PDA

View Full Version : Van Halen Phase 90



marc_o
3 oktober 2004, 12:16
Binnenkort komt de Van Halen Phase 90 uit, het apparaatje wat je over veel van zijn platen kunt horen. Ziet er te gek uit metn z'n rode kleur en de kenmerkende Van halen striping. Ook zit er nog een schakelaar op om te kiezen uit 2 modes, namelijk script logo en blocklogo (oftewel ouder en moderner)
Ik heb 'm maar besteld, is natuurlijk veel te duur, maar apart is ie wel!
Uiteraard eerst uitgebreid testen voordat ik 'm daadwerkelijk koop, maar dat spreek voor zich (oh nee, ik ben gitarist, dus doe ik aan impulsaankopen waar ik een week later spijt heb)

BLOK182
3 oktober 2004, 21:06
Merk? Lijkt me wel cool, alles van EVH is cool 8-)

schizo910
3 oktober 2004, 21:17
MXR

Antal
4 oktober 2004, 13:45
Hij ziet er idd erg cool uit met die strepen en dat blauwe ledje. Ik vraag me alleen toch wel af in hoeverre deze versie idd klinkt als een scriptlogo.

Blijkbaar zijn ze er bij dunlop ook eindelijk achter dat die scriplogo's een hype zijn en dus geld opleveren.

Speeddemon
4 oktober 2004, 14:31
Blijkbaar zijn ze er bij dunlop ook eindelijk achter dat die scriplogo's een hype zijn en dus geld opleveren.
neee...

blijkbaar merken ze bij Dunlop dat die R28 mod door 80% van de Phase 90 bezitters wordt gedaan (wat 2 minuten kost en je alleen een tang voor nodig hebt) en doen ze het nu zelf, maar met een dik prijskaartje eraan en een marketing-technisch interessant naampje als "Script Mod".

jpb
4 oktober 2004, 14:49
En dan maar hopen dat de constructie v/d EVH beter is dan die van de phase 90 ri van Dunlop....... :-?

Speeddemon
4 oktober 2004, 14:51
En dan maar hopen dat de constructie v/d EVH beter is dan die van de phase 90 ri van Dunlop....... :-?
wat wel zou moeten voor die $50 meerprijs. :o :x

Ja blauwe ledjes zijn duurder, maar niet zo duur. :razz:

Antal
4 oktober 2004, 14:57
neee...

blijkbaar merken ze bij Dunlop dat die R28 mod door 80% van de Phase 90 bezitters wordt gedaan (wat 2 minuten kost en je alleen een tang voor nodig hebt) en doen ze het nu zelf, maar met een dik prijskaartje eraan en een marketing-technisch interessant naampje als "Script Mod".

Ok, maar die R28 mod die zorgt er toch alleen voor dat het ding iets meer klinkt als een script. Naar wat ik begrepen heb klinktie dan nog steeds niet als een script. Maar komtie alleen iets dichter in de buurt. Kan iemand die ze allebij heeft (gehad) dat misschien bevestigen?

Maar als ze met die scriptknop alleen dat weerstandje ertussenuit halen (wat nu ik er over nadenk idd erg waarschijnlijk is) dan vind ik dat ze wel een beetje de boel belazeren hoor :-?


En dan maar hopen dat de constructie v/d EVH beter is dan die van de phase 90 ri van Dunlop....... :-?

Wat zou daar mis mee zijn dan. Ik heb er hier een liggen, en die zit er gewoon heel solide uit hoor. Ok, alles zit aan de print gesoldeerd. Maar wat dan nog?

Speeddemon
4 oktober 2004, 15:04
ik heb een Smart Gate (mk II, met trigger range knopje) en hoewel de behuizing zelf best degelijk is, voelt 't geheel toch een stuk lichter en zwakker aan dan originele MXR pedalen (heb een Dist + gehad en nog steeds een 6 band EQ).
En de as van de potmeter is ook plastic. :-?

stel dat die Script Mod knop meer doet dan alleen de R28 eruit, het enige andere zou dan nog 2 of 3 condensatoren en een weerstandje zijn.

jpb
4 oktober 2004, 18:17
[...] alles zit aan de print gesoldeerd. Maar wat dan nog?
Dat bedoel ik dus

marc_o
4 oktober 2004, 19:49
Hoe dan ook.........als ie maar klinkt en zorgt dat ik instant Van halen Power bezit, dan ben ik allang tevreden... :)

Antal
5 oktober 2004, 01:51
[...] alles zit aan de print gesoldeerd. Maar wat dan nog?
Dat bedoel ik dus

Wel eens problemen daarmee gehad dan?

jpb
5 oktober 2004, 09:26
[...] alles zit aan de print gesoldeerd. Maar wat dan nog?
Dat bedoel ik dus

Wel eens problemen daarmee gehad dan?
Nee, zelf niet, maar ik ben huiverig voor bewegende delen die aan hhet PCB vastzitten. Je hebt meer kans dat dit op den duur problemen geeft. Bovendien is de schakelaar bij de Dunlop-versies aan het PCB bbevestigd, wat het heel moeilijk maakt om naar true-bypass om te zetten. Verder vraag me af of een phase 90 met R28 mod (of EVH-model) wel hetzelfde klinkt als een ouwe script/bloc-logo. En ik vind de Dunlop/MXR's gewoon te duur.