PDA

View Full Version : Wha Wha



GuitarMaster
19 mei 2002, 21:05
Ik ga binnenkort is ff kijken naar een wha wha pedaaltje. Wat is goed, en hoeveel ben ik er aan kwijt?

Moonchild
19 mei 2002, 21:21
veel bekende gitaristen spelen op de vox-wahs
je kan ook wel auto-wahs gebruiken, ik heb gehoord dat die van EHX wel aardig zijn

Robbert
19 mei 2002, 21:37
Alleen klote bij die vox (v847 dacht ik), is dat er geen adapter op kan.

Nu is het wel heel simpel om even die vier rubberen voetjes eraf te draaien .. maar toch.
Heb zelf de boormachine gepakt, een staalboor, en een stekkerbusje. Hmm. nou heeft dat busje drie pootjes en ik heb geen flauw idee hoe dat ie nou moet .. maar iedergeval, die adapter die komt erop!

Verder wel een geinig dingetje.

lars
19 mei 2002, 21:51
morley's zijn ook wel cool, en die zijn optisch dus die gaan minder snel wah waarrrgghhh

BLOK182
19 mei 2002, 21:52
Gewoon een Jim Dunlop crybaby pakken, dan weet je zeker dat je goed spul hebt.

GuitarMaster
20 mei 2002, 11:37
is de Dunlop JH-1 Jimi Hendrix WahWah misschien wat?

Moonchild
20 mei 2002, 13:18
ja, ik zou gaan voor een vox of een dunlop

gangsta
20 mei 2002, 13:33
buddah en fulltone maken de allerbeste wha's.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: gangsta op 2002-05-23 18:24 ]</font>

Mitch
20 mei 2002, 16:39
Je hebt zo veel tegenwoordig ! Snarling Dog heeft een complete lijn aan wahs, al worden de Vox, Morley en Dunlops toch nog steeds als 'standaard' gezien. En dan bedoel ik niet afgezaagd, maar de maatstaf !
Ik gebruik zelf een Crybaby van Dunlop, vond de Hendrix iets minder van klank. Dunlop heeft ook nog een duurdere, meer instelbare: kun je bepalen hoe ver die omhoog en omlaag kan qua bass/treble.
Boss heeft sinds kort (heb 'm nog niet in de winkels gezien) een Wah met ingebouwde Distortions. Een beetje in de lijn van hun nieuwe 'dubbelpedalen' dus. Zal alleen wel weer erg duur zijn....
Check Harmony Central !

PeArLjAm
21 mei 2002, 20:22
Op 2002-05-20 13:33, schreef gangsta:
buffah en fulltone maken de allerbeste wha's.


Bedoel je niet Budda(h?) ??

Lucky
22 mei 2002, 10:15
ik hoor iedereen op harmony central over Teese wah's...
zijn die dingen hier in NL te krijgen en hoeveel kosten ze?

gab
22 mei 2002, 12:16
Op 2002-05-22 10:15, schreef Lucky:
ik hoor iedereen op harmony central over Teese wah's...
zijn die dingen hier in NL te krijgen en hoeveel kosten ze?


ik heb geen idee hoeveel de teese wha kost maar ik heb pas ook een pedaaltje uit de us laten komen en de extra kosten vielen me wel mee. ik heb zelf een vision wha van roger mayer en dat vind ik een tegek ding. wel duur maar veel mogelijk heden. zoals volume instellen, 16 verschillende sweep instellingen en als beste een blend knop die bepaald hoeveel geluid er vervormd wordt en hoeveel niet.

Lucky
23 mei 2002, 14:33
Teese Wah

Ik ben er al achter.
Je kunt ze in Nederland krijgen en ze schijnen helemaal het einde te zijn. Met name de Picture Wah variant en ook true bypass.
Ik ga er binnenkort beslist een uitproberen. Eens kijken of ze echt mijn crybaby volledig de deur uit spelen.....

http://www.haarguitars.nl/
(real McCoy)

gangsta
23 mei 2002, 18:24
Op 2002-05-21 20:22, schreef PeArLjAm:


Op 2002-05-20 13:33, schreef gangsta:
buffah en fulltone maken de allerbeste wha's.


Bedoel je niet Budda(h?) ??

lol, ja natuurlijk, spelfout :grin:

sash
26 mei 2002, 14:58
Ik gebruik zelf een Dunlop Crybaby. De Hendrix Crybaby klinkt ook erg lekker. Vox heb ik geen ervaring mee, maar ze zijn denk ik ongeveer hetzelfde als die van Dunlop

nickelwound
13 juli 2002, 18:37
Heb net een Morley 'Bad Horsie' gekocht. Echt een lekker ding! Optisch sensortje is leuk. Prijs was wel minder leuk. Maar goed. Wah Blah Blah

basswasp
13 juli 2002, 23:27
Voor m'n bas gebruik ik een Jimi Hendrix Wah JH-1 van Dunlop, maar daar zal GuitarMaster weinig aan hebben... Boss heeft iig een variwah uitgebracht; een wah met redelijk wat instellingen. Zelf heb ik ff naar de geluidsfragmenten op de boss-site geluisterd, maar ik vond 'm zelf wel erg 'digitaal' klinken.....

