisch te verpakken.

Ik ben trouwens heel benieuwd naar je ervaringen met de Maton, Picker.
Als ik er zelf maar geen GAS van krijg :-?

Picker
6 oktober 2004, 15:01
Dat probleem heb jij dus ook.....Mijn vrouw is best meegaand, maar ze heeft haar grenzen.....

Misschien heeft iemand hier ideeën om de waarheid van een nieuwe gitaar tactisch te verpakken.



Wellicht is hier een cursus voor te onterpen. Misschien wel een gat in de markt? Hier heb ik alvast een paar tips:

1. De gitaar rond Sinterklaas in je schoen stoppen en zorgen dat de kinderen erbij zijn als je vrouw het ziet ("Ooooh... wat heeft Sinterklaas NU en groot kado gekocht voor pappa!!!")
2. Via UPS tracking precies in de gaten houden waar het ding blijft en het dan zelf ophalen als het in locale distributiecentrum aankomt. Vanaf dan is het makkelijk: de kartonnen doos onderweg wegwerken en gewoon met de gitaar op de bank gaan zitten spelen thuis. De meeste vrouwen zien toch geen verschil tussen een Maton of een Martin of een Taylor of wat dan ook. Maar pas op voor kleine kinderen: die zien het meteen! ("Nee hoor meisje, hoe kom je daar nu weer bij!" - "JAWEL pappa!")
3. Als je al veel gitaren hebt valt het ook niet op als eentje meer of minder is. Hoe gevaarlijker het wordt (na al een heleboel gitaren), het wordt dus ook steeds makkelijker!
4. Zeggen dat je er eentje hebt opgestuurd ter reparatie die nu terugkomt.
5. Heel verbaasd zeggen dat "ze" waarschijnlijk dezelfde order per ongeluk twee keer afgeleverd hebben .

Echter bovenstaande excuses heb ik allemaal al een paar keer gebruikt, dus ik moet snel een nieuwe verzinnen...

6. "Ach, wat aardig van Tommy Emmanuel om mij een kadootje te sturen voor mijn verjaardag!"

Picker.

bert
6 oktober 2004, 16:04
Wat een fantasie heb jij Picker :-D Als ik nog eens om een leugentje verlegen zit dan weet ik je te vinden :razz:

Ik thuis tegen me vrouw zeggen dat we zuiniger aan moeten doen, maar wel een nieuwe "huis,tuin en keuken"versterker gekocht van 700 euro :oops:

Ik wens je heel veel plezier met je nieuwe aanwinst. Maak er foto's van en laat ons ook genieten.

Daniël_san
6 oktober 2004, 16:05
FOTO'S!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)



















Feli trouwens :D

bert k
6 oktober 2004, 16:16
Aan je vrouw vragen waarom zij dan zoveel schoenen nodig heeft. En dan bukken... :-D

Picker
6 oktober 2004, 16:23
Ik thuis tegen me vrouw zeggen dat we zuiniger aan moeten doen, maar wel een nieuwe "huis,tuin en keuken"versterker gekocht van 700 euro :oops:

Maar dat klopt toch? Als je immers niet zuinig aan doet kun je die versterker niet betalen. Dat moet jouw vrouw toch ook begrijpen? Ik zie het probleem niet hoor! :razz:

Anavrin
6 oktober 2004, 16:24
Ik heb mijn ouders, in de tijd dat ik nog toestemming moest vragen voor een grote aankoop van m'n spaarcentjes, vaak wijsgemaakt dat de gitaar echt heel anders was dan de 3, 4 of 5 die ik al had :razz:
Op een gegeven moment werkt dat ook niet meer :-(

Ik ben nu mijn gear aan het upgraden, en ruil de overbodige gitaren en gear, die ik dan toch niet meer gebruik in...
Ik heb nu voor mezelf beslist dat 3 basgitaren, 1 acoustische en 3 electrische wel genoeg is, dus eerst een basje inruilen, voor ik een nieuwe ga halen...
Electrische gitaren hoef ik ook eigenlijk geen meer, want ik heb vorig jaar een nieuwe Fender Jaguar gekocht, die, op de brug na, perfect is voor mij (dus alleen ff een nieuwe brug scoren, en ik ben er klaar mee)

Dit heeft verder eigenlijk geen hol met het onderwerp te maken, maar ja...

