PDA

View Full Version : Fender Champ



heavy-metal-thunder
5 oktober 2004, 11:43
Ik had hier een topic gestart over mijn begin jaren 70 champ. Topic blijkt ineens verdwenen????

Antoon, kan je de links nog eens posten?
Op mijn speaker staat geen code, maar het lijkt dus een alnico gezien beugel over hockeypuck.

De mijne klinkt een beetje zoals Jay schreef : Clean = OK, maar "een beetje vies bij het opbreken". De natuurlijke overdrive klinkt te scherp, niet zoals ik van een tube-amp verwacht. Vooral met mijn Gibson LP, met mijn Strat copie is het beter. Momenteel gebruik ik voor overdrive een Boss DS-1 disto. Met de disto op 7 en tone op 2, is het lekkere disto. Met disto en Tone dicht, krijg je meer gewone overdrive (maar de disto komt er te veel door). Ik ga nog wel eens met ander pedaaltje experimenteren.

De bedoeling is dat dit versterkertje echt goed gaat klinken omdat ik hem als main amp voor thuis wil gebruiken. Eventueel moet er dan een andere speaker in. Maar hieromtrent wil ik me bevragen, want zelf heb ik geen kennis noch ervaring.

Als sound wil ik het liefst i/d buurt komen van vb. Fender Bassman of Fender Twin reverb (da's wel veel gevraagd). Maar ik bedoel : clean zoals een echte Fender (da's nu zo al) en overdrive wil ik het bijtende zoals vb. Muddy Water, JL Hooker en ook wat warme crunch.