PDA

View Full Version : Laney, Line 6 of Marshall....MOEILIJK!!



HarleyBenton
5 oktober 2004, 22:41
Lieve mensen, ik wil een nieuwe versteker kopen voor thuis, liefst transistortje, om de kosten te drukken,

ik weet alleen nog niet wat ik wil hebben,

De Line 6 Spider II 30
De Laney Studio 112 (oude) of
De Marshall 8240...

Ik speel metal maar vind een clean geluidje ook erg leuk om mee te pielen,

PS. Mijn moeders is niet mijn grootste fan dus t moet ook ietwat zachter goed klinken

groeten coen

BartL
5 oktober 2004, 22:46
Roland Cube 30? :-?

NeeraDJ
5 oktober 2004, 22:54
De Cube is idd top, maar ik vind die Line 6 Spider II ook niet verkeerd. Ik speel er elke maandag op school op met een Dean Playmate strat en ik kan er een behoorlijk goede sound uit krijgen. Het is misschien niet top of the line, maar ik vind 'm zeker niet verkeerd. Ik zie overigens vaker gasten die dure tube amps hebben on stage, deze amp kopen voor thuis. Probeer ze uit in de winkel zou ik zeggen, bijna elke zaak heeft ze tegenwoordig

tillens
6 oktober 2004, 00:47
Harley Benton, kijk gewoon goed rond. wat voor bands vind je leuk etc... Ow ja, ik heb je effe een private message gestuurd! dus check ff!

heaui Peter

Jammin J
6 oktober 2004, 09:53
Ik zou ook voor de Spider gaan denk ik, behoorlijk veelzijdig. En heeft in de laatste Meet Music Magazine een goede review gekregen. Check www.meetmusic.com. Bovendien zit er in de 30 Watter een celestion, van die andere amps weet ik zo niet wat er in zit.
Mijn vorige amp was een Laney transistor, die vond ik niets. Maar voor de rest ken ik ze niet zo.
Marshall is wel prima maar minder veelzijdig denk ik.

Succes en probeer ze natuurlijk allemaal ff.

mzzls

dejohan
6 oktober 2004, 11:03
Ik heb ook slechte ervaringen met die Laney transistorbakken. Klinken voor geen meter, gaan snel kapot en het geluid gaat achteruit naar mate je hem langer gebruikt.

imlikeajungle
6 oktober 2004, 14:03
Laney transistoramps zijn echt bagger. Line 6 vind ik ook niks (algemeen gezien niet, da's een andere discussie). Een Marshall 8240 ff checken, een Cube kan ook, misschien moet je ff ook je budget zeggen - het zou kunnen dat er mooiere dingen binnenvallen...

vester86
8 oktober 2004, 00:48
PS. Mijn moeders is niet mijn grootste fan dus t moet ook ietwat zachter goed klinken

Ooit gehoord van een volume-knop?? dat ding kan ook op 1 of 2, dan staat ie zacht. scheelt ook voor je trommelvliezen, maar dat merk je pas als je te laat bent :wink:

Heb zelf een 2 x 50 watt transistor met 2 x 12" speakers op mn kamer staan, en ik kan dr ook 's nachts mee spelen met een vader die erg snel wakker word van welk geluid dan ook... maar dat doettie dus niet assik om 1 uur nog gitaar speel.

Bij buizen is het een iets ander verhaal, die kunnen vaak moeilijk echt zacht, en daarbij klinken ze lekker als ze hard gaan, maar dat terzijde,want je geeft zelf al aan dat je een (modeling, dus transistor) versterker wilt.

Joris

Swampash
8 oktober 2004, 21:43
De nieuwe spiders klinken klote. Ga voor de vox ad15vt, gaat net zo hard als een 30 wat spider en heeft veel meer aan boord. Klinkt echt super vet.
Cube is btw ook ok maar haalt het lang niet bij de vox.

sir_oinksalot
8 oktober 2004, 23:39
laney transistor amps bagger :???:
ik heb vroeger nog een laney hcm30r gehad, en vond dat zowat de beste amp dat ik ooit heb gehad, zoveel spijt van dak die niet meer heb, men marshall vs8080 kan er niet tegenop (maarja die staan hier ook wel bekend als bagger amps :D )

sir_oinksalot
8 oktober 2004, 23:39
laney transistor amps bagger :???:
ik heb vroeger nog een laney hcm30r gehad, en vond dat zowat de beste amp dat ik ooit heb gehad, zoveel spijt van dak die niet meer heb, men marshall vs8080 kan er niet tegenop (maarja die staan hier ook wel bekend als bagger amps :D )

Chris Wolstenholme
9 oktober 2004, 09:26
vroeger...


tja, in t oefenhok waar we spelen staat t vol laney, nou ik heb onze gitarist nog nooit zoveel zien kutten aan zijn amp ( normaal is het plug en play) maar die dingen klinken koud schel en te scherp.

HarleyBenton
15 oktober 2004, 20:37
Okey Laney schuiven we dus vasn de baan,
maar het enige probleem bij de spider is dat de extra effecten niet footswitchable zijn, wat mij dus erg onhandig lijkt, ik heb er reeds op gespeeld maar als iedereen uit de gitaarshop je aankijkt vanwege het volume waarmee je speelt dan ga je niet alles uitproberen en testen, naja ik niet in ieder geval.

Cube 30 weet ik eigenlijk weinig van (niet gelijk in de aanval) maar moet ik misschien ffies naar kijken,
tot zo ver bedankt voor de info!

gr.