PDA

View Full Version : 212 cab; Mesa? Koch? of Brunetti



tillens
4 oktober 2004, 20:19
Hi ik wil binnenkort een 212 cab gaan kopen. Eerst viel mijn oog op een Brunetti v30's kast, mooi geluid plus goed te betalen ( 599, feedback). Nu kan ik ook een 212 van Koch krijgen, (eentje met en eentje is erzonder flightcase, alleen weet ik niet wat voor speakers erin zitten) :( . En een paar dagen terug kwam ik een goed betaalbare Mesa 212 cab tegen. Hier zitten gewoon standaard celestion's in. Iemand een goed idee voor mij?

Oh ja misschien belangrijk om ff te vertellen waar ik op speel. Mijn main gitaren zijn een Fender Tele, een Fender Big Apple strat, en een Squier strat uit, volgens het serienummer, 1979.. :-? , maar goed het klinkt heel goed dus maakt mij niet zoveel uit uit welk jaar die komt, gezien het feit dat het een ouwetje is dat weet ik wel :D . mijn amp is een oude london city top. pedals er ook maar bij? Op dit moment een Banzai Cold Fusion en een Carl Martin Hydra Boost. En op de zijlijn een werkloze ts9.. :-D

Iemand een goede tip, behalve dat ik moet leren spelen? :-D

Alvast bedankt , Peter

Wicked Willy
4 oktober 2004, 21:27
De Mesa is vrij direct van geluid. Daar moet je dus echt van houden. Ik hou er persoonlijk nie zo van.

Brunetti's met V30 is zeer OK. Beetje een onderschat versterkermerk.

Koch waarschijnlijk met Jensens erin.....of als het ouder cab is met V30's of Greenbacks. Heb zelf een Koch 2x12 (in combinatie met een Multitone 100 combo) en ik vind ze een prima geluid geven....ik gebruik (open back) speakers van mijn combo niet meer, simpel weg omdat het cabinet een lekkere romige volle klank geeft. Zowel clean als overstuurd een erg lekker cabinet (heb de mijne voor 475 gekocht) tegen een goede prijs en de service bij Koch is ook nog eens prima. Maar goed zoals je kan lezen ik ben bevooroordeeld.

Een ander alternatief: ENGl...betaalbaar en van hoge kwaliteit!

tillens
4 oktober 2004, 22:54
Hey alvast bedankt voor de eerste reactie. De mesa heb ik nog iet gehoord, maar die is dus het goedkoopst. daarna de twee koch's, en het schijnt dat jensen's ook enorm goed klinken. de brunetti heb ik wel gehoord, vond ik te gek, maar was ook het meest prijzige van het stel.

Iemand anders nog ideeen?

Peter

tillens
4 oktober 2004, 22:54
Hey alvast bedankt voor de eerste reactie. De mesa heb ik nog iet gehoord, maar die is dus het goedkoopst. daarna de twee koch's, en het schijnt dat jensen's ook enorm goed klinken. de brunetti heb ik wel gehoord, vond ik te gek, maar was ook het meest prijzige van het stel.

Iemand anders nog ideeen?

Peter

tillens
4 oktober 2004, 22:54
Hey alvast bedankt voor de eerste reactie. De mesa heb ik nog iet gehoord, maar die is dus het goedkoopst. daarna de twee koch's, en het schijnt dat jensen's ook enorm goed klinken. de brunetti heb ik wel gehoord, vond ik te gek, maar was ook het meest prijzige van het stel.

Iemand anders nog ideeen?

Peter

tillens
4 oktober 2004, 23:08
Sorry van de dubbelposts, maar het forum werkt niet helemaal geloof, telkens een pagina niet gevonden. als je dan op terug klikt en nogmaals post zou die dat maar een keer moeten doen, nu dus blijkbaar niet. :evil:


ach wel en wee, er reageert toch bijna niemand, dus dan lijkt het nog een druk topic. :-?

Peter

e_lukather
4 oktober 2004, 23:33
zijn wel al gewend..

heb zelf ook een koch 212 icm multitone 50 watt. zeer goede kast alleen nog niet vergeleken met de brunetti. er zitten idd jensens in.

Nocki
5 oktober 2004, 23:47
was zelf erg te spreken over de bogner 2x12...

heb zelf nu 2 1x12 cabs van mesa met evm speakers en dat blijven mn favo speakers...

Nocki