PDA

View Full Version : ik zoek een versterkt acoustische gitaar met cuttaway



SaferSephy
4 oktober 2004, 19:23
...voor maximaal zo'n 250 euro...ik speel nu een half jaar Spaanse leergitaar en ik begin nu toch op een niveau te komen dak over wil stappen naar stalen snaren + een snellere hals

kan iemand me wat aanbevelen? In de lokale muziekzaak gaven ze me een Adonis versterkt acoustische voor 160 euro in m'n handen...dit klonk (ondanks de negatieve reputatie) nog best okay aangezien het een Jumbo model was. Ik wil namelijk dat het onversterkt niet helemaal stil valt op het ding....heeft iemand nog andere aanbevelingen?

bij voorbaat dank

John P
5 oktober 2004, 00:26
Gewoon gaan sparen; een gitaar als die Adonis is weg na een jaar, misschien twee. Weggegooid geld. Niet kopen en niet voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.

SaferSephy
5 oktober 2004, 06:03
en spul van merken als Cort? de 70E bijvoorbeeld?

bert k
5 oktober 2004, 14:24
Kijk eens naar Dean, die heeft heen hoop voordelige gitaren . Feedback heeft ze. http://www.feedback.nl/pages/popup.php?bar=DEANPERFORMERE

H.Manback
5 oktober 2004, 18:13
Ditto :)

Heb hier zelf een Dean Playmate (niet een echte Dean dus), een dreadnought met cutaway. Het geluid vaagde alles in die prijsklasse weg wat er bij Feedback in Utrecht hing. Afwerking is ook niet slecht voor de prijs, hij ziet er gewoon erg netjes uit, en lijkt duurder dan ie is. Enige minpunt voor jou is dus dat het een onversterkte output heeft. Neemt niet weg dat de Deans en ook wel de Playmate (cheape serie) aan te raden zijn.

Wel zou ik een andere winkel aanraden, ik kreeg een verpakte gitaar mee, en ging er (stom stom) vanuit dat die wel gewoon nieuw zou zijn. Bleek dat de frets verroest waren en de snaren helemaal gaar. Gaf toch niet zo'n prettig gevoel, vooral omdat ik pas in Amsterdam er achter kwam en terug naar Utrecht in de spits kon gaan...

Annuh
6 oktober 2004, 20:12
Of die nieuwe richwood gitaren, acoestisch...zijn ook niet slecht, heb er vandaag op gespeeld...maar de Dean is ook goed idd!!