PDA

View Full Version : big muff russian of usa??



black jetta
3 oktober 2004, 17:21
ik twijfel tussen een USA of Russian big muff, kan iemand me zeggen wat nu juist het verschil tussen beiden is?

skanky
3 oktober 2004, 17:23
de usa is zilverkleurig en de russian is zwart.







oja en de USA klinkt fuzzier dan de russische die wat meer als een overdrive klinkt.

Daniël_san
3 oktober 2004, 17:23
de Russian klinkt wat meer als een 'normaal' distortion pedaal, ongeveer. Het is een distortion pedaal met wat fuzz erin zeg maar. Een USA klinkt wat beter, meer fuzz. (ik heb zelf de USA gebouwd, was echt een heel stuk goedkoper)

oddman
4 oktober 2004, 12:13
Ik heb nog een oude russische gekocht voor onze bassist..
Die weegt een pak en zag er oorspronkelijk groen uit ..

Had echt een solide vette sound ..

Antal
4 oktober 2004, 13:30
Ik heb nooit een oude gehoord, dus ik heb het ook maar van horen zeggen. Maar is het niet zo dat de ri's heel anders klinken als de originele omdat de nieuwe versie's gebruik maken van opamps en de oude van transistoren.

Ik heb ooit een ri usa gehad. Vond er niet veel aan. Maar ik wil nog steeds een keer zo'n oude proberen. Misschien dat die beter klinken.

phx
4 oktober 2004, 19:18
ikzelf heb de oude (groene softek) muff ussr, die weegt idd een ton maar klinkt bijna hetzelfde als de big muff van Jaywalker: USA original (geen reissue). Mijn ussr muff heeft meer bas, maar klinkt net zo lekker als de usa. De nieuwe zwarte muff is zaad

PHX

Grandma_Placenta
4 oktober 2004, 20:12
yo phx,
die big muff van je, die overweeg je niet weg te doen tegen een zacht prijsje?

phx
4 oktober 2004, 20:42
Hey,

nee sorry, ik kan niet zonder me muff :-D


http://members.home.nl/ilovenoize/Images/Gallery/Bigmuff.jpg
dit is em by the way (lekker vintage gerellict)


PHX

Antal
5 oktober 2004, 01:49
ikzelf heb de oude (groene softek) muff ussr, die weegt idd een ton maar klinkt bijna hetzelfde als de big muff van Jaywalker: USA original (geen reissue). Mijn ussr muff heeft meer bas, maar klinkt net zo lekker als de usa. De nieuwe zwarte muff is zaad

PHX

Heb je hem wel eens vergeleken met een USA RI?

phx
5 oktober 2004, 21:04
Ik heb die reis van de ussr muff gehoord, klinkt idd meer als een distoriton. Mijn groene muff dus naast een usa gehad, weinig difference hoor. Die van mij heeft alleen meer bas/laag.

Wat dan Antal, jij ervaring? Let me know...

PHX

Antal
5 oktober 2004, 23:41
Wat dan Antal, jij ervaring? Let me know...

Nee, ik heb er geen ervaring mee. Maar ik vond de RI USA een waardeloos pedaal. Dus ik was benieuwd of jij ervaring had. Misschien is de originele wel goed.

phx
6 oktober 2004, 08:35
You bet ya... klinkt rete goed

PHX