PDA

View Full Version : Multitone gebruikers/kenners?



Dweezman
5 oktober 2004, 09:10
Hai. Ik zit met een soort probleempje met mijn Koch. Het gaat om een Multitone 100W top i.c.m. 2x12" kabinet.

Op het leadkanaal, met de gain op 2:00u kan ik het volume niet meer dan een kwart open zetten. Van het één op het andere punt gaat de amp over op een tergend gepiep, wat ook tijdens het spelen door blijft gaan. Heel raar. Ook met humbuckers blijft dit gebeuren, ook met of zonder gebruik te maken van de powersoak.

De ellende is nu dat ik qua volume met m'n leadkanaal de clean en crunch niet kan bijbenen. En daar had ik nou net dit ding voor...


Ideeën? Alvast bedankt.
(heb Koch ook gemailed)

Lacrymosa
5 oktober 2004, 10:55
Ik denk dat het tijd is nieuwe buizen als ik het zo hoor

CheerS!!

Dweezman
5 oktober 2004, 11:28
oh? Ik dacht dat die nog wel fris waren, maar ik heb em 2e hands geKOCHt, dus...

Maar dit wijst op versleten buizen?

AART
5 oktober 2004, 11:51
oh? Ik dacht dat die nog wel fris waren, maar ik heb em 2e hands geKOCHt, dus...

Maar dit wijst op versleten buizen?

warschijnlijk wel, microfonische buis toch?

Lacrymosa
5 oktober 2004, 11:53
Heb je het zelfde probleem ook als je je gain heel laag zet en het volume hoog?

zo ja, dan moet je idd ff contact opnemen met koch
maar je heb de grootste kans dat er een rot preamp buisje in zit

CheerS!!

Dweezman
5 oktober 2004, 13:27
volgens mij wel. Inwelke config ik de knoppen ook zet, de fluit blijft. Hij gaat gewoon niet meer hard. Ik wil HARD! :evil:

Dweezman
5 oktober 2004, 14:07
reactie Koch (toch netjes!)

Waarschijnlijk heb je toch te maken met een microfonische voorbuis. De
eerste buis in je versterker (die het dichtst bij je input-jack zit) is
het meest gevoelig voor microfonie. Dit kan ook gebeuren wanneer je buizen
nog niet oud zijn. Het betreft hier een 12ax7LM en kost EUR 19,--. (excl.
verzendkosten). Je kunt je versterker ten alle tijden bij ons langsbrengen
ter reparatie.

Met vriendelijke groet,

Rowin
Koch Technische Dienst

Lacrymosa
5 oktober 2004, 15:21
Koch is altijd netjes, altijd op tijd terug bellen en mailen, nix dan lof voor de service van koch

CheerS!!

Negative K3 fan
5 oktober 2004, 17:09
19 euro voor een 12ax7??? dan mag je wle een hele mooie krijgen :)

Dweezman
5 oktober 2004, 20:01
Is het mij wel waard, als ie maar weer mooi brandt!

Dweezman
6 oktober 2004, 09:47
enig idee hoe zo'n buis microfonisch wordt?

Zowieso: ik laat de amp voor het spelen wel 30min opwarmen.
Als ik klaar ben gaat wel direct de flightcase erom heen, en zo de auto in.

Kan dat een oorzaak zijn?

Daarnaast heb ik een paar keer de head aangedrukt, zonder de cab aan te sluiten. Dat mag geloof ik ook niet toch?

Negative K3 fan
6 oktober 2004, 10:01
Is het mij wel waard, als ie maar weer mooi brandt!

een EH 12ax7 kost nog geen 7 euro bij tubetown man!

Negative K3 fan
6 oktober 2004, 10:03
enig idee hoe zo'n buis microfonisch wordt?

Zowieso: ik laat de amp voor het spelen wel 30min opwarmen.
Als ik klaar ben gaat wel direct de flightcase erom heen, en zo de auto in.

Kan dat een oorzaak zijn?

Daarnaast heb ik een paar keer de head aangedrukt, zonder de cab aan te sluiten. Dat mag geloof ik ook niet toch?

een buis kan altijd microfonisch worden een meganisch probleempje is het. Opwarmen heeft niks te maken met het microfonisch worden van je buis en 30 minuten is ook echt niet noodzakelijk hoor! Als je klaar bent kun je hem wel even af laten koelen en niet bewegen, kan de levensduur ook iets verlengen. Verder is het aandrukken van je amp zonder speakerkast niet slecht voor je buizen, maar vooral voor je output transformer (en dan eventueel je filter caps).

Lacrymosa
6 oktober 2004, 10:15
Is het mij wel waard, als ie maar weer mooi brandt!

een EH 12ax7 kost nog geen 7 euro bij tubetown man!

dan heb je wel crap

CheerS!!

Dweezman
6 oktober 2004, 10:30
een buis kan altijd microfonisch worden een meganisch probleempje is het. Opwarmen heeft niks te maken met het microfonisch worden van je buis en 30 minuten is ook echt niet noodzakelijk hoor! Als je klaar bent kun je hem wel even af laten koelen en niet bewegen, kan de levensduur ook iets verlengen. Verder is het aandrukken van je amp zonder speakerkast niet slecht voor je buizen, maar vooral voor je output transformer (en dan eventueel je filter caps).

thanks. Maar als een buis microfonisch wordt heeft dat kennelijk een mechanische oorzaak, want aan de leeftijd schijnt het niet te liggen.

Negative K3 fan
6 oktober 2004, 10:42
Is het mij wel waard, als ie maar weer mooi brandt!

een EH 12ax7 kost nog geen 7 euro bij tubetown man!

dan heb je wel crap

CheerS!!

Tja, voor NOS betaal je je tegenwoordig ook scheel, maarja, dan hoop ik dat je bij koch wel hele mooie buizen krijgt voor dat geld.

Lacrymosa
6 oktober 2004, 10:42
dat doe je zeker

CheerS!!

Dweezman
6 oktober 2004, 10:44
nos?

Negative K3 fan
6 oktober 2004, 10:48
nieuw old stock, buizen uit oude voorraad in de tijden dat buizen nog in de westerse landen werden gemaakt, betere kwaliteit, betere sound etc.

Dweezman
6 oktober 2004, 11:26
Kan een buis door (nog) te warm vervoerd te worden, microfonisch worden? Wil graag weten of het m'n eigen fout is, of niet, om herhaling te voorkomen.

dejohan
6 oktober 2004, 11:43
Kan een buis door (nog) te warm vervoerd te worden, microfonisch worden? Wil graag weten of het m'n eigen fout is, of niet, om herhaling te voorkomen.

Naar het schijnt is dat een van de vele buizen mythe's.

Dweezman
6 oktober 2004, 12:06
Had 'em zelf bedacht! Maar nee dus. Dat gebeurt kennelijk gewoon, microfonie?

Verder: ik heb vrijdag en zaterdag gigs: Kan ik vrijdag gewoon bij Koch langskomen en gaat Dolf hem persoonlijk repareren. Klasse hoor.

cosmos
7 oktober 2004, 10:43
Tja, de service van Koch is echt te gek! :dance:

Dweezman
8 oktober 2004, 15:10
Klote.

Vandaag Amersfoort op en neer geweest (vanuit Dokkum, :cry: ) kan Dolf niets vinden. Amp is fris als een hoentje... Lekker is dat.

(maar: hulde aan Koch)

Frits van Mourik
8 oktober 2004, 23:43
Had 'em zelf bedacht! Maar nee dus. Dat gebeurt kennelijk gewoon, microfonie?


