PDA

View Full Version : uw advies...



dude of hazard
5 oktober 2004, 13:24
Hallo, ik heb een vraag.

ik gebruik een stereo setup. eerst gaat mn signaal in een rocktron intellifex. deze stuurt het signaal links direct door en rechts met een delay van 17 ms. Dit signaal gaat vervolgens naar een engl RB top plus kast en een 19 inch buizen top. met kast.

Nou wil ik als ik een open akkoord aansla vervolgens op 1 kanaal door mijn eigen open akkoord heenspelen. Ik kan wel 1 kanaal uitzetten maar dan kap ik mn eigen uistervende signaal af. Ik vraag me dus af hoe ik dit aan moet pakken en of ik dit met mn intellifex voor mekaar kan krijgen, of dat ik een aparte reverb/delay unit daarvoor moet aanschaffen.

ik stuur de intellifex aan met een GFC-50.


Het zou te gek zijn als iemand me hiermee kan helpen.

bvd
Michiel

Dirk_Hendrik
5 oktober 2004, 14:15
17 ms?? De gemiddelde mens hoort zo'n korte delay niet eens!

Verder vind ik het een moeilijk verhaal. Is de mogelijkhed van een splitterkabel en een volumepedaal geen oplossing? Ene signaal naar versterker, andere naar volumepedaal en daarna naar delayapparaat. kun je het signaal na aanslaan van akkoord dicht zetten en krijg je dus geen "nieuw"signaal naar je delay toe.

dude of hazard
5 oktober 2004, 14:23
17 ms hoor je wel zeker. daardoor maak je een soort stereo beeld. .

wat jij bedoelt met de splitter en het volumepedaal., zit eigenlijk al in de intellifex, deze split het signaal in rechts en links, met de presets kan ik rechts of links aan of uit zetten. probleem is, en dat is ook zo met het volumepedaal. als ik mijn signaal afkap is mijn toon weg uit de ene versterker, met als gevolg dat ik nog niet door mijn eigen aangeslagen akkoord doorspeel.

ik stel het iig wel op prijs dat jeen reactie hebt gegeven! ;)

Antal
5 oktober 2004, 14:46
Ik neem aan dat DH bedoelt dat je dat volumepedaal voor je delay moet zetten en niet er achter. Als je dan een langere delay neemt, dan hoor je nog wel de delay. Maar er gaat geen signaal meer naartoe.

Een andere optie, waarvan ik niet weet of je er wat aan hebt, maar goed, ik vertel het toch maar. Ik heb zelf een digidelay van digitech. Hier zit een loopfunctie op. Wat ik wel eens doe als ik thuis in m'n eentje aan het spelen ben is dan voor de grap die loop gebruiken. Dan speel ik dus 1 maat slag ofzo. Dan druk ik dat ding in met m'n voet. Dan herhaalt die looper m'n maat slag en kan ik er overheen soloren. Na het einde van die maat druk ik dan dat ding weer in. Dan kan ik weer een maat slag spelen terwijl dat ding m'n solo herhaalt. En zo verder zeg maar.
Nou is dat ding natuurlijk niet in stereo, maar misschien kun je iets met de info...

Dirk_Hendrik
5 oktober 2004, 17:39
17 ms hoor je wel zeker. daardoor maak je een soort stereo beeld. .

Da's waar. Ik bedoelde meer dat je een noot, met 17 seconden vertraagd (geen droog signaal) niet hoort als vertraagd. Wat je wel merkt is dat het verdomd irritant speelt. :wink:

En inderdaad, zoals Antal zegt, volume voor je delay.

Robbert
5 oktober 2004, 17:47
17 ms hoor je wel zeker. daardoor maak je een soort stereo beeld. .

Da's waar. Ik bedoelde meer dat je een noot, met 17 seconden vertraagd (geen droog signaal) niet hoort als vertraagd. Wat je wel merkt is dat het verdomd irritant speelt. :wink:

En inderdaad, zoals Antal zegt, volume voor je delay.

17 seconden?! Nee, dat hoor je inderdaad niet als vertraagd.. meer als ander nummer..

:-D


Welkom terug ;)

dude of hazard
6 oktober 2004, 09:52
MILLI seconden slimmerd.

jullie bedoelen dus een dubbele delay. ik zal eens gaan knoeien.

Dirk_Hendrik
6 oktober 2004, 09:56
MILLI seconden slimmerd.

jullie bedoelen dus een dubbele delay. ik zal eens gaan knoeien.

:???:
Ik heb het nooit over een dubbele delay gehad. Ik had het over een splitter:

Gitaarsignaal splitsen in signaal 1 en signaal 2.

signaal 1 gaat rechtstreeks naar versterker.
signaal 2 gaat naar volumepedaal gevolgd door delay naar versterker.