PDA

View Full Version : Waarom zoveel squier-bassen ??



sweet
20 mei 2002, 22:16
Ik heb totaal geen verstand van basgitaren ofzo hoor maar ik heb me de laatste tijd altijd al afgevraagd waarom heel veel superproffesionele bassisten nog steeds op een squier-bas spelen i.p.v. een fender. Fenders zijn toch veel beter ?

Neem alleen pinkpop al, ik heb bij 2 bands erop gelet wat voor merk bas ze bespeelden (super fury animals en de band van lenny kravitz) en allebei speelde ze met een squier ...

Semafoor
20 mei 2002, 22:53
Echt?? kheb niet goed gekeken, maar volgens mij werd er bij lenny toch echt op een fender gespeeld.

sweet
21 mei 2002, 14:33
Bij de eerste nummers een squier (weet niet meer wat voor kleur), bij de laatste nummers een donkerbruine fender

frenske
21 mei 2002, 16:56
Zou best kunnen zijn? Ik heb niet echt goed gekeken, maar er waren een hoop Fender-modellen of kopien. De paar keer dat ik het merk kon zien, waren toch echte Fenders! Ik heb volgens mij ook 'n OLP gezien (ook soort squier maar dan kopie van Music Man) en volgens mij een Epiphone Thunderbird (System of a Down)!
Vaak wordt er Squier gespeeld, omdat deze niet gestolen wordt. Ook wordt alleen de Squier-body gebruikt en dan met andere snaren en elementen!

Semafoor
21 mei 2002, 18:34
Die van System of a Down speelde dacht ik op een gibson thunderbird iv, maar het kan ook idd de epiphone kloon zijn geweest.

frenske
21 mei 2002, 19:18
Daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben!!! Excuses!

rePUNKtative
21 mei 2002, 20:45
omdat ze EN mega goedkoop zijn EN ze nog goed spelen ook :grin:

emielow
21 mei 2002, 21:15
net alsof die lui geen knaken zat hebben...

rePUNKtative
21 mei 2002, 21:57
Daar gaat het totaal niet om emielow :wink: