PDA

View Full Version : Waarom zoveel squier-bassen ??



sweet
20 mei 2002, 22:16
Ik heb totaal geen verstand van basgitaren ofzo hoor maar ik heb me de laatste tijd altijd al afgevraagd waarom heel veel superproffesionele bassisten nog steeds op een squier-bas spelen i.p.v. een fender. Fenders zijn toch veel beter ?

Neem alleen pinkpop al, ik heb bij 2 bands erop gelet wat voor merk bas ze bespeelden (super fury animals en de band van lenny kravitz) en allebei speelde ze met een squier ...

Semafoor
20 mei 2002, 22:53
Echt?? kheb niet goed gekeken, maar volgens mij werd er bij lenny toch echt op een fender gespeeld.

sweet
21 mei 2002, 14:33
Bij de eerste nummers een squier (weet niet meer wat voor kleur), bij de laatste nummers een donkerbruine fender

frenske
21 mei 2002, 16:56
Zou best kunnen zijn? Ik heb niet echt goed gekeken, maar er waren een hoop Fender-modellen of kopien. De paar keer dat ik het merk kon zien, waren toch echte Fenders! Ik heb volgens mij ook 'n OLP gezien (ook soort squier maar dan kopie van Music Man) en volgens mij een Epiphone Thunderbird (System of a Down)!
Vaak wordt er Squier gespeeld, omdat deze niet gestolen wordt. Ook wordt alleen de Squier-body gebruikt en dan met andere snaren en elementen!

Semafoor
21 mei 2002, 18:34
Die van System of a Down speelde dacht ik op een gibson thunderbird iv, maar het kan ook idd de epiphone kloon zijn geweest.

frenske
21 mei 2002, 19:18
Daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben!!! Excuses!

rePUNKtative
21 mei 2002, 20:45
omdat ze EN mega goedkoop zijn EN ze nog goed spelen ook :grin:

emielow
21 mei 2002, 21:15
net alsof die lui geen knaken zat hebben...

rePUNKtative
21 mei 2002, 21:57
Daar gaat het totaal niet om emielow :wink:

Waarom zou je je (misschien wel je eerste) bassje weg doen, waar je sentimentele waarde aan hecht of je vind die super relaxed/fijn spelen, weg doen voor een veel duurdere bass, die misschien niet zo lekker speelt of helemaal niet naar je zin is gaan kopen?? Om je ff lekker als een show-off te gedragen van "HAH IK HEB LEKKER EEN MEGA ULTRA GIGA CUSTOM MADE FENDER" en er dan geen reet van bakken.... Dat is soms de enige reden waarom sommige mensen een dure bass kopen.

Zo now flame/sue me :smile:

hikerke
21 mei 2002, 22:08
en als ze nu ook hun gitare kapotkloppe valt da nog mee é
als ge den nen nuffen squier moet gaan kopen in plaats van nen nuffen fender :grin:

sweet
21 mei 2002, 22:32
Maar ik noemde pinkpop ook als voorbeeld. Het kan best zijn dat het aantal Squiers daar best meeviel maar dan nog ... Bij plaatselijke festivals en optredens zie je vaak de gitaristen op dure Gibson-gitaren spelen terwijl de bassisten nog steeds genoegen moeten nemen met een squier van 200 euro ...

emielow
21 mei 2002, 22:49
hoezo genoegen moeten nemen??? die dingen worden niet uitgedeeld ofzow hoor!?

AllodoX
21 mei 2002, 23:23
Ik koop over 1.5 week ook een Thumb van 1500 euro.. en echt niet om te kunnen zeggen ' ik heb lekker een koele thumb en jij niet ! '

ik koop die thumb omdat ik hem lekker vind spelen en klinken. daarom koop je een bass, niet omdat ie er koel uitziet of, wat veel gitaristen doen, omdat 'de bassist / gitarist van <band> er ook een heeft'.

Als die gasten een squier lekker vinden spelen ( wat ik overigens ook wel vind ), laat ze dan toch.. je hoeft niet perse een dure bass te hebben.. een dure bass speelt niet per definitie beter of lekkerder hoor..
ik heb een fender gehad.. maar die squier speelt veel lekkerder (uh.. is 'lekkerder' wel correct nederlands ?? :grin: )

sweet
22 mei 2002, 10:58
Op 2002-05-21 21:49, schreef emielow:
hoezo genoegen moeten nemen??? die dingen worden niet uitgedeeld ofzow hoor!?


Wilde jij zeggen dat je dat een eerlijke verhouding vind dan ? Twee Gibsons van 4000 piek en een squier van 400 piek ?!?!

emielow
22 mei 2002, 12:47
watdefuk?! wat heeft dat nou met verhouding te maken dan? het is maar net waar je op wil spelen! en als die knakkers squiers nou fijner vinden spelen als een 18 snarige bas van 9800 euro, tja, waarom zou je dan zon duur ding aanschaffen?

sweet
22 mei 2002, 14:09
Ach kom op, een fender precision bas klinkt echt wel veel beter dan een soortgelijke squier ... En het lijkt me dat ze ongeveer hetzelfde spelen ...

fleef
22 mei 2002, 17:41
ik speel wel eens op een squier...k wee nie...t geluid is echt KUT!

k vin ze echt niet fijn. veel te dof. nog nooit op een squier-bass gespeelt. daar kan ik dus niet over oordelen.

AllodoX
22 mei 2002, 21:06
Mijn squier klinkt anders stukken beter dan elke fender die ik ooit gehoord heb...

maar jah.. m'n squier is nu dan ook bijna 100 % gecustomised :grin:

fleef
23 mei 2002, 16:54
hm...ik heb tot nu toe op twee verschillende squiers gespeeld en ze speelde echt heel brak. maar dat is dus niet bij alle...

AllodoX
24 mei 2002, 10:30
misschien dat ze voor jou brak spelen.. voor mij doen ze het prima.. een bass is tenslotte heel persoonlijk..

Moonchild
24 mei 2002, 20:50
ooit wel eens gehoord van nieuwe elementen drin zetten. IMO de beste manier om je instrument te upgraden voor relatief weinig geld

AllodoX
26 mei 2002, 12:42
precies.
Paar EMG selects erin en je hebt een kanon ! :smile: