PDA

View Full Version : Fender S1 switch



Arnie
4 oktober 2004, 19:29
Heeft iemand hier al met een Fender gespeeld met zo'n S1 schakelaar?

Het lijkt mij een erg handige functie. Bij elkaar zo'n 10 verschillende sounds. Ook sounds die een humbucker weten te benaderen. Die dingen zijn alleen zo duur zeg :o

Groetjes

Harry
4 oktober 2004, 19:51
ik heb er nooit van gehoord, maar ik heb een Sonic Ranger in mijn strat. Doet ook zoiets. Is al wel oud, van eind jaren '80. Maar het werkt.

Arnie
4 oktober 2004, 19:54
...ik heb er nooit van gehoord...

T is ook een dingetje wat op hun nieuwe gitaren zit, is in 2004 geintroduceerd.

Aca Ilic
4 oktober 2004, 21:12
Hey guys!

Zo duur zijn Fenders met S1 switch ook weer niet. Voor € 1400 heb je gitaar voor je lifetime, die zeer veelzijdig is, hele goede elementen aan boord heeft ( ruisloos) en het echte werkpaard is. Eentje heb ik in Duitsland uitgeprobeerd , was ik meteen verkocht, het wordt meer gigs spelen om zo'n ding aan te schaffen.

mvg
Alex
www.midlifeblues.nl

Bluesbreaker
4 oktober 2004, 22:46
zo'n ding zit ook op de american deluxe, die heb ik laatst eens getest. Wat een niet-fender geluid kwam daar uit zeg, het verschil met / zonder switch hoor je wel:

stand 1: nee, niet echt geweldig
stand 2: anders, maar nee, ook niet echt geweldig

en die 10 verschillende standen is logisch; die s1 schakelaar heeft 2 standen en er zit op vrijwel elke strat een 5 standen schakerlaar, dat maakt 2x5 is 10 mogelijkheden om te combineren

bat
4 oktober 2004, 23:01
en in het echt blijken het er naar ik me herinner maar 9 te zijn ook nog (1 stand van de selector is met S1 in- of uitgeschakeld identiek)

Aca Ilic
4 oktober 2004, 23:20
[quote="Bluesbreaker"]zo'n ding zit ook op de american deluxe, die heb ik laatst eens getest. Wat een niet-fender geluid kwam daar uit zeg, het verschil met / zonder ....


Alle smaken vershillen nou eenmaal ( helaas). Er zal toch iemand zijn die het geweldig vindt. Ze hebben het niet voor niks uitgevonden, denk ik.Of ligt het aan mij misschien :???: :???: :???:

bert k
4 oktober 2004, 23:28
Kan iemand me misschien vertellen wat die schakelaar doet? Aktief/passief? Filtertje?

Bluesbreaker
4 oktober 2004, 23:28
Alle smaken vershillen nou eenmaal ( helaas). Er zal toch iemand zijn die het geweldig vindt. Ze hebben het niet voor niks uitgevonden, denk ik.Of ligt het aan mij misschien :???: :???: :???:

wtf, gelukkig verschillen smaken, anders was dit leven al helemaal niet te harden geweest. Het valt mij op dat jij je altijd persoonlijk aangevallen lijkt te voelen met dit soort dingen. De topic starter vraagt gewoon wie het getest heeft, jij geeft je positeve ervaring, ik mijn negatieve.

Bluesbreaker
4 oktober 2004, 23:50
Kan iemand me misschien vertellen wat die schakelaar doet? Aktief/passief? Filtertje?

serie/parallel geschakeld en in de 2 en 4 stand geloof ik alle pickups aan

dus dan zouden het inderdaad 9 mogelijkheden zijn

Casey
5 oktober 2004, 00:49
Ik heb hem getest toen hij net uit kwam en gelijk meegenomen , ben zeer tevreden over het geluid wat naar mijn oren zonder S1 toch typisch Strat is .
Met de S1 switch heb je enorm scala aan geluiden van standaard Strat tot humbucker achtig , net niet vet genoeg om hem als mijn Peavey Wolfgang te laten klinken .
De SCN pu's zijn muisstil vergeleken bij mijn vorige Strat , afwerking is perfect , schaller locking tuners en een 2 punts brug die zorgt dat ie bijna niet ontstemt , bij mijn ouwe Strat zette ik hem liever vast , de nieuwe versie heeft nu wel 10 verschillende standen , de ouwe ( nu al :o ) 9 .
http://www.stratcollector.com/corner/archives/000244.html

Aca Ilic
5 oktober 2004, 16:07
Alle smaken vershillen nou eenmaal ( helaas). Er zal toch iemand zijn die het geweldig vindt. Ze hebben het niet voor niks uitgevonden, denk ik.Of ligt het aan mij misschien :???: :???: :???:

wtf, gelukkig verschillen smaken, anders was dit leven al helemaal niet te harden geweest. Het valt mij op dat jij je altijd persoonlijk aangevallen lijkt te voelen met dit soort dingen. De topic starter vraagt gewoon wie het getest heeft, jij geeft je positeve ervaring, ik mijn negatieve.

ALTIJD :o :???: :o :???: :o :???:
MIJN EXCUSES DAN :-D

Bluesbreaker
5 oktober 2004, 16:40
MIJN EXCUSES DAN :-D

als je dat niet zo voelt is het ok, maar ik wou gewoon even zeggen dat je je niet druk hoeft te gaan maken als iemand op het forum een andere mening heeft. :)

Arnie
5 oktober 2004, 19:46
Ik heb hem getest toen hij net uit kwam en gelijk meegenomen , ben zeer tevreden over het geluid wat naar mijn oren zonder S1 toch typisch Strat is .
Met de S1 switch heb je enorm scala aan geluiden van standaard Strat tot humbucker achtig , net niet vet genoeg om hem als mijn Peavey Wolfgang te laten klinken .
De SCN pu's zijn muisstil vergeleken bij mijn vorige Strat , afwerking is perfect , schaller locking tuners en een 2 punts brug die zorgt dat ie bijna niet ontstemt , bij mijn ouwe Strat zette ik hem liever vast , de nieuwe versie heeft nu wel 10 verschillende standen , de ouwe ( nu al :o ) 9 .
http://www.stratcollector.com/corner/archives/000244.html

Ik wilde m ook testen maar Feedback ging net dicht, dus helaas. Ik was ERG benieuwd naar het geluid.

Ik voel me genoodzaakt om komend weekend even een bezoekje aan Feedback te plegen :-D FF luisteren.

piezo
6 oktober 2004, 10:56
Ik heb ooit eens in een recensie gelezen dat Fender de S-1 schakelaar ook los op de markt zou brengen. Daarvoor heb ik zeker belangstelling, want ik vind push-pull pots ongemakkelijk en de S-1 zou meer mogelijkheden bieden dan een gewone dpdt schakelaar.

Weet iemand al iets over het los verkrijgbaar zijn van die schakelaar of wacht Fender daarmee om eerst veel nieuwe gitaren te kunnen verkopen.