PDA

View Full Version : effecten op een versterker



Jax
4 oktober 2004, 17:34
Hee,

Ik zit een beetje te peinzen over welke effecten ik nou wil gaan kopen. Ik ben erachter gekomen dat ik losse effecten wil hebben, maar dat ik de effecten ook zo wil hebben dat ik tijdens een nummer het één aan kan schakelen en het ander uit. Dus ik uitzoeken welke ik allemaal wil, zie ik opeens een advertentie voor versterkers die allemaal effecten in zich hebben. Dit leek me dus fantastisch, al zouden de effecten dan wel met voetpedalen bediend moeten kunnen worden. Mijn vraag is dus, kun je de ingebouwde effecten van een versterker aan en uit schakelen tijdens een liedje met een voetpedaal, of kan je dit alleen doen dmv een knopje op de versterker? En als het met voetpedalen kan, moet je dan een losse bak kopen met algemene pedalen die je dan elk effect aan toewijst?

MightyMike
4 oktober 2004, 17:41
Bij de versterkers met ingebouwde effecten zit meestal (steeds?) een footswitch. Het nadeel van ingebouwde effecten is dat de kwaliteit ervan vaak te wensen overlaat (Tenzij je het natuurlijk over één van de high-end digital modeling amps hebt). De voorkeur van de meeste gitaristen gaat uit naar losse effectpedaaltjes in serie.

Jax
4 oktober 2004, 18:03
Ja, ik had het over een gewone versterker.
Maar nu heb je het over één footswitch, maar wat als er meerdere effecten op een versterker zitten. Hebben die dan afzonderlijke footswitches, of gaat dat via een bak?

Nicci
4 oktober 2004, 19:44
een beetje geavanceerde digitale versterker levert ook een ruim voorziene footswitch waarmee je allerlei presets kan aan en uitzetten.
die kosten overigens wel geld . . .