PDA

View Full Version : Speaker cabinet



Nocki
19 mei 2002, 21:31
hoi.

ik heb 2 mesa/boogie speaker cabinetjes met elk 1 Elektro voice 200 watt speaker erin.
heel standaard voor mesa en een fantastische klank.
verde speel ik op een mesa 20/20 en een formula. (dan heb je een idee wat ik wil.)
verder maak ik muziek van clean tot metal.

nu wil ik denk ik toch ooit nog eens naar een 4x12 cabinet net zoiets als van marshall die standaard dingen. als het goed is meeft mesa die dingen ook (bij de recto tops meestal)
wat vinden jullie daarvan. klinken die beter op het podium. ik heb natuurlijk nu al een dijk van een geluid maar op het podium toch welleens wat ielletjes. dus mischien een 4x 12 kast is wel leuk dan. jullie gedachten hierover graag.

oja verde is het belangrijk dat er 2 input in de kast zitten want dat is nodig ivm het opblazen van de buizen als ik maar 1 kanaal gebruik. (ja ik weet als ik de vol. uitzet van een kanaal dat het dan niet kan maar vind dat toch wel eng.

Nocki

srv-man
19 mei 2002, 21:54
Niets, maar dan ook helemaal niets kan er tippen aan het geluid en de kick die je van een 4 x 12" kast krijgt! En dan bij voorkeur 2, dan wil je nooit meer wat anders. Welke speakers je erin stopt is een heel persoonlijke zaak. EVīs zijn mooi, maar mijn voorkeur gaat uit naar Celestion Vintage30īs. Ik ken ook nog mensen die er 2 EVīs en 2 Celestions in hebben.
Maar om 2 redenen ben ik er maar weer vanaf:
- ooit zoīn ding een trap afgedragen....
- op het podium is het geluid over het algemeen wat al te overweldigend, tenzij je op Pinkpop staat. Bovendien wordt er toch maar 1 speaker gemiked.
Ik zou voor een 2x12" gaan, klinkt ook al lekker vet!

Moonchild
20 mei 2002, 21:49
nocki, red jij het met een 20 watt amp? live dan?

Nocki
20 mei 2002, 21:52
we hebben het hier over een mesa/boogie buizen amp.
deze gaat knoei hard en ik heb m nog nooit harder gezet dan de helft en de voorversterken net open dat ie een mooi geluid gaf.
ik speel idereen weg. ok geen 100 watt ding van marshall mischien maar hij klinkt als een dijk.
wattage zegt niks over de db's maar meer over headroom enzo.
een amp op lage wattage geeft iets eerder dat mooie geluid wat ie grote mannen op het podium hebben.

Nocki