PDA

View Full Version : Elementenhoudertjes op ronde top



Jax
4 oktober 2004, 09:41
Ik weet het, dit is misschien een vage titel, maar ik wist het niet beter onder woorden te brengen. Het probleem is dus dat ik een paar elementen in een Les Paul body wil zetten, maar aangezien de gitaar gebold is, zeg maar een bolle top heeft, en de plastic houdertjes van de elementen recht zijn, gaat dit erg moeilijk. Nu is mijn vraag, kan je los van die elementhoudertjes kopen, met een geronde bodem voor op een gebolde top van een gitaar?

Sorry voor mijn woordgebruik, ik weet veel van die termen niet beter te omschrijven

michielv
4 oktober 2004, 10:59
We snappen het wel hoor ;)

En het antwoord is: ja, dat kan. Ik heb nog een setje van die framepjes voor een gewelfde top, ik dacht eigenlijk dat dat standaard was. In ieder geval zit er een soort uitholling in de lengte zodat je de framepjes zowel op een gewelfde als een platte body kunt gebruiken.

bert k
4 oktober 2004, 18:33
Je hebt zelfs twee verschillende: 1 voor hals en 1 voor brugelement, omdat de bolling ook verschillend is.

Jax
4 oktober 2004, 18:36
Ja precies, dat heb ik ook gemerkt, bij de hals pickup kan ik het plastic wel zo buigen dat het past, maar bij de brug pickup gewoon niet. En deze koop je gewoon bij backandforth.nl ofzo?

E-male
5 oktober 2004, 17:48
ik zou gewoon de platte elementhoudertjes rondvijlen, kan toch geen probleem zijn?

michielv
6 oktober 2004, 14:13
Voor die paar euro zou ik er niet het risico voor willen lopen die raampjes te beschadigen, plus dat het best een hoop werk is..