PDA

View Full Version : andere brugzadels



john.3001
5 oktober 2004, 13:20
test

john.3001
5 oktober 2004, 13:21
Hey, ik had laatst een klein probleempje met m'n strat (mex). Hij was pas afgesteld, maar ik had het idee dat het niet helemaal klopte (vooral de g en de b snaar deden raar (het zal ook es een andere snaar zijn...)).
Ik naar de winkel, opnieuw af laten stellen enzo, maar het was nog niet helemaal weg. Kan het te maken hebben met:

1] De kwaliteit van de nek van mijn gitaar (het is een mex strat vorig jaar nieuw gekocht, drie tex mex single coils - probeer ze es een keer trouwens, veel waar voor je geld - en sperzels) => ik heb gemerkt dat de sustain een beetje afneemt in de hoge regionen, kan dit een soort ontstemt idee geven?

2] De brugzadels? (het is geen US brug, wat zouden grafieten zadels doen?)

3] De topkam? (Earvana / Buzz Feiten replacement een aanrader?)

Wat denken jullie? Zijn eventuele updates zoals een nieuwe brug en topkam te overwegen? (trouwens, het is niet zo dat ik toevallig een 'rotte appel' uit mexico heb aangeschaft, zonder amp klinkt de strat loeihard (harder dan sommige US strats) en ik heb al vaak iemand horen zeggen, is dat een mex strat? Maar dat heeft ook een beetje te maken met het stigma dat aan mexicaanse producten plakt...

telecastermaster
5 oktober 2004, 14:38
vooral de g en de b snaar deden raar

Ik weet dat het niet makkelijk is maar kun je het probleem misschien iets duidelijker omschrijven?? Zo wordt het wel heel lastig om advies te geven.

john.3001
7 oktober 2004, 09:09
vooral de g en de b snaar deden raar

Ik weet dat het niet makkelijk is maar kun je het probleem misschien iets duidelijker omschrijven?? Zo wordt het wel heel lastig om advies te geven.

Het feitelijke probleem is:
1] drastische afname van sustain na 12e fret
2] na 15e fret afname van zuiverheid (en hij is echt goed afgesteld...)

john.3001
7 oktober 2004, 15:49
vooral de g en de b snaar deden raar

Ik weet dat het niet makkelijk is maar kun je het probleem misschien iets duidelijker omschrijven?? Zo wordt het wel heel lastig om advies te geven.

Het feitelijke probleem is:
1] drastische afname van sustain na 12e fret
2] na 15e fret afname van zuiverheid (en hij is echt goed afgesteld...)

en de geopperde oplossingen zijn:
1] nieuwe brug(zadels)
2] earvana / buzz-feiten topkam