PDA

View Full Version : HELP!! 5150 vs ac30 TB



Negative K3 fan
3 oktober 2004, 16:17
Ik heb net een aanbod gekregen, iemand wil zijn vox ac30 tb met greenbacks ruieln tegen mijn 5150, nu zijn die topboosts wel heel ernstig geil, maar ik weet niet of ik het zoek feature wise. MAar ik zou hem altijd nog goed door kunnen verkopen... niet? dit zegtie


Leeftijd: ik heb hem een paar jaar maar ik weet niet hoe oud hij is, sorry - vox kon mij ook
niet helpen(?!?)
Staat: ±6 maand geleden groot schoonmaak en nieuwe buizen door een technicus uitgevoerd
Speakers: Celestion Greenbacks

Negative K3 fan
3 oktober 2004, 16:47
owja, over een paar weekjes heb ik ook een 1960 tv thuis staan :)

Mitch
3 oktober 2004, 17:08
Goed pedaal ervoor en knallen ! Clean is het uiteraard tien keer beter, scheur gaat prima op een Vox met een trapbakkie ervoor.

NeeraDJ
3 oktober 2004, 17:19
owja, over een paar weekjes heb ik ook een 1960 tv thuis staan :)

Cool waar haal je die en wat betaal je ervoor?

ieme
3 oktober 2004, 17:25
Ey je vraagt 800 voor je 5150, als die vox in goede staat is dan geef ik jou zowiezo die 800 wel weer voor die vox over te nemen!

NeeraDJ
3 oktober 2004, 17:40
Damn dan heb je echt geluk met die deal Lennart, als die kerel er dan achter komt dat Anibal Ojeda de zijne in nieuwstaat verkoopt voor 500 euro! :razz:

marc_o
3 oktober 2004, 19:17
Direct doen Lennert, ongeacht of het jouw type versterker is, je verkoopt 'm voor meer dan je voor je 5150 vraagt.
Waarom moet die 5150 eigenlijk de deur uit? Ik vind het echt een wereldversterker namelijk...ooit gehad en weggedaan en ga er ooit zeker weer eens 1 halen.

jaywalker
3 oktober 2004, 21:02
Enig idee wat een ac30 nieuw kost?
Direct kopen die ac30 dan!!!

Negative K3 fan
3 oktober 2004, 21:57
owja, over een paar weekjes heb ik ook een 1960 tv thuis staan :)

Cool waar haal je die en wat betaal je ervoor?

2e hands 500 euro, vrij netjes toch?

Mithrandir
3 oktober 2004, 21:59
Ey je vraagt 800 voor je 5150, als die vox in goede staat is dan geef ik jou zowiezo die 800 wel weer voor die vox over te nemen!
Ik was altijd nog eerst....hebbert.

srv-man
3 oktober 2004, 22:01
Haha, dit is volgens mij de eerste keer dat Lennart zelf advies nodig heeft. :-D

Vwb de ruil, ik zou dit onmiddellijk doen, hier wordt je altijd beter van.

Negative K3 fan
3 oktober 2004, 22:02
Ey je vraagt 800 voor je 5150, als die vox in goede staat is dan geef ik jou zowiezo die 800 wel weer voor die vox over te nemen!

ac30 is wel meer waard da 800, maar ik kan wel een forumprijsje maken als ik hem niks vind. Ik moet eerst zien of die kerel wel oprecht is en of die ac30 goed genoeg is, vreemd dat hij het bouwjaar niet weet terwijl hij pas 6 maanden geleden is nagekeken door een tech.


Waarom moet die 5150 eigenlijk de deur uit? Ik vind het echt een wereldversterker namelijk...

Ik vind ze wel redelijk lijp, maar ik vind de combo onhandelbaar en iets minder klinken dan de head. ik weet eigenlijk zelfs nog niet eens wat ik wil, misschien hou ik de ac30 wel voor altijd ofzo als hij me bevalt.

Wat voor pedaaltjes zou ik voor de vox kunnen zetten, ik ben nu de luxe van de 5150 gewend op het gebied van distortion enzo, wordt nog lastig afscheid nemen :) mnaar ik kan later altijd de head ofzo nog kopen als ze eventueel nog in prijs gaan dalen ofzo. de 1960 heb ik dan toch al. Waar kan ik trouwens een scam aan herkennen bij de vox? is het jaartal te controleren nav het serienummer, anders vraag ik die eerst ff.

