PDA

View Full Version : Verandering bij Vinni



vinni
2 oktober 2004, 20:44
Hoi,

Zoals een aantal van jullie wel weten ben ik sinds een maand of twee over gestapt op een rackje met een G-major.
Verder nog een floorboard met leuke dingen. (Zie de webshots)
Het lijkt me wel leuk om jullie blijvend te informeren over wijzigingen die van tijd tot tijd plaatsvinden.

Wijzigingen augustus / september 2004:
In mijn Vigier een Dimarzio Tonezone gebouwd. De SD Jeff Beck was te scherp in combinatie met mijn ENGL Ritchie Blackmore en het hout van mijn Vigier. De Tonezone is minder scherp en iets minder agressief. Ik vind'm beter klinken dan de Jeff Beck. De JB had wel wat strakker laag en de harmonics kwamen er beter uit.

Ik gebruik nu de zwarte 1.0 nylon plecktrums van Dunlop. Hiervoor de 0.88mm. Ik merk dat de attack beter, scherper en strakker is. Mijn spel en geluid is er op vooruit gegaan!

Op de ENGL staat de Presence van het lead kanaal nu helemaal dicht. Dit naar aanleiding van een opmerking van Bram Versteeg die op zijn RB de presence ook helemaal dicht heeft staan. Op mijn gitaren staat de toonpot nu vrijwel ook helemaal dicht. T'is wat onorthodox maar klinkt wel veel beter. Kom nu zeer dicht in de buurt van het geluid wat ik wil.
Op het cleane kanaal gebruik ik nu wel de bright switch.

Mijn RMC Wizzard wah zit nu niet meer in loop 1 van de Axxess Electronics GRX-4. Wil gewoon zo nu en dan de wah gebruiken en dan wik ik niet eerst één of ander programma moeten kiezen op mijn midicontroller. Daarbij komt ook dat je aan de wah niet kan zien of die aan staat of niet....dus dan kies je een programma op je midicontroller en dan blijkt je wah nog aan te staan. En die Wizzard is true bypass...ik hoor het verschil niet.

Op loop 1 zit nu de Xotic RC booster. (zat op loop 2) De Xotic AC booster heb ik uit het systeem gehaald. Gebruikte ik nauwelijks.
Wat wel nieuw is, is dat ik mijn Maxon FL301 flanger nu op loop 2 heb gezet. Flanging kwam uit de G-major die in de FC-loop van de ENGL zat.
Nou....geef mijn maar die analoge FL301 voor de preamp....veel beter geluid.

De midiconnector op het board heb ik vervangen. Midi kan over drie adertjes lopen en heb nu XLR-connectors tussen mijn rackje en floorboard.

Al met al zonder veel investeringen (alles had ik al behalve de 10 nieuwe plectrums ad Eur 5) een veel beter geluid en een systeem wat meer doet wat ik wil en betrouwbaarder is.

Dus de tip van de dag....
Kijk en luister eens goed naar je setup en denk eens goed na over de mogelijkheden die je nog niet heb benut voordat je weer een nieuw speeltje besteld wat misschien net zoveel voordelen als nadelen heeft.

Groet en speel ze,
Vinni
[/tab]