(mijn vriendin ziet het trouwens altijd meteen als ik een nieuwe heb (misschien omdat de doos dan nog op m'n kamer ligt, en de kassabon open en bloot op m'n bureau))

RIES
6 oktober 2004, 20:10
Zeg haar dat je er schik in heb om haar het gitaar spelen te leren en zeg er dan bij dat de meester wel een gitaar moet hebben om het voor te doen. :-?

Who
6 oktober 2004, 23:06
ik zeg steeds aan mijn vrouw : "dit is echt, maar echt! mijn laatste aankoop? "

:-D

Anavrin
7 oktober 2004, 11:40
dat werkt op een gegeven moment toch ook niet meer...
Tenminste bij mij niet :wink:

RS-Rik
7 oktober 2004, 22:07
Hahaha, ja en ik help je daar bij..

Daniël_san
18 oktober 2004, 18:49
Waar blijven de foto's nou????? :razz: :razz: :-D

iam
18 oktober 2004, 19:57
of beter gezegd, wanneer krijg je hem binnen?

Picker
1 november 2004, 18:40
Nog een paar dagen! Het is een custom versie, dus dat duurt wat langer.

iam
1 november 2004, 20:53
we (maar vooral jij) wachten met spanning :D

iam
5 november 2004, 15:12
isie al binne Picker?

ik ben wel benieuwd :D

Picker
5 november 2004, 19:07
YES! Hij is er... EINDELIJK!!! Vandaag!

En de timing kon niet slechter... want morgenvroeg moet ik voor een week op reis. :cry:

De foto's zullen dus even op zich moeten laten wachten.

Eerste impressie:
- Klank: FAN-TAS-TISCH! Dit is echt een HEEL erg goede gitaar. Vol, warm, solide, helder. Hij mist het ietwat 'holle' wat een Taylor vaak heeft, neigt sterk naar het 'luchtige' en 'houtige' van Martins, maar heeft een heel eigen, solide en zingende klank. Je kunt er moet weinig moeite een echte 'Tommy' sound mee maken. Het versterkte geluid (over een Ashdown Acoustic Radiator) is ook heel erg goed! Natuurgetrouw en helder, niet schel.

- Afwerking: goed! Heel netjes gebouwd, zij het niet traditioneel op een hoop fronten. Je kunt zien dat Australie wat geisoleerd is van de rest van de wereld. Maar het resultaat is er niet minder om! Op een aantal fronten is deze gitaar high-tech, zoals de electronica, grafiet kam en brugzadel, interne truss-rod verstelbaar door de eindpin (kunnen de snaren op spanning blijven zitten).

- De lak is iets waar ze bij Maton weinig om geven. Geen sealer, geen filler, gewoon een of twee laagjes watergedragen lak spuiten en klaar. Geen nat schuren, geen polijsten, niets. Het lijkt haast of de gitaar met gewone olie voor tuinmeubelen is behandeld. Maar het zit er eigenlijk wel charmant uit. In elk geval zal deze lak geen invloed hebben op de klank.

- Bespeelbaarheid: de gitaar is op mijn verzoek door de maker "precies zo afgesteld als de gitaar van Tommy Emmanuel". Nou, mooi niet dus. Ik heb de gitaar van Tommy bespeeld en die was toch echt heel anders. Maar het geeft niet. Zodra ik terug ben uit Amerika zet ik er zelf wel even de vijlen in.

Deze gitaar is een blijvertje. Hee anders dan anders, maar toch echte topklasse! Meer volgt zodra ik terug ben in het land.

Picker.

Daniël_san
5 november 2004, 19:38
Feli met je gitaar. En kijk je ook nog in de States voor een gitaar?? :lol: