PDA

View Full Version : V-wing bouwen, paar vraagjes.



Random_hero
5 oktober 2004, 18:20
Hoi, ik wil binnen een niet al te lange tijd een V-wing bouwen.
Nu heb ik een paar vraagjes die mij nog van de bouw weerhouden.
-Is de hals echt zo moeilijk als het lijkt? Of valt het wel mee?

-Hoe ligt de prijs van een blok hout dat groot genoeg is om een gitaar uit te zagen gemiddeld? (essen of ebben hout zat ik zelf aan te denken, maar misschien is iets anders wel beter :???: )

Is die V (http://www.deanguitars.com/usa_proffesional_series/images/usa_vm_big.jpg)waar de snaren in gaan ook los te koop? Of zou ik die zelf moeten maken (overigens niet zo'n probleem, maar als ie niet te duur is, koop ik 'm wel.

-Deze vraag is meer een fun vraag, iemand nog suggesties om er een bepaald effect in te bouwen (geen fuzzfactorys maar een phasertje ofzo :P) en is dat wel mogelijk qua stroom voorziening?

Javaca
5 oktober 2004, 19:50
Hallo Random_hero

- Het maken van een hals is niet echt makkelijk maar als je wat ervaring hebt met houtbewerking valt het wel mee.

-De prijs van een stuk hout ligt er aan wat voor soort hout je wil hebben.

-Voor die stringplate kun je eens kijken bij Warmonth (www.warmonth.com), Rockinger (www.rockinger.de) of Vox Humana (www.voxhumana.nl)

-Het inbouwen van een effect is goed te doen, je moet er alleen ruimte voor maken in je gitaar. De makkelijk in te bouwen voeding van een 9V batterij is toereikend voor de meeste effecten.