PDA

View Full Version : [Bosch 'best track ever'] Nietzsche_contra_Wagner.mp3



Bosch
3 oktober 2004, 19:59
Dear Friends,

To me this is the best production I've made so far! Hope you enjoy it!

Nietzsche_contra_Wagner.mp3 (http://home.hetnet.nl/~boschracing/Nietzsche_contra_Wagner.mp3)

Bass: F. Rog
Drums: Neil Conti
Rhythm Guitar: Bosch
Solo Guitar: Bosch

Every kind of feedback is appreciated! Keep it green though :wink:

RgrdZ,

~Bosch~

ps. don't forget to visit The Bosch Racing Website (http://home.hetnet.nl/~boschracing/)

Mithrandir
3 oktober 2004, 20:07
Zo Bosch, dat is wel ff wat anders he, veel toegankelijker en uh....cliche (niet zozeer negatief bedoelt) dan we doorgaans van je gewend zijn.

Maar het klinkt wel lekker moet ik zeggen, catchy melodie lijnen en als altijd een goeie beheersing.

Het geheel clipt bij mij wel wat, met name de ritme-gitaar klinkt niet helemaal lekker. Lead sound vind ik wel goed en passend bij het nummer.

Qua "luisterbaarheid (??)" is dit zeker 1 van de beste, qua originaliteit niet, maar toch erg goed.

edit: dat clippen ligt denk aan mijn pc, want op dit moment klinkt elk mp3'je wat ik speel uitermate teleurstellend.

Gert-Jan
3 oktober 2004, 20:27
Hey Wouter,

Ha ha, eindelijk die complete song, en wat voor een!!

Ik vind het echt goed. Gave melodielijn, mooi tweestemming en herkenbaar als een bosch-track (en dat is een compliment).

Die bassist is zeker geen toeval F. Rog :razz: :razz:

Bouke
3 oktober 2004, 21:08
Hey Wouter,

Wow, klinkt gaaf man. Lekker heavy in de ondergrond en een hele hoop leuke dingen in de leads. Themaatje is heavy en toegankelijk tegelijk, houd ik wel van. Mooie tone, past goed bij de song. Ik zou denk ik de rhytmpartij ietsje breder maken (dubbelen en meer pannen).

Groets,

Bouke

Das Schaap
3 oktober 2004, 21:52
De bass dreunt zwaar, de ritme is ook laag, alleen de bass-kick hoor ik juist weer niet.....
Wat double bass zou af en toe wel mogen. Verder de gitaarpartijen:
Tja Bosch goes heavy metal. :-D Het is wel een vette lead sound man,
ritme sound mocht iets strakker, maar hij klinkt wel ok. Vooral de tweestemmige stukken zijn vet. En ironisch genoeg speel je hier rustiger dan veel van je freaky tracks, terwijl men bij deze stijl juist meer snelheid erin gooit enzo. Al met al echt een tof nummer, je moet vaker echte nummers maken, hopelijk heb je na dit de smaak nog meer te pakken. :cool:

krizz
3 oktober 2004, 22:05
Heej, een toegankelijke plaat van bosch! Das ff wennen maar klinkt erg goed, ik vind het thema een beetje mwhoamwhoa, maar de solo's zijn echt goed zeer (tm). :wink: Kewl! :D

De productie is wel eens beter geweest, het klinkt af en toe een beetje dof maar dat kan aan mijn apparatuur liggen.

AART
3 oktober 2004, 22:09
eerlijk gezegd vind ik je rythm partij behoorlijk zuigen kwa geluid, mag iets levendiger en aggresiever, het klinkt zo gelikt nu...

Luc-O
4 oktober 2004, 09:41
Hè hè, eindelijk eens iets met een kop en een staart, stukken beter dan al die jams. Ik vind de slagpartij te gek, lekker heavy en 'pounding'. Een delay'tje op de solo zou niet misstaan, om het wat ruimtelijker te maken. Het doet me trouwens erg aan Rob Johnson http://www.geocities.com/SunsetStrip/4079/ denken, een waanzinnige gitarist. Probeer maar eens aan 'Guitarchitecture' (er staan clips op z'n site) te komen, mocht je die nog niet kennen. Inspirerende shit.
Ik mis eigenlijk alleen nog iets van een brug, niet alleen om het nummer nog iets langer te maken maar ook om nog wat meer afwisseling te krijgen.

Stratman70
4 oktober 2004, 10:25
Ik vind 'm erg mooi Bosch. Zoals je zelf al aangeeft: het beste werk tot nu toe. Ik hoor ook iets aan het geluid, maar weet niet precies wat.... het is te vlak ofzo, kan het niet goed onder woorden brengen, maar ik mis wat kleur in je geluid (misschien idd een delay over je sologeluid).

Verder helemaal te gek! (op die domme titel na dan :wink: )

Bosch
4 oktober 2004, 12:36
@ iedereen

T_H_A_N_X_!

@ Mithrandir

Origineel is het inderdaad niet. Ik heb wel eens gekkere dingen geproduceerd. Maar inderdaad: “de luisterbaarheid” van deze vond ik zelf dus ook veel beter.

Op zich kan deze mp3 wel wat clippen want ik heb hem behoorlijk op the edge gemasterd. Hier bij mij niet, ook al zet ik hem behoorlijk hard, maar ik heb wel eens vaker gehoord dat een opname clipt terwijl deze dat bij mij niet doet. Misschien de equalizersettings van je mp3-speler?

De leadsound is mijn nieuwe geluid. Eerst was het fullshred, toen langzaam naar doffe fusion, maar nu dus eindelijk een soort middenweg gevonden

@ Gert-Jan

Het werd inderdaad eens tijd voor een echt nummer; alhoewel; de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik de drums en bass in 30 minuten rond had, de akkoorden in 15 minuten en de alle solostukken in eveneens 30 minuten. Af en toe sta ik er zelf wel versteld van hoe snel het allemaal kan eigenlijk. Hahahaha: die bassist is inderdaad een groentje! 8)

@ Bouke
De bass draagt eigenlijk het hele nummer, die maakt het echt heavy ja. Tof dat je de toon mooi vind. De rhythm had ik wel kunnen pannen jam, idee voor de volgende.

@ Das Schaap

Jij was toch “schaap”? Ja, het is zonde dat je de kick niet hoort want Neil doet daar wat vette paradiddels enzo. Helaas is het niet gelukt die hoorbaar te maken. Vet leadsound he?! (H) Deze opname smaakt iig naar meer!

@ krizz

Thanx! Hey, gek dat het dof klinkt, want bij klinkt ie zonder preset-eq (flat) heel fris.

@ AART
Woonplaats: Didam, haha ik kom bij je in de buurt wonen kerel. Tja, misschien had de slaggitaar nog bruter gekund. Ik hou ook wel van het echte rauwe, maar op zich vind ik dit wel bij het geheel passen.

@ Luc-O

Thanx! Rob Johnson ken ik niet maar zal ik checken. Iets meer afwisseling had zeker gekund, maar ik had geen bassamples meer van deze partij en de bass was hier zo bepalend, dat ik het erbij heb gelaten.



@ Stratman70

Goed gehoord van het ‘nieuwe’ geluid! Zoals aangegeven: echt mijn nieuwe setting voor de komende tracks. Ik vind het zelf dus niet vlak en er zit al een delay op, (die hoor je ook aan het eind en staat de hele tijd aan). Maar over smaak valt ‘niet’ te twisten.

Tja die titel, zo heet een boek van Nietzsche, en aangezien ik al eerder zijn titels heb gebruikt, dacht ik “deze kan ook wel” ………. :D .