Een buis heeft geen gemakkelijk leven: opwarmen, afkoelen, opwarmen, afkoelen.
Dat betekent voor de metalen ingewanden: beetje uitzetten, krimpen, enzovoorts.
Op enig moment hebben de onderdeeltjes zich een klein beetje losgewerkt en gaan meetrillen met het omgevingsgeluid: microfonie.
Gebeurt vaker bij goedkope crap dan bij gerenommeerde merken.

Dweezman
22 oktober 2004, 23:31
Goed, ben ik weer.

Fluit ligt dus niet aan de amp, maar: als ik de effectloop gebruik (zowel parallel als serieël) is ie er wel.

Probleem dus: mét fx-loop kan ik mijn lead kanaal gewoon niet op volume krijgen. De fluittoon wordt ook lager qua toon naarmate ik de gain of volume verder opendraai...

Ideeën zijn zeer welkom, want zo kan ik m'n lead-kanaal gewoon niet gebruiken...

Baker
24 oktober 2004, 11:39
Hee, krijg nou wat! :-?

Ik heb PRECIES hetzelfde probleem met mijn multitone!

Een tijdje geleden heb ik mijn amp uitgeleend. De persoon in kwestie gebruikte een BOSS ME 30 voor zijn overdrive en effecten ed. ( Niet mijn smaak, en zonde van de Koch overdrive, maar goed daar gaat het nou niet om)

Op het moment dat je het volume opendraait ontstaat er een fluit tone.
Het lijkt een beetje op feedback.

Gitaar afdempen en afstand nemen, Eindtrap volume hoog en Pre amp laag, of omgekeerd, serieel of paraleel, het maakt allemaal niks uit...
Op het moment dat je het volume opendraait krijg je die mega irritante fluit tone. Ik dacht eerst nog dat ik het kwam dat ik De boss overdive per ongeluk op het crunch kanaal probeerde, maar dat was ook niet zo...

Kijk, voor mij i shet niet zo'n probleem, want ik gebruik nauwelijks effecten, en al helemaal geen Boss me 30, en dat uitlenen was ook maar eenmalig, maar ik wil wel graag wten hoe het nou komt!! :???:

En wat zegt Rowin van Koch ervan? Heb je dat al gevraagd?

Iemand suggesties?

Baker
24 oktober 2004, 11:40
Nog even ter informatie,
Als ik de effectloop gebruik voor een los phaser pedaal of een Boss delay pedaal is er niks aan de hand!

Ik had het alleen als ik met de overdrive van die Boss ME 30

Dweezman
24 oktober 2004, 12:49
Het lijkt er op dat het dus aan het gebruik van bepaalde effecten ligt. Ik ben bij Koch geweest, en die zochten het eerst in de buizen (microfonie). Ik heb m'n probleem wel goed uitgelegd. maar er werd niet gerefereerd aan evt. andere bekende problemen met de loop. Ik heb het idee dat ze hier niets van weten dan...

Dweezman
24 oktober 2004, 15:36
Zijn er multitone gebruikers die dit een keer voor mij (en mbakker75) willen testen?

b.v. een DE-7 in de loop en de gain van de lead op 3 uur en de lead op 12?


Misschien ligt het aan bepaalde combinaties Mutitone - fx's...

schizo910
24 oktober 2004, 22:57
Ik heb zojuist e.e.a. uitgeprobeerd met verschillende effecten en heb geen problemen ondervonden. Ik heb alle pedalen erdoor gegooid, zoals te zien op mijn pedalboard en ook al die pedaaltjes los met verschillende instellingen. Verder nog een losse Dual Overdrive van Boss geprobeer met vrij intense instelling... ook geen problemen

Dweezman
25 oktober 2004, 08:55
allemaal in de loop?
Hmm. Iig bedankt voor de moeite, schizo, te gek.

Leaves me puzzled..

Dweezman
25 oktober 2004, 13:09
Geen koch's op de meeting? :wink:

Anders Destium
25 oktober 2004, 13:12
Ik dacht dat er een paar zouden zijn, maar uiteindelijk :-?

Lacrymosa
25 oktober 2004, 13:19
Ik had wel heel graag willen komen, maar ik kon echt niet
anders was er zeker een multitone geweest

CheerS!!

Dweezman
25 oktober 2004, 14:06
Lacrymosa: herken je iets in ons Multitone-probleem?

schizo910
25 oktober 2004, 15:50
Ik zou naar de meeting komen met mijn multitone, maar heleaas zit ik nog behoorlij k in de prak en kon ik nog niet zo'n eind rijden en spuillen sjouwen... volgende keer beter.

Dweezman
26 oktober 2004, 09:55
in de prak, yo...

Oh: was jij dat die in Duitsland aangereden werd? Hoop dat je snel hersteld..

Baker
26 oktober 2004, 10:20
Ik zou naar de meeting komen met mijn multitone, maar helaas zit ik nog behoorlij k in de prak en kon ik nog niet zo'n eind rijden en spuillen sjouwen... volgende keer beter.

Jammer dat ik dat niet wist. Ik heb mijn multitone thuisgelaten omdat ik er vanuit ging dat jij hem mee zou nemen. Had nu alleen een Koch 2x12 cab bij me. (die trouwens ongebruikt is gebleven)

Maar goed, maakt verder niet uit. Jouw situatie is overmacht.

Maar, wel raar dat alleen wij tweeen dat fluit toon probleem hebben....
Echt niemand een idee waar het door zou kunnen komen?

Baker
26 oktober 2004, 10:23
Ik heb zojuist e.e.a. uitgeprobeerd met verschillende effecten en heb geen problemen ondervonden. Ik heb alle pedalen erdoor gegooid, zoals te zien op mijn pedalboard en ook al die pedaaltjes los met verschillende instellingen. Verder nog een losse Dual Overdrive van Boss geprobeer met vrij intense instelling... ook geen problemen

Met meerdere losse effecten heb ik ook geen problemen.
Ik heb het alleen met de overdrive van zo'n Boss ME 30 geval.... :(

Dweezman
26 oktober 2004, 10:45
gister weer gespeeld, zelfde verhaal... Ik gebruik m'n leadkanaal nu bijna niet, beste zonde.

Zal idd de fx één voor één checken...

Ligt niet aan de Sherlock Tremelo, die heb ik er al uit gehaald. Blijven de Voodoolab Analoge chorus en Ibanez DE-7 over.

Meerdere mensen zouden dan hier toch problemen mee gehad moet hebben?

edit: kan het kwaad als je de send en return met een kabel lust? effect lijkt me gelijk, en kan ik misschien zien of het aan de loop ligt. Of is dat weer een stom idee?

Lacrymosa
26 oktober 2004, 11:14
Ik heb op kanaal 2 een fluittoon gehad

dit kwam door brakke einbuizen en een brak voorbuisje,
waardoor het geheel ging oscileren

CheerS!!

Baker
26 oktober 2004, 11:54
Ik heb op kanaal 2 een fluittoon gehad

dit kwam door brakke einbuizen en een brak voorbuisje,
waardoor het geheel ging oscileren

CheerS!!

Ja, maar let op , hij fluit ALLEEN bij gebruik van de effect loop!!!!!!

Lacrymosa
26 oktober 2004, 12:17
Ik heb zaterdag zittne klooien met een boss DD3 en een GE7
allebei in zowel de parallel als de serieele FX loop gezet, nergens last van (behalve van Tone Suck, maar dat ligt een de pedalen)

Maar ik denk dat het te maken heeft met een aantal Levels van de pedalen, die niet overeenkomen met de FX loop
hoewel dat niet zou moeten kunnen

Ik zou zeggen, bel koch ff op

CheerS!!

