PDA

View Full Version : JC-120 gekocht!



Mr.Bluesbreaker
4 oktober 2004, 14:42
Yeah! Heb zaterdag Skabouters Roland Jazz Chorus (JC-120) overgenomen. Dijk van een sound, HARD! :o Je kan er ook nog 2 cabs aanhangen, wat me niet verantwoord lijkt :) Ik denk dat de amp uit 1977 is, omdat het serienummer met 77... begint. Heeft iemand verstand van serienummers van JC's? Heb nl ff gegoogled, maar kwam niets concreets uit.
Echt, op volume 2 zit je in de high ingang al ruzie met de buren te zoeken. De chorus is echt tof, mooi effect, ik kan er wel veel mee. Deze gaat voor de gigs op mijn 1960A, waar mijn TSL top dan op komt. A/B doosje erbij, en de Jc voor de clean, en de TSL voor de drive en solo's. 8-)

AART
4 oktober 2004, 18:43
gefeliciflapstaart :)

IndiepoprockJesse
4 oktober 2004, 20:56
gefeliciteerd mate

Mr.Bluesbreaker
5 oktober 2004, 11:33
Thnx mannen. Serials anyone? Ik kom dr niet uit.

Jeroenvanhulsteijn
5 oktober 2004, 11:48
maar die versterker klinkt dus clean wel heel vol enzo met veel headroom? ik hoor wel eens wat negatief geroggel over het "vermaarde clean" van de JC120.

anyways, hartstikke gefeliciteerd. later als ik groot ben ga ik mss ook wel zoiets overwegen. ik haal toch mijn oversturing uit preamps. dus met goeie buizen preamp ervoor...

Mr.Bluesbreaker
5 oktober 2004, 11:57
Ik heb mijn Les Paul nog nooit zo clean gehoord op bandvolumes, komt ook omdat dit de eerste volledig solid state amp is die ik gebruik voor optredens. Echt, headroom meer dan zat, als dit niet lang genoeg clean bijft volgens sommigen dan kan niets dat denk ik.

dejohan
5 oktober 2004, 13:02
ik hoor wel eens wat negatief geroggel over het "vermaarde clean" van de JC120
...door tubefreaks. Zegt genoeg zeker?

BLOK182
5 oktober 2004, 21:04
Der stond er eentje in het oude oefenhok, best fijn ding, al had ie het door de jaren heen zwaar te verduren gehad. Wil nog wel eens een goeie horen :wink:

Mr.Bluesbreaker
5 oktober 2004, 23:02
Wie weet neem ik hem nog wel mee op de gearmeeting, immers is er tussen al het high gain geweld niet veel meer toe te voegen voor mijn TSL. :)

PeeVee
8 oktober 2004, 15:11
Gefeliciteerd; een unicum; de sterielste cleanste transistor bak ooit gemaakt... brrrrr... ice ice baby

Mr.Bluesbreaker
8 oktober 2004, 16:05
Dat is waar ik hem voor kocht, en hij doet het perfect, er is geen amp die mijn Les Paul cleaner versterkt dan dit ding. Dat Metallica en Sting ermee opnamen hoef ik zeker ook niet te zeggen. Het is gewoon voor zijn doel een goed ding, ga het nou niet lopen afzeiken, das net zeggen dat een strat niet scheurt als een Les Paul.

PeeVee
8 oktober 2004, 16:53
Dat is waar ik hem voor kocht
Nou perfect toch... Kun je ook lekker steriel spelen met je LP... Dat zal vast geweldig klinken 8-)


Dat Metallica en Sting ermee opnamen hoef ik zeker ook niet te zeggen.
Wie?

George Kooimans heeft ze ook een tijdje gebruikt, de JC160's dan, was in de 80's... Toen was er niets anders dan van die flipperkastpingpongballenmuziek en daar paste het prima bij. Gelukkig is die periode nu afgesloten incl. de amps die toen gemaakt zijn. Brrrrr... ice ice baby... El cheapo Japan solid state meuk zonder soul, leeft niet en klinkt synthetisch...


ga het nou niet lopen afzeiken
Dat is niet nodig bij die amps, die doen dat zelf prima. Ik vind het geen compliment voor welke gitaar dan ook, laat staan een mooie LP. Alsof je zo in de mengtafel in prikt... brrrr... wat een verschrikkelijk ding :-(


das net zeggen dat een strat niet scheurt als een Les Paul.
De mijne wel hoor! Een Strat scheurt trouwens net zo min als een Les Paul, het is de AMP die scheurt.