Thanx again! 8-)

~Wouter~

Negative K3 fan
4 oktober 2004, 12:46
ik vind het niet echt boeiend, de akkoorden had ik zelfs kunnen verzinnen :D

het luistert wel makkelijk, technisch ook dik in orde, weer erg bossig, standaard-bosch dingetjes afgewisseld met iets meer standaard rock dingen.

ik vind de rythm sound behoorlijk prut (lead sound goed net zoals anders) en de drums klinken ook een beetje syntetisch, heel leuk voor je funk dingetjes maar voor rock heb je toch iets anders nodig.

c.hultermans
4 oktober 2004, 13:00
klinkt lekker hoor!!!

Idd, eindelijk iets met een kop en een staart...

Leuke melodielijnen en thema's!!!

Gaarne, meer van dit,

Grtz,

Conrad

Diedo
4 oktober 2004, 18:18
ik vind dit een erg goede combi van je gebruikelijke gepiel op de vierkante centimeter en de cliche´s van de nu metal (die zware rythm guitar). Luistert lekker weg, thematjes, goede sound (op een klein beetje clippen na). Je sound vind ik vetter dan die je vroeger had; die oude was altijd zo schel en kaal. dit klinkt wat gelikter. TOP!

ik wacht op meer van deze creaties!

Axl Rose
4 oktober 2004, 19:49
zoo, meesterlijk man! 8-)

Stitch
4 oktober 2004, 22:53
Goddammit man klinkt goed! Vet gebruik van een phaser ook!

Rich

AART
5 oktober 2004, 13:37
@ AART
Woonplaats: Didam, haha ik kom bij je in de buurt wonen kerel. Tja, misschien had de slaggitaar nog bruter gekund. Ik hou ook wel van het echte rauwe, maar op zich vind ik dit wel bij het geheel passen.

~Wouter~

in welke plaats ga je wonen dan?
psst.... ga NOOIT, maar dan ook NOOIT in didam wonen, zo'n ongelofelijk saai kutgat...

Bosch
5 oktober 2004, 20:54
Duiven :-D

Gert-Jan
5 oktober 2004, 23:26
DUIVEN?!?!?!!?

Tering man, dan woon je straks hemelsbreed nog geen 15 kilometer bij me vandaan. Al stroomt er wel een klein riviertje tussen (de Rijn) :lol: :lol:

AART
6 oktober 2004, 09:44
Duiven :-D

sjezus, daar heb je het candea.... de criminelenopleiding, daar hebben ze een politieagent op een middelbare school.... :-?
en ik heb gitaarles in duiven :razz:
kheb er alleen nog geen oefenkot gevonden :(

marc_o
6 oktober 2004, 20:49
Hier kan ik prima naar luisteren, eindelijk eens een nummer zonder onnavolgbare toonreeksen, die eigenlijk alleen maar leuk zijn om te imponeren en voor medegitaristen.
Mijn favo stukje is van 1:30 tot 1:36
Prima, prima, prima!!

FrankS
9 oktober 2004, 13:18
Wow cool man!!! Heel cool themaatje, en hoe die solo erna er in valt met die bends is heerlijk :-D Lekker subtiel gebruik makend van de snellere lickjes, tof man! 8-)

segers
9 oktober 2004, 13:23
Bosch dit is heerlijk!!!
Gave solo's cool thema!!
Lekker geluid hmm

MEER VAN DIT!!! 8-) 8-) 8-)

segers
9 oktober 2004, 13:24
Ga je naar Duiven???
hahaha worden we praktisch buren!! :-D

Shakeel
11 oktober 2004, 11:49
Damn ik vind hem nog steeds te gek 8-)


Vraagje: die lick bij 0.36 secs speel je daarna zestiende omgewisseld met sextolen? of zijn het 5den?

boudewijn
11 oktober 2004, 12:03
He Wouter dit is vet man vette sound Chameleon ??

Lekkere backing en met een lekkere feel ingespeeld. :-D :-D

Groet Boudewijn