PDA

View Full Version : identificatie gevraagd



bobdieleman
5 oktober 2004, 11:29
Onlangs een akoestische gitaar gekocht van ik schat minstens 25 jaar oud. Dat is helaas alles wat ik weet. Nergens staat een nummer of tekst. Als iemand iets weet graag. Check de foto's aub...bedankt

http://community.webshots.com/user/lupunegru

Jeroenvanhulsteijn
5 oktober 2004, 12:02
potvolblommen, die slagplaat zit gewoon in het bovenblad GESCHROEFD. zeker heel dik bovenblad :-?

tis ook een dikzak van een slagplaat. al wel eens geluisterd als dat ding eraf geschroefd is?

ik heb zelf niet zoveel verstand van akoestische gitaren. maar volgens mij zijn er niet zoveel merken die een metalen topkam gebruiken.

hoe klinktie??

je moet hem denk ik wel schoonmaken want het donkere hout (palissander??) ziet er erg smerig (vettig) uit.

bobdieleman
5 oktober 2004, 18:17
hij klinkt fantastisch, maar speelt nog niet super, want er moeten nog nieuwe snaren op. Tha die kam is denk ik niet origineel nee, maar ik vroeg me af of iemand weet wat voor hout het is en vooral: welk merk??
Een leeftijdschatting is ook welkom, komop jongens

Luca P
5 oktober 2004, 20:39
Hij is in ieder geval niet van voor 1960.
Want het lijkt me een kopie van een Gibson Hummingbird.
Merk....??
Eh..???
Die kam, heb ik wel eens eerder gezien op een oude gitaar van mij.
Helaas het merk weet ik niet meer.
Heb je niet meer foto's?
Ook van de achterkant?

Picker
6 oktober 2004, 11:11
Lijkt op iets uit het oostblok, of de Balkan. Ziet er niet uit als iets wat veel waarde zal ontwikkelen. Het schroefwerk duidt op haast en het bovenblad is beslist niet van goede kwaliteit, aan de brede jaarringen te zien. Maar als hij goed klinkt... houden zou ik zeggen. 't Is elk geval iets bijzonders.

CGCGCE
6 oktober 2004, 11:23
Is dat geen EKO ? Ik heb een 12-snarige EKO van eind jaren 60, die heeft ook die rare nulfret, en een Gibson-achtige slagplaat (ook dik, maar gelijmd) en kop. De brug is wel anders. Wat ik niet op de foto's kan zien is de halsbevestiging : de mijne heeft geen hiel tegen de klankkast, maar dikke schroeven door het halsblok tot onderaan de klankkast :???: . Als de jouwe dat ook heeft, dan zou ik wedden dat het een EKO is.
Eko is (was) Italiaans, en doorgaans goedkoop denk ik. De mijne is zwaar gebouwd, super stevig, kast en bovenblad zijn laminaat. De klank is eerlijk gezegd :-( :-( . Speelt wel lekker, zeker voor een oude 12-snarige.