PDA

View Full Version : Manieren om aan muzikanten te komen?



Theije
4 oktober 2004, 22:48
Wie kan mij helpen met wat effectieve manieren om aan muzikanten voor een band te komen?
Ik heb momenteel al een band maar dit is mij niet naar het zin, we boeken in mijn ogen niet genoeg vooruitgang en sommige bandleden kunnen maar moeilijk meekomen qua niveau. En omdat ik dit niet zie veranderen of iig niet snel genoeg wil ik verder kijken dan mijn neus lang is, en heb ik samen met de eerste gitarist (ik ben de zanger) besloten om een andere band bij elkaar proberen te krijgen.
En aangezien het al een hele klus was om deze band bij elkaar te krijgen, zijn alle manieren van ledenwerving welkom :D

MightyMike
5 oktober 2004, 10:22
Advertenties zijn nog steeds de meest efficiente oplossing. Verder helpt het ook om regelmatig naar underground optredens te gaan. Op die plaatsen wemelt het meestal van de muzikanten. Door een praatje te slaan aan de toog, kan je vaak een netwerk uitbouwen. Onderhoud zo veel mogelijk van die contacten.

Concentreer je ook in eerste plaats op het vinden van een drummer en een repetitiekot.

Theije
5 oktober 2004, 14:28
Indeed, drummers zijn altijd het probleem, maar repetitieruimte is geen probleem.

Bigfoot414
5 oktober 2004, 17:26
Vreemd, ik dacht juist dat drummers samen met gitaristen bij wijze van spreke op elke straathoek wel te vinden zijn.

Theije
5 oktober 2004, 18:33
Mijn ervaring is dat drummers toch wel het grote probleem zijn, bassisten zijn ook moeilijk te vinden maar er lijken er toch wel meer van te zijn dan drummers.

SteavisSmokin
5 oktober 2004, 19:18
Netwerken is het belangrijkste van alles. Ga zo veel mogelijk naar plaatsen waar muzikanten zijn. Jamsessies is hier een goed voorbeeld van. Ook al word je soms moe van het muzikale niveau je leert er wel mensen kennen.

Neals
6 oktober 2004, 23:01
ik ben nu zelf heel erg bezig met het aanleggen van een netwerk, en ik merk vooral dat mensen elkaar helpen, zo lopen er al open solicitaties binnen bij wijf.

wietse
7 oktober 2004, 08:15
Vreemd, ik dacht juist dat drummers samen met gitaristen bij wijze van spreke op elke straathoek wel te vinden zijn.
nee dat zijn gitaristen en zangers.
drummers zijn moeilijk aan te komen ,bassisten iets minder lastig ,maar toetsenisten bijna onmogelijk (een goede tenminste.
wij hebben onze huidige drummer van marktplaats ,toffe kerel en goede drummer past er precies bij ,dus daar kan je ook nog wel eens wat vinden.

Bigfoot414
7 oktober 2004, 16:03
Ja, ok. Stel dat het een goede drummer is en een toffe gast, maar hij woont 200 km van je vandaan? En je repeteert elke week? Lijkt me niet echt optimaal.