PDA

View Full Version : Visual Sound



Metoshade
4 oktober 2004, 14:23
Ik wil toch ook nog even aanstippen dat de pedalen van Visuals Sound toch wel erg goed klinken.

Ik ben de eigenaar van een Jeckyll & Hyde die de Hughes&Kettner Tubefactor van mijn pedalenplank heeft verdreven. De J&H klinkt veel dynamischer en ook veel buiziger dan de TubeFactor. Het was een lekker geluid hoor, de TF, maar het klinkt gewoon vlakker dan de J&H, daarbij was het pedaal ook niet echt lekker te EQen, bij de J&H zit het precies goed. De J&H is voor mij ook veelzijdiger. Een Tubescreamer kant, die echt beter klinkt dan de tubescreamer, geen midhump meer, en een distortion kant die beter klinkt dan alle distortions die ik tot nu toe heb gehoord (Boss, Ibanez, FullTone, Hughes&Kettner, Mesa/Boogie etc.)

Ik heb sinds kort ook de H20 Chorus Delay en dat pedaal verbaasde me opnieuw. De delay klinkt echt heel erg goed, heel driedimensionaal. Ik dacht vroeger nog wel eens, een delay is een delay, maar bij deze delay lijken de delay klanken echt uit een versterker te komen die een eind verder op staat, volume-gewijs. De Chorus is ook heerlijk breed en vet, maar het kan ook lichtvoetig en subtiel, heel veelzijdig.

Goede pedalen, probeer ze eens uit als je ze tegenkomt of zoekt naar iets nieuws! (2 effecten in 1 pedaal voor onder de 200 en soms 150 euro, das geen geld!!!)