Mr.Bluesbreaker
8 oktober 2004, 20:22
Zeg wijsneus dat de AMP scheurt hoef je mij niet te vertellen. Wat ik niet echt tof vind is dat als ik blij ben met een amp, een topic erover open met een vraag (waar overigens nog geen antwoord op is) dat er dan iemand moet zijn die dr es lekker op gaat zeuren omdat het een SS bak is die in zijn ogen niet klinkt. Mijn pret druk je niet, maar je hebt je punt nu wel gemaakt, alleen doe je net alsof het ee nregel is dat het een kutbak zou zijn.
Als ik de gemiddelde kerel een blinddoek omdoe en op mijn buizenamp een clean stuk speel op flink volume wat vervolgens niet meer clean is, en hetzelfde met de JC- (die overigens op 3 ipv 7 staat en clean bijft) dan zou bijna elk wilekeurig persoon zeggen dat dattweede toch beter klinkt. Ik wil best de proef op de som nemen. En denk nu niet dat ik een SS lover ben ofzo die met multi effects de meest lelijke meuk produceert waar dynamiek een vies woord is. Hell no.
Conclusie: mijn Marshall clean is niet clean meer op hoog volume, dit echter wel en vind ik prima geluid. Ja, je kan dan een 100 watt top gaan aanschaffen voor die 3 gigs per jaar waar je zoveel volume nodig hebt, en dan klinkt het weer minder als je bij de andere 30 optredens toch niet zo hard kan/hoeft. En toon blijft em toch echt mer in de vingers zitten dan je denkt. Now shoot me for having a Solid State amp. Ach en wee, nu niet naar de buizenhemel van oversturing op repetitievolumes.

nicoverduin
8 oktober 2004, 22:56
kom kom kindertjes :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Mr.Jay
8 oktober 2004, 23:11
Yeah! Heb zaterdag Skabouters Roland Jazz Chorus (JC-120) overgenomen. Dijk van een sound

Ondanks mijn buizenmanie vind ik dat Jazzchorus wellicht de mooiste chorus heeft die er is.

JaY

Rutger
9 oktober 2004, 00:12
het is de AMP die scheurt.

mensen kunnen anders ook aardig overstuur raken. ;)

mathe
9 oktober 2004, 11:57
.. El cheapo Japan solid state meuk zonder soul, leeft niet en klinkt synthetisch...

Wat een onzin. Er is niets goedkoops aan een Roland Jazzchorus en zo te horen moet je nog heel wat leren over toon. Ik vraag me af of je er werkelijk weleens ééntje hebt gehoord.
De Jazzchorus is een perfect klinkende versterker waar hij voor gemaakt is.


Een Strat scheurt trouwens net zo min als een Les Paul, het is de AMP die scheurt.
Maar het ligt wel aan de gitaar hoe hij scheurt!

Marc

EdJ
9 oktober 2004, 17:42
Ik heb er jaren 1 gehad.Het enige wat ik er niet mooi aan vond was de distortion.Weggedaan vanwege ruimtegebrek ofzo.
Ed

Mr.Bluesbreaker
10 oktober 2004, 11:55
Inderdaad, als je die zogenaamde "distortion" openzet, kom je echt niet meer bij. Grappenmakers bij Roland, klinkt als een gitaar door pc speakers op 10 :)

SteavisSmokin
10 oktober 2004, 12:56
PV....doe's effe alsof je ook echt volwassen bent. :-? Ik vind het echt van weinig respect getuigen dat je een nieuwe amp waar iemand blij mee is zo loopt af te kraken.

Albert King heeft ook een JC-120 gebruikt en kreeg daar een erg dikke toon mee....tone is in the hands of the beholder! (of zoiets...)

Mr.Jay
10 oktober 2004, 19:24
PV....doe's effe alsof je ook echt volwassen bent. :-? Ik vind het echt van weinig respect getuigen dat je een nieuwe amp waar iemand blij mee is zo loopt af te kraken.

Albert King heeft ook een JC-120 gebruikt en kreeg daar een erg dikke toon mee....tone is in the hands of the beholder! (of zoiets...)

Iemand die KAN spelen haalt overal een goeie sound uit inderdaad.

JaY

PeeVee
10 oktober 2004, 20:16
Zeg wijsneus dat de AMP scheurt hoef je mij niet te vertellen.
Oh? In een reactie verderop lijk je anders te zeggen dat een bepaalde soort gitaar wel en een andere niet scheurt


Wat ik niet echt tof vind is dat als ik blij ben met een amp, een topic erover open met een vraag (waar overigens nog geen antwoord op is) dat er dan iemand moet zijn die dr es lekker op gaat zeuren omdat het een SS bak is die in zijn ogen niet klinkt.
Wat maakt dat nou uit... Over smaak valt niet te twisten, jij vindt het geweldig, ik vind het drie keer niks, even goeie vrienden zou ik zeggen. Ik speel ouwe Gretsches, dat vind jij misschien weer helemaal niks.


Mijn pret druk je niet
Waarom zou ik... Denk je dat ik in dit forum schrijf om mensen het leven zuur te maken? Dan moet je mijn andere berichtjes nog maar eens bekijken.


maar je hebt je punt nu wel gemaakt, alleen doe je net alsof het een regel is dat het een kutbak zou zijn.
Dat zijn jouw woorden. Ik vind 'm steriel en clean... sommige mensen vinden dat prachtig.


Als ik de gemiddelde kerel een blinddoek omdoe en op mijn buizenamp een clean stuk speel op flink volume wat vervolgens niet meer clean is, en hetzelfde met de JC- (die overigens op 3 ipv 7 staat en clean bijft) dan zou bijna elk wilekeurig persoon zeggen dat dattweede toch beter klinkt.
Zoals ik al zei, over smaak valt niet te twisten...


Conclusie: mijn Marshall clean is niet clean meer op hoog volume, dit echter wel en vind ik prima geluid. Ja, je kan dan een 100 watt top gaan aanschaffen voor die 3 gigs per jaar waar je zoveel volume nodig hebt, en dan klinkt het weer minder als je bij de andere 30 optredens toch niet zo hard kan/hoeft. En toon blijft em toch echt mer in de vingers zitten dan je denkt. Now shoot me for having a Solid State amp. Ach en wee, nu niet naar de buizenhemel van oversturing op repetitievolumes.
Je hoeft niet zo in de verdediging te schieten, jij vind die JC120 prachtig en ik niet, what's the big deal? Wat ik mis vind met de JC120 is niet zozeer de tone maar de feel... Da's iets wat ik m.n. zelf ervaar bij het spelen. Steriele stugge amp speelt niet zo makkelijk en soepel. Ik heb zelf een week lang een JC120 in huis gehad (kon 'm overnemen voor destijds 450 gulden) en ik heb 'm weer teruggebracht; clean, stug en steriel. ALS je dat zoekt; exacte reproductie van wat je erin stopt, dan is het OK, ik speel liever op amps die wat toevoegen en e.e.a. wat soepeler maakt, ieder zijn meug OK?

PeeVee
10 oktober 2004, 20:17
[sorry, dubbelpost]

PeeVee
10 oktober 2004, 20:23
Wat een onzin. Er is niets goedkoops aan een Roland Jazzchorus
425 Oud Hollandse gulds vind ik toch niet duur. En parts die er in zitten zijn echt geen topkwaliteit Marc, heb je er ooit wel eens eentje gehad?


en zo te horen moet je nog heel wat leren over toon.
Ja DAT zal het zijn :roll:


Ik vraag me af of je er werkelijk weleens ééntje hebt gehoord.
Gehoord en GEHAD, een week lang... (zucht...)


De Jazzchorus is een perfect klinkende versterker waar hij voor gemaakt is.
Dat geldt voor alles, een koffiezetapparaat is ongetwijfeld ook een perfect apparaat waar ie voor gemaakt is.

The point I'm making is dat die 80's SS amps heeeeel kunstmatig clean klinken en dat geeft steriliteit. Daar hoeft niet iedereen het mee eens te zijn en dat is overigens ook geen afzeiken, dat is gewoon wat IK er van vindt, en daar was die forum volgens mij voor; uitwisselen van kennis en ervaringen.


Maar het ligt wel aan de gitaar hoe hij scheurt!
Je kunt er altijd wel een draai aan geven maar DAT stond er dus niet.

PeeVee
10 oktober 2004, 20:27
PV....doe's effe alsof je ook echt volwassen bent. :-? Ik vind het echt van weinig respect getuigen dat je een nieuwe amp waar iemand blij mee is zo loopt af te kraken.
Pfff... zware woorden, respect, straks begin je ook nog over normen en waarden. Wat een kinderachtige bedoeling zeg. Allemaal opeens fan van 80's solid state spul? Zit ik hier wel in het goeie forum?

Je kunt nog 20 klinkende namen opnoemen maar het zegt me allemaal niks. Kopen jullie allemaal maar fijn de Albert King JC-120 signature series, blijf lekker op mijn ouwe buizenbakkies spelen want IK VIND die mooier en soepeler. Dat heeft NIETS met respect of afzeiken te maken.

Misschien moet jij je Super Reverb omruilen voor een JC-120 Steven, kun je ook te gekke Albert King sound maken, dat zal inderdaad vast door die Roland JC-120 komen ;-)

PeeVee
10 oktober 2004, 20:28
[sorry]

PeeVee
10 oktober 2004, 20:59
Weet je wat? Laat ik maar de verstandigste zijn.

Beste Mr.Bluesbreaker

Het spijt me ontzettend dat ik je gefeliciteerd heb met de aankoop van dit practhgie stukje 80's pop historie en het spijt me nog meer dat ik dat "de sterielste cleanste transistor bak ooit gemaakt..." heb genoemd. Dat IS ie natuurlijk niet, maar dat VIND ik er wel van. Ik dacht dat daar ook een forum voor bedoelt was, maar blijkbaar heerst er een soort ethiek die voorschrijft dat je geen kritische noot over andermans amp mag posten. Ik wordt beticht van gebrek aan respect en misschien heeft het ook wat met normen en waarden te maken, sorry mensen, ik stem geen CDA dat is geen geheim. De onrust bevreemdt mij ook een beetje wetende wat de reactiegevers voor amps spelen maargoed, laat ook maar hangen.

Het berichtje was bedoelt als een soort grapje, de aanwezigen lijken zo geschokt van mijn kritische berichtje dat ik heb besloten mijzelf terug te trekken. Mr.Bluesbreaker: excuses voor het ongemak en de overlast en veel plezier met je geweldige aankoop!

SteavisSmokin
10 oktober 2004, 21:11
PV, uiteraard mag je je mening uitten en dat je iemand feliciteerd met zijn aankoop is super en dat je het de sterielste cleanste transistor bak ooit gemaakt vind is ook niet waar iedereen over viel. Maar het sarcasme en de manier waarop je de amp afkraakte in je 2e post in dit topic terwijl er totaal geen aanleiding was om je mening te uitten op zo'n manier was gewoon niet tof. that's it. Misschien dat als je die post even terug leest dat je het ook inziet.

Mithrandir
10 oktober 2004, 21:12
Lol.....wat een heisa :lol:

Mr.Bluesbreaker
10 oktober 2004, 22:49
Goed eum mensen, hier ging me het helemaal niet om. Ik vond gewoon de reactie iets te heetgeblakerd, en ik zag je soort grapje niet zoals je het bedoelde. Klaar! Het hele topic was ik gewoon eigenlijk benieuwd of iemand via het serienummer het bouwjaar kon helpen ontcijferen.

Zullen we nou gewoon maar Solid State, CDA stemmen, normen en waarden en dat soort nare dingen maar in andere topics uitzoeken? Ik wil me dr niet meer in mengen eigenlijk, bij deze. :) En ik snap je heus wel hoor PeeVee, ik kan ook zeer moeilijk objectief en positief naar iemand zijn die in mijn ogen iets matigs koopt waar ie echter zelf wel blij mee is.
Wees niet bang, mijn hoofdamp blijft altijd nog draaien op 2* EL34 en 4*ecc83 :wink:

matto
11 oktober 2004, 19:05
gelukkig toch wel humor op dit forum ik had al een beetje beeld bij de discussie, zoiets als fawlty towers of zo. :-D :-D