Lacrymosa
26 oktober 2004, 12:17
Ik heb zaterdag zittne klooien met een boss DD3 en een GE7
allebei in zowel de parallel als de serieele FX loop gezet, nergens last van (behalve van Tone Suck, maar dat ligt een de pedalen)

Maar ik denk dat het te maken heeft met een aantal Levels van de pedalen, die niet overeenkomen met de FX loop
hoewel dat niet zou moeten kunnen

Ik zou zeggen, bel koch ff op

CheerS!!

Dweezman
26 oktober 2004, 12:17
precies, en ook pas vanaf een bepaald volume...

Lacrymosa
26 oktober 2004, 12:32
Klink eigenlijk als iets dat aan het oscileren is

en het oscileren van de distortion van de ME30 kan ik nog wel verklaren
overdrive is nix anders dan het teveel versterken van een signaal, waardoor er dingen gaan clippen
dus het kleine beetje oscileren wordt dan extra versterkt

maar bij de andere pedalen is het me een raadsel

Wicked Willy
26 oktober 2004, 12:37
Ook ff geprobeerd met GT3 en een zooi andere pedaaltjes....noppes....

Lacrymosa
26 oktober 2004, 12:42
Ja, ik heb vroeger ook een GT-3 gehad, ook wel is wat meer geklooid (tot de conclusie gekomen dat et kut klinkt, vandaag dat ie nu ook weg is) maar nooit last van piepen gehad

CheerS!!

Dweezman
26 oktober 2004, 13:41
in de loop, dus, he? :wink:

Dus dan ligt het niet aan de loop van de Multitone dus..
Ook niet aan de effecten an sich. Mischien voeding, o.i.d.

De pedalen in de loop worden gevoed door dezelfde voeding die ook de pedalen vóór de loop voedt. Kan dat iets zijn?

Bedankt voor het checken iig.

Lacrymosa
26 oktober 2004, 13:57
probeer het is met batterijen

CheerS!!

Baker
26 oktober 2004, 21:12
Dweezman,
heb je Koch inmiddels op de hoogte gebracht van onze bevindingen :???:

Dweezman
26 oktober 2004, 21:17
Ben er zelfs naartoe geweest....

Baker
28 oktober 2004, 18:03
Ben er zelfs naartoe geweest....

Dat weet ik,
Maar toen hadden we nog niet door dat het probleem zich ALLEEN voordeed icm de effectloop. Vandaar dat jullie ook niks gevonden hebben.
Ik zou nog even opnieuw contact opnemen, (per mail bijvoorbeeld) van onze nieuwe bevindingen.

Dweezman
28 oktober 2004, 23:45
dat van die loop wist ik wél, heb ik ook duidelijk aangegeven. Volgens Koch kon dat niet aan de loop liggen. En aangezien hij de amp eigenhandig gemaakt heeft, ga ik daar niet de wiseguy uithangen.

Maar 't is wel een idee...

Baker
29 oktober 2004, 17:25
dat van die loop wist ik wél, heb ik ook duidelijk aangegeven. Volgens Koch kon dat niet aan de loop liggen. En aangezien hij de amp eigenhandig gemaakt heeft, ga ik daar niet de wiseguy uithangen.

Maar 't is wel een idee...

laat je me ff weten wat ze zeggen?
ben erg benieuwd!

Dweezman
29 oktober 2004, 23:38
Vanavond alle effecten één voor één gechecked: fluit blijft bij ieder gebruik van de loop. Sterker nog hij begint ook als je de mid of de treble opendraaid, dus niet alleen de gain en volume...

schizo910
30 oktober 2004, 11:59
Ik zou toch nog eens contact opnemen met Koch en ze duidelijk al je bevindingen tot nu toe voorleggen. Misschien dat ze nu met jouw nieuwe info het probleem kunnen vinden. Als zij dit nog niet eerder hebben meegemakt is het enigszins begrijpelijk dat ze in eerste instantie met minder info niet wisten waar ze het moesten zoeken. Je amp werkt niet zoals je wilt, dus moeten ze zorgen dat hij dat wel doet...