Ic3gl0vE
14 juli 2002, 16:15
volgens mij is die boss V-wah wel vet ja...
zitten iets van 6 wah pedalen in gemodelled dus dan moet er toch wel iets leuks in zitten voor je :grin:

maar zou je niet eerst een betere versterker kopen? (no offence :smile:)

Thomasvv
14 juli 2002, 16:24
Ik heb de Morley ProWah II en ik ben er niet echt tevreden over. Nu ligt dat vooral aan de winkel waarikkem gekocht heb (MHR in Gouda) want volgens mij heeft ie een 2e hands aangesmeerd.... Hij is ook nog eens verrot: Als ik de wah uitzet, maar wel het signaal er door laat lopen, na een paar minuutjes valt opeens al het geluid weg.. ik denk ook dat dat ding true bypass is :grin:

Enniewee, ik gebruik em niet meer zoveel. Bovendien klinkt ie gewoon brak, maar dat is morley niet eigen...

depterra
14 juli 2002, 16:34
WAt is het verschil tussen een auto wah of een wah-wah? ik heb zelf een v-map met auto wah als ik hierop een midipaneel zet kan ik dan met die expresionspedals een wah-wah krijgen???

Thomasvv
14 juli 2002, 16:56
Een autowah reageert op de dynamiek van je spel. Als je rustig speelt zal de wah weinig opengaan, maar als je een uithaal maakt dan waht ie ook flink.

sash
14 juli 2002, 17:28
Op 2002-07-13 23:27, schreef basswasp:
Voor m'n bas gebruik ik een Jimi Hendrix Wah JH-1 van Dunlop, maar daar zal GuitarMaster weinig aan hebben... Boss heeft iig een variwah uitgebracht; een wah met redelijk wat instellingen. Zelf heb ik ff naar de geluidsfragmenten op de boss-site geluisterd, maar ik vond 'm zelf wel erg 'digitaal' klinken.....


Hmm die geluidsfragmenten doen het niet. Van sommige pedaaltjes ook niet.

Yek
16 juli 2002, 08:31
Top of the bill op het gebied van toon en flexibiliteit zijn de Fulltone Clyde (Deluxe) en beter nog, de Teese Real McCoy. Ik heb een Teese (RMC3) gekocht via Van der Haar. Ding bevat een massa dip-switches, een volume-knop enz. om je perfecte wah-geluid (Hendrix of SRV of van die "foute" 70's wakka-wakka enz. te krijgen). Wil je een fantastisch geluid zonder alle mogelijkheden, dan is er de Picture Wah van Teese. Voorheen had ik een Dunlop CryBaby en een Morley Bad Horsie. De Horsie is handig vanwege de optische schakeling, maar heeft absoluut niet de warme, volle toon van de Teese. De Teese is trouwens true bypass.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Yek op 2002-07-16 08:32 ]</font>

srv-man
17 juli 2002, 21:48
Ik heb de Dunlop JH-1 en een Morley Bad Horsie, ze vullen elkaar prima aan. Een Bad Horsie is inderdaad geen warm klinkende wah maar daarvoor is ītie volgens mij niet bedoeld. Met een clean geluid klinkt hij sowieso niet mooi, hij geeft altijd een boost. Het ding is perfect om met zwaar overstuurde geluiden (ala Vai en Satch) te gebruiken, je krijgt dan echt de talking guitar sound.....Voor het ouderwetse wah geluid gebruik je de JH-1.

Thomasvv
17 juli 2002, 23:44
De Bad Horsie is ook niet voor niks ontwikkeld met Vai...

Ic3gl0vE
17 juli 2002, 23:46
Maar hoeveel wil je eigenlijk uitgeven? Want zo'n Teese wah lijkt me best prijzig opzich

Yek
2 augustus 2002, 23:35
Yep, ik heb zo'n Teese van Van der Haar.
Absoluut geweldige wah. Warm, vet. Zowel voor "wakka-wakka" soul/funk als voor krijsend soleren.
Ik heb de RMC3, die is zeer veelzijdig want kan op allerlei manieren ingesteld worden. Iets simpeler en dus goedkoper is de Picture Wah, ook hartstikke goed.
Over het algemeen worden de Teese en de Fulltone Clyde (Deluxe) het hoogste gewaardeerd qua toon. Met daaronder de Vox en de CryBaby 535q.
Check Harmony Central's effect database voor de vele goede Teese kritieken.

MADdie86
4 augustus 2002, 10:22
Op 2002-07-14 16:56, schreef Thomasvv:
Een autowah reageert op de dynamiek van je spel. Als je rustig speelt zal de wah weinig opengaan, maar als je een uithaal maakt dan waht ie ook flink.


Dit hoeft niet perse.
Ik heb auto-wahs gezien waar je iets van 10 tot 20 potmeters moet afstellen. En dat dat ding dan een sequentie afspeelt. Die dingen zijn ook wel cool (H)

Rectifier
4 augustus 2002, 13:13
Nieuwe Dunlop Dimebag Darrel is ook instelbaar qua toonbereik en ziet er ook wel gaaf uit.
Iemand die al gