PDA

View Full Version : Boss Multieffecten ME33 ME50 of GT3



Tupelo
2 oktober 2004, 21:52
Zelf ben ik geen liefhebber van effectpedaaltjes of multieffecten maar een bandlid van mij staat op het punt om een Boss ME33, ME50 of GT3 te kopen. De prijzen die hiervoor gevraagd worden liggen behoorlijk uitéén.
Natuurlijk willen we de goedkoopste maar ik wil toch eens informeren.
Wat is nu eigenlijk een redelijke prijs om een Boss ME33, ME50 of GT3 voor te kopen?

Zijn er nog specefieke dingen die over deze multeffecten te vertellen zijn.
Degelijk of niet, handig of onhandig, dingen waarop je moet letten bij de aankoop e.d.

Lord Abortion
2 oktober 2004, 21:55
Altijd eens testen of je van effect kan wisselen zonder je geluid heel even te verliezen. Bij de goedkopere pedalen is dit meestal zo, en het is verschrikkelijk irriterend. Voor de rest: kijk wat je nodig hebt, en maak dat het erin zit en dat het degelijk klinkt.

Bluesbreaker
2 oktober 2004, 21:55
volgens mij staan in het effecten subforum wel een paar recente topics over die boss multieffecten

bert k
2 oktober 2004, 23:23
Sterker nog: ik verplaats dit topic naar effecten.

Speeddemon
3 oktober 2004, 01:13
@Tupelo, laat hem ook eens kijken naar de volgende 3 betaalbare multi-effecten:

Korg AX1500G (199,- nieuw)
Zoom GFX-4 (?)
Zoom GFX-5 (229.- nieuw)

over t algemeen vind ik de eigen distortions van Zoom net iets 'echter' klinken dan 't gros van het oude (en goedkope) Boss COSM-spul. Heb zelf jarenlang een GT-3 gehad. Die moet je 2e hands toch wel vinden voor minder dan 250 euro.

Tupelo
3 oktober 2004, 14:37
Zie die GT3 tjes voor veel meer gaan. Is bizar sommige mensen vragen voor een tweedehands effectje nagenoeg de winkelprijs! Het komt dus voor bij multieffecten dat er volumeverschil zit bij verschillende instellingen, suf zeg.......?

Speeddemon, ik heb nog wel een Boss DS1 in de aanbieding voor je als je wilt?

schizo910
3 oktober 2004, 14:55
SPAM, voor €250 mag je mijn GT-3 overnemen.

Speeddemon
3 oktober 2004, 19:26
\
Speeddemon, ik heb nog wel een Boss DS1 in de aanbieding voor je als je wilt?
staat er 'made in Japan' op de sticker op de bodem/achterkant? En heb je het doosje (en 't liefst ook 't boekje) erbij?
dan ben ik geinteresseerd?

Tupelo
3 oktober 2004, 20:45
Nee is geen Japanse, made in Taiwan; valt me nu pas op dat enkele van mijn Boss pedaaltjes uit Japan komen en andere uit Taiwan. Wil ze eigenlijk allemaal kwijt want ik gebruik ze toch nooit. Is er een verschil in kwaliteit dan?

Speeddemon
3 oktober 2004, 21:51
tja, ik heb paar keer verschillen gehoord (CE-2, GE-7) waarbij de Japanse versies daadwerkelijk beter klonken.

Maar ik verzamel een stel Boss pedalen, en daar hoort de japanse DS-1 nog bij.