PDA

View Full Version : humbuckers omzetten...



jackson tom
20 mei 2002, 00:00
hallow,
kheb naast mn 2 jacksons ook een aria pro II, omdat ik in een van de jackson emg's heb laten zetten , heb ik dus 2 humbuckers van duncan over, die wil ik in de aria zetten , kan ik dat gemakkelijk zelf? de "techniek"is het probleem niet

het is het gemakkelijkst als ik even de tremolo los haal van de achterkant, zodat ik de snaren bespaar,
mn vraag: is dat het niet "schadelijk"voor de hals? als ik alle snaren eraf haal?
trekt ie dan niet krom?

of hoe kan ik het anders het beste doen?
tanxx

jackson tom
20 mei 2002, 22:28
er mag best iemand reageren hoor!!

Moonchild
20 mei 2002, 22:32
jah nu zal t zeker lukken!


:wink:

skapiche?!
20 mei 2002, 22:38
moet geen probleem geven,als je bv. snaren wisselt kan je gewoon alle snaren eraf halen als je de spanning er maar langzaam afhaald.(snaren er een voor een afhalen)

aadplagiaat
20 mei 2002, 22:45
Heb ik al 100 keer zo gedaan. Idd gewoon rustig alle snaren loshalen zodat je de humbucker met "beleid" tussen de snaren door kunt halen. Ze hoeven er dus vaak niet eens af. Denk wel aan een dekentje om je gitaar op te leggen en eventueel, als je moet desolderen (de oude elementen) een bescherming voor de lak. Soldeer aan de draad van het element een (stugge) schelledraad oid om het makkelijker te maken om het nieuwe element aan te sluiten. Dit draad soldeer je los als je de draad van het oude element eruit hebt (en laat een stuk in de body zitten), hiermee kun je de nieuwe draad weer op zijn plaats krijgen.

Gman
20 mei 2002, 22:47
Ik heb een ker gezien in een optreden van Raimond van het Groenewoud dat hij rustig live met een kniptang zijn snaren er een voor een af stond te knippen. En dat op een mooie Fender strat.

Tja, nu is hij wel belg natuurlijk dus die weten misschien niet beter. hahaha.

Nee hoor, je kunt rustig al je snaren van je gitaar halen. Er gebeurd echt niets.

Als hij dan opeens de andere kant op zou gaan staan die hals dan zou je wel een kniftige gitaar hebben. :smile:))

Dus, no problemo,
Gerard

jackson tom
20 mei 2002, 23:53
Op 2002-05-20 22:45, schreef aadplagiaat:
Soldeer aan de draad van het element een (stugge) schelledraad oid om het makkelijker te maken om het nieuwe element aan te sluiten. Dit draad soldeer je los als je de draad van het oude element eruit hebt (en laat een stuk in de body zitten), hiermee kun je de nieuwe draad weer op zijn plaats krijgen.


hmmz kun je me dat iets beter uitleggen ajb?
"een (stugge) schelledraad oid"?

tanx allemaal btw :smile: