PDA

View Full Version : Tremolo's



Mauser
3 oktober 2004, 17:30
Ik wou wat vragen over tremolo's. Ik wil graag een tremolo op m'n gitaar laten zetten (ik heb een B.C. Rich Signature special M7 Warlock) Ik dacht eerst aan een Floyd Rose, tot ik de prijs zag :-( Maar ik zie ook op gitaarsites dat sommige gitaren Floyd Rose licensed tremolo's hebben. Die zullen een stuk goedkoper zijn. Maar mijn vraag is dus: Zijn die ook los te krijgen? En zo ja, vanaf welke prijs ongeveer.

Rubenios
3 oktober 2004, 17:32
ik ga je het project afraden. met inbouwen erbij enzo kun je beter een andere gitaar kopen dan een budget warlock ermee te voorzien... is zonde van je geld

Mauser
3 oktober 2004, 18:09
Inbouwen? Is dat zo ingewikkeld dan? Is dat niet gewoon zelf te doen?

Rubenios
3 oktober 2004, 18:35
ben je volleerd houtbewerker met de goede apparatuur?

SiNiSTRaL
3 oktober 2004, 18:53
een tremolo zit een heel stuk in je gitaar, dus er moet een heel stuk hout opgevuld en vervolgens uitgefreesd (ofzo) worden...
en die signature....de echte lijkt me al niet veel en de cheapo uit t starterpack is het al helemaal niet waard (ik bedoel, een beetje tremolo is al 200 euro en de inbouwkosten zullen ook niet misselijk zijn)

michielv
4 oktober 2004, 08:31
Ik wou wat vragen over tremolo's. Ik wil graag een tremolo op m'n gitaar laten zetten (ik heb een B.C. Rich Signature special M7 Warlock) Ik dacht eerst aan een Floyd Rose, tot ik de prijs zag :-( Maar ik zie ook op gitaarsites dat sommige gitaren Floyd Rose licensed tremolo's hebben. Die zullen een stuk goedkoper zijn. Maar mijn vraag is dus: Zijn die ook los te krijgen? En zo ja, vanaf welke prijs ongeveer.

Helaas zijn die licensed tremolo's (de goede dan) niet echt veel goedkoper dan de "echte" Floyd. We hebben het hier over merken als Schaller en kwaliteit kost wat.

Verder is het inbouwen inderdaad een vak apart en gezien de kosten is het denk ik beter een betere kwaliteit gitaar te kopen met al ingebouwd een goede tremolo. Een zgn. vintage tremolo inbouwen is niet zo heel moeilijk maar dat is waarschijnlijk niet wat je zoekt.

Maiden Michiel
4 oktober 2004, 09:02
Zo'n Kahler flatmount kan toch op een gitaar zonder uitfrezen?

bert k
4 oktober 2004, 17:06
Daar moet je ook voor frezen, alleen niet helemaal door de body heen.

Mauser
4 oktober 2004, 20:43
Damn, ik was helemal vergeten dat je voor zo'n ding Helemaal die veren in moet laten zetten :-? Dom van me... Nou ja, in ieder geval bedankt

bert k
4 oktober 2004, 22:39
Raar idee: een Bigsby trem, die kan je zo opschroeven. Kijk hier, derde van boven af:
http://cgi.voxhumana.nl/vox_store/vox_store.cgi?product=BIGSBY

Maiden Michiel
5 oktober 2004, 09:00
En een Washburn Wonderbar?

Wormaap
5 oktober 2004, 15:33
Niet om lullig te doen ofzo, maar ik zou dus echt géén geld uitgeven aan een gitaar die om te beginnen al bar slecht is... Voor het geld van de trem heb je al'n betere gitaar :)

Lacrymosa
5 oktober 2004, 15:38
Niet om lullig te doen ofzo, maar ik zou dus echt géén geld uitgeven aan een gitaar die om te beginnen al bar slecht is... Voor het geld van de trem heb je al'n betere gitaar :)

zon verschrikkelijk slechte gitaar is et nou ook weer niet, je krijgt gewoon waarvoor je betaald, waarschijnlijk zelfs meer

alleen heb je wel gelijk dat het niet zoveel zin heeft om een mooie floyd oid in een low budget gitaar te stoppen, spaar gewoon lekker door, en heb plezier van je gitaar zo als ie nu is, en als je weer wat knaken heb, koop je een gitaar met trem

CheerS!!

Wormaap
5 oktober 2004, 15:40
Lacrymosa, op de Bronze Warlocks zit een vreselijk slechte hals, misschien wel de slechtste stock-elementen die de mensheid kent, en het body weegt minder dan de hals... Ik heb er een tijdje terug op gespeeld en dat ging voor geen meter...

Mauser
5 oktober 2004, 16:48
Niet om lullig te doen ofzo, maar ik zou dus echt géén geld uitgeven aan een gitaar die om te beginnen al bar slecht is... Voor het geld van de trem heb je al'n betere gitaar :)

zon verschrikkelijk slechte gitaar is et nou ook weer niet, je krijgt gewoon waarvoor je betaald, waarschijnlijk zelfs meer

alleen heb je wel gelijk dat het niet zoveel zin heeft om een mooie floyd oid in een low budget gitaar te stoppen, spaar gewoon lekker door, en heb plezier van je gitaar zo als ie nu is, en als je weer wat knaken heb, koop je een gitaar met trem

CheerS!!

Ja, daar ben ik nu achtergekomen :P
En ik weet nu al dat ik de volgende keer een Jackson ga kopen :-D Met trem natuurlijk