Mitch
3 oktober 2004, 22:53
Ik meen te herinneren dat ik laatst een verhaal las dat je aan serienummers weinig had om AC30's te dateren. Hou er trouwens wel rekening mee dat een Vox net zo onhandelbaar en kutzwaar is hoor....

Als je wil horen hoe een Vox met wat Carl Martin scheurwerk klinkt (Hot Drive 'n Boost en Heavy Drive) , beluister eens de mp3's hier:
http://www.ongekendtalent.nl/clubs/clubstek/clubstek.asp?clubid=8538
Er zijn twee partijen, maar het gaat om de partij die bij beide nummers begint.

andy
4 oktober 2004, 00:04
@ Lennart: Hou er wel rekening mee dat Vox in de jaren 80 een serie AC 30"s uitbracht die helemaal niet zo geweldig was.
Dus check dat ding wel even goed.

Negative K3 fan
4 oktober 2004, 10:14
seymour> dat klinkt wel heel erg aardig, ben er nog niet zeker van hoe erg die vox sound mij bevalt.

andy> heel erg bedankt, naar dat soort info zoek ik, hoe kan ik die dingen herkennen? en wat was er mee aan de hand?

Harry
4 oktober 2004, 10:39
als je een vox-achtige zoekt waarbij je voor het geluid geen scheurpedaal nodig hebt moet je even op gitaarmarkt kijken voor die Bedrock. Kost 700 als ik het goed heb.


Off topic, maar een goede tip is nooit weg zeg ik maar....

taylor
4 oktober 2004, 10:47
green backs zijn wel te dateren,teminste als ze origineel bij die vox horen.

andy
4 oktober 2004, 13:47
andy> heel erg bedankt, naar dat soort info zoek ik, hoe kan ik die dingen herkennen? en wat was er mee aan de hand?

De details weet ik helaas niet meer, maar qua materiaal en sound waren ze een stuk minder dan de eerdere modellen. Maar VOX is daarna weer met een betere serie gekomen.

Negative K3 fan
4 oktober 2004, 17:04
Wow jongens, morgen is het al zover, die dude heeft haast, vind ik niet erg. Hij komt hier morgen avond en neemt gitaar en pedalenbord mee en lijkt erg zuiver van zn intenties... :D

Antal
4 oktober 2004, 17:41
Ik had hem echt zekerweten gelijk omgeruild. Zelfs alstie in mindere staat zou zijn als die 5150.

marc_o
4 oktober 2004, 19:52
Maar 1 ding is zeker....uit die Vox ga je nooit een 5150-scheur halen, ongeacht het pedaaltje..

Negative K3 fan
4 oktober 2004, 21:26
Maar 1 ding is zeker....uit die Vox ga je nooit een 5150-scheur halen, ongeacht het pedaaltje..

das wel jammer, maar ik zie het zo: als ik de vox verkoop kan ik een 5150 head EN een jcm800 kopen :) dan nog mijn zelfbouw champ erbij en dan wordt het tijd voor wat gitaartjes.

Swan
4 oktober 2004, 22:01
Maar 1 ding is zeker....uit die Vox ga je nooit een 5150-scheur halen, ongeacht het pedaaltje..

das wel jammer, maar ik zie het zo: als ik de vox verkoop kan ik een 5150 head EN een jcm800 kopen :) dan nog mijn zelfbouw champ erbij en dan wordt het tijd voor wat gitaartjes.


t klinkt n beetje te goed om waar te zijn...ik zou die amp maar es heel goed checken...

Negative K3 fan
5 oktober 2004, 13:36
mja, zeker te goed om waar te zijn, als die amp lijp is stuur ik die vent weer terug naar groningen :)

Diedo
5 oktober 2004, 17:58
jij gebruikt het woord lijp zowel positief als negatief...

als die amp lijp is stuur je em terug naar groningen; met of zonder die vox !?!?! :-D

Negative K3 fan
5 oktober 2004, 18:00
jij gebruikt het woord lijp zowel positief als negatief...

lijp he :D ?

AART
5 oktober 2004, 18:30
jij gebruikt het woord lijp zowel positief als negatief...

lijp he :D ?
cker kerel, hoe laat komt die groningse boer(sorry andy :wink: ) langs met zijn vox?
derna wel gelijk ff melden wat het is geworden... :)

Negative K3 fan
5 oktober 2004, 18:38
over 22 minuten :D

en wat is er nou boerser? een groninger met amerikaans accent of een puber uit een plattelands twents dorpje dat de hele tijd TAAAANKN roept?

NeeraDJ
5 oktober 2004, 20:10
als ik de vox verkoop kan ik een 5150 head EN een jcm800 kopen :) dan nog mijn zelfbouw champ erbij en dan wordt het tijd voor wat gitaartjes.

Ben je hier niet wat optimistisch? Hoeveel denk je dat je 2ehands voor de Vox zal kunnen krijgen, 1000 euro tops toch ofzo? Daar heb je echt niet beiden voor hoor

marc_o
5 oktober 2004, 20:24
Daarbij komt nog....het te koop hebben van een goede amp, wil nog niet zeggen dat je 'm (snel) kwijtraakt.

Negative K3 fan
5 oktober 2004, 22:05
nou, ik heb hem binnen pfft.

hij is kleiner dan de 5150, ook lichter, zitten wel meer buizen in (tien ofzo?).

hij is in helemaal g oede staat, geen scheuren in de tolex, half jaar terug nagekeken en geretubed. Hij is alleen wat stoffig en een paar deukjes van de vele optreden maar echt een 9,5/10 imo.

klank is ook helemaal in orde, vrijwel helemaal precies zoals ik het had verwacht, de podxt heeft de ac30 kwa clean helemaal genaild, alleen kwa scheur is hij in h et echt wat complexer. Zalige clean, echt waar, scheur is precies lenny kravitz/brian may. Geen klachten, maar je haalt er echt geen metal ofzo uit.

Hij gaat alleen nog harder dan mn 5150 (30 watt vooor distortion, dus dat is op standje 3 ofzo wel een keer) en om hem te laten scheuren moet je hem goed opendraaien al begint hijh wel een stuk eerder te clippen dan de 6l6jes uit mn 5150. Greenbacks zijn natuurlijk ook lekker, gaan ook opbreken als je hem een beetje opendraait natuurlijk.

De kerel waarvan i k hem kocht was een echte blues guy die al best wat jaartjes erop had zitten, en ook de nodige ervaring. Hij deed de vox weg omdat hij een master volume wou voor zn band. Toch is de 5150 heeel wat anders, echt een marshall half stack vibne haalde en herkende hij eruit. Hij deed het om een beetje te experimenteren.

tja, ik weet trouwens wel vrijwel zeker dat hij weggaat;Toen ik de beste man op dee 5150 hoorde spelen wist ik gewoon dat vox niet de voicing kwa distortion heeft die ik zoek, er komt sowieso de 1960 tv dus misschien wordt het wel een 5150(2) head, iemand nog suggesties kwa amps? Ik weet alleen nog niet wanneer ik hem weg doe, moet hem nog horen met de agile die nog steeds bij de gitaarwinkel ligt en misschien kunnen jullie er dan van genieten op de meeting.

Negative K3 fan
5 oktober 2004, 22:42
nou mag ie ook wel omhoog hoor.

Mithrandir
5 oktober 2004, 23:00
Gefeliciteerd met deze ruil, nu kijken of het echt gunstig uitpakt voor je?
Weet je ondertussen ook al wat meer over de leeftijd?

Oh, en mag ik eens komen luisteren :roll:

Negative K3 fan
5 oktober 2004, 23:24
Gefeliciteerd met deze ruil, nu kijken of het echt gunstig uitpakt voor je?
Precies, daar neem ik ook rustig de tijd voor :)


Weet je ondertussen ook al wat meer over de leeftijd?
Nee jammer genoeg niet en ik denk ook niet dat ik er veel voer ga vinden, enige wat de verkoper mij vertelde was dat dit zn 3e ac30 al was en hij vertelde wat over de geschiedenis, alle ac30s zijn lijp (positief) behalve die van eind jaren 70 begin jaeren 80, die hadden ss recitifiers en al dat soort geouwehoer, hij heeft een 95 reissue gehad en een echte vintage en hij vond ze allebei goed klinken, net zoals deze overigens. Hij verkiest voor ac30s ook greenbacks vanwege de bite die erin zit en daar kan ik wel heel erg inkomen.


Oh, en mag ik eens komen luisteren :roll:

Je bent welkom en je kent de weg :) ik dacht dat jij trouwens genoeg ervaring met een ac30 had :D :razz:

ik had trouwens nooit gedacht ooit een ac30 te bezitten, tja, het kan raar lopen :S

Lacrymosa
6 oktober 2004, 09:35
gefeliciteerd dan maar

CheerS!!

Stitch
6 oktober 2004, 19:05
zonde :o maareh gefeliciteerd :wink:

ieme
6 oktober 2004, 19:16
Foto?
Ik heb er ook 1 gehad, was een topding!

AART
6 oktober 2004, 19:35
nu nog ff snel dat ding kwijtraken en een marshall kopen :-D 8-)

Harry
6 oktober 2004, 20:53
mooi man!!! gefeliciteerd!

Negative K3 fan
7 oktober 2004, 00:21
zonde :o maareh gefeliciteerd :wink:

wat is er zo zonde??

maarja, bedankt iedereen met de felicitaties :) morgen eens even testen met een iets andere gitaar van een vriend (zo vervelend als je zonder gitaren zit :S) en morgenmiddag ook even wat nieuwe snaren kopen en mn gitaar wat goedsolderen dan kan ik er pas echt van gaan genieten. Ga ik ook wat experimenteren met de pod ervoor.

ieme
7 oktober 2004, 07:44
Ga ik ook wat experimenteren met de pod ervoor.

Pod ervoor? zonde! :-D

Negative K3 fan
7 oktober 2004, 09:37
ja heb ik nu ook ondervonden, werkte voor geen meter.

taylor
7 oktober 2004, 10:45
[quote="Negative K3 fan
das wel jammer, maar ik zie het zo: als ik de vox verkoop kan ik een 5150 head EN een jcm800 kopen :) dan nog mijn zelfbouw champ erbij en dan wordt het tijd voor wat gitaartjes.[/quote]

een beetje vreemd niet, je ruilt en 5150 combo voor een vox en dan wil je een 5150 head en jcm 800 voor terug? wat is hier de logica van.

Negative K3 fan
7 oktober 2004, 10:46
dat ik de vox met (veel) winst kan verkopen en een 5150 combo is wat anders dan een half stack (kwa circuit bedoel ik dus).

taylor
7 oktober 2004, 10:54
ja,als die origineel is misschien wel maar weet je het zeker?

lijkt me een beetje 1 vreemde(zo niet 1 met een luchtje) ruil dat je zomaar ff +- 400 euro ofzo weg geeft voor combo(die gast van de vox),je moet het eerst ook maar zin te verkopen je zult zien dat het echt niet makkelijk is en je er zeker niet voor krijgt wat je wil dat is altijd zo.

dus dan zit jij nog met een vox ac 30 :)

Negative K3 fan
7 oktober 2004, 10:58
achja, daar zit ik niet mee hoor, tis natuurlijk een extreem lijpe amp, net nog weer even op gespeeld met een gitaar van een vriend van me. Erg lijp.

marc_o
7 oktober 2004, 14:49
Jij met je "Lijp"...

Ik denk niet dat je die Vox makkelijk kwijtraakt aan iemand op het forum hier, en al helemaal niet met winst. Maar voor de pure interesse, wat ga je ervoor vragen?

Negative K3 fan
7 oktober 2004, 15:45
er hebben al 2 forummaars in nog geen dag geinformeerd naar de vox. nu al 3.

Dus ik denk dat ik hem wel kwijtraak.

Maar ik zie ook iets van een ac50, dat is een head, maar wel meer wat en geen el84s. Is dat wat? Dat lijkt me nl ook al best leuk aangezien ik toch het liefst naar een half stack setup wil. Wat is trouwens een goede prijs voor zon ac50?

tillens
7 oktober 2004, 22:01
Hi ja informeren kan inderdaad geen kwaad, maar ben het met marco wel eens, hier op het forum zijn er inderdaad mensen die er naar vragen ( waaronder ik, :-D ), maar de mensen die hier op het forum gaan zeker niet teveel betalen, dus maak je als je em wegdoet meer kans buiten het forum met verkopen, lijkt mij. Ik vind het nogal een verschil ook hoor, een 5150 en een ac30. In ieder geval plezier ermee! :D

tillens
7 oktober 2004, 22:01
Hi ja informeren kan inderdaad geen kwaad, maar ben het met marco wel eens, hier op het forum zijn er inderdaad mensen die er naar vragen ( waaronder ik, :-D ), maar de mensen die hier op het forum gaan zeker niet teveel betalen, dus maak je als je em wegdoet meer kans buiten het forum met verkopen, lijkt mij. Ik vind het nogal een verschil ook hoor, een 5150 en een ac30. In ieder geval plezier ermee! :D

NeeraDJ
7 oktober 2004, 22:21
een beetje vreemd niet, je ruilt en 5150 combo voor een vox en dan wil je een 5150 head en jcm 800 voor terug? wat is hier de logica van.

Er zit geen logica in, dat is 'm juist. JCM800's stijgen elk jaar in prijs en ze worden nog zelden verkocht 2ehands. Lennart heeft weliswaar een lekkere winst, maar niet genoeg om beide amps met dat geld te kopen.

Josdevos
8 oktober 2004, 18:55
Ja JCM800s worden duurder en duurder...
Ik kocht 2 jaar geleden nog 2 singlechannel 2x12 combo's in mint condition voor €300/stuk was dat een koopje zeg! Eentje uit '83 en eentje uit '84 d8 ik... Denk dat je voor zo'n AC30 wel een goeie €900-1000 kan krijgen, afhankelijk van staat en speakers.

Shakeel
21 oktober 2004, 20:33
En heb je em al verkocht?

Swampash
21 oktober 2004, 21:37
Ik zou maar opschieten met je ac30 te verkopen want volgens gitaarplus gaan de nieuwe vox ac30 custom classics (volledig buizen) onder de duizend euro kosten.
Ze zijn dan wel ietwat gemoderniseerd zoals send return, master vol, reverb, blenden van kanalen (normal en top boost).
Ik begin met sparen :-D

robzilla
21 oktober 2004, 22:26
Ik zou maar opschieten met je ac30 te verkopen want volgens gitaarplus gaan de nieuwe vox ac30 custom classics (volledig buizen) onder de duizend euro kosten.
Ze zijn dan wel ietwat gemoderniseerd zoals send return, master vol, reverb, blenden van kanalen (normal en top boost).
Ik begin met sparen :-D

aight, wanneer komen die? Heb je misschien een linkje?

Swan
21 oktober 2004, 22:31
HAHAHA

robzilla
21 oktober 2004, 22:32
HAHAHA

heb ik iets doms gezegd? :-D

Negative K3 fan
21 oktober 2004, 22:36
Ik zou maar opschieten met je ac30 te verkopen want volgens gitaarplus gaan de nieuwe vox ac30 custom classics (volledig buizen) onder de duizend euro kosten.
Ze zijn dan wel ietwat gemoderniseerd zoals send return, master vol, reverb, blenden van kanalen (normal en top boost).
Ik begin met sparen :-D

ja die worden in china gefabriceerd, ik heb het wel gehoord, ik ben benieuwd hoor. Misschien dat ik hem dan gewoon houd en van mn zelfbouw amp een bruut scheurbeest maak (ik heb het mesa mark 2c+ schema al gezien en die is angstvallig simpel, dat icm een oude fender 6v6 eindtrap is misschien wel interessant).

marc_o
22 oktober 2004, 09:57
Nou, dat wil ik wel volgens, zeker interessant. Kun je een beetje solderen eigenlijk?
Ik namelijk niet, ik soldeer eerder een weerstandje op mijn rug dan dat het lukt...

Maar zo'n nieuwe Vox, daar ben ik ook wel in geinteresseerd.

Daniël_san
22 oktober 2004, 12:36
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=30981
Is deze wat voor je als je de vox hebt verkocht?

jaywalker
22 oktober 2004, 13:16
die nieuwe vox, bied een eigenlijk alles wat de vox nog nodig heeft. Mmmm

marc_o
22 oktober 2004, 13:37
lekker, straks allemaal aan de Vox.. :-?

maarten
22 oktober 2004, 13:48
Direct doen Lennert, ongeacht of het jouw type versterker is, je verkoopt 'm voor meer dan je voor je 5150 vraagt.
Waarom moet die 5150 eigenlijk de deur uit? Ik vind het echt een wereldversterker namelijk...ooit gehad en weggedaan en ga er ooit zeker weer eens 1 halen.

same here :speed:

Negative K3 fan
22 oktober 2004, 15:48
ik ga er zeker ook weer 1 halen, maar dan een top, ooit :) en die ga ik dan ook modden natuurlijk.

Negative K3 fan
22 oktober 2004, 15:49
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=30981
Is deze wat voor je als je de vox hebt verkocht?

ik ben al een beetje met die gast aan het emailen, hij wil gewoon geld zodat hij een brunneti kan kopen. Tja, ik heb de tijd inmiddels wel en heb schijt aan die chinese dingen, iedereen betaalt ook meer voor engelse celestions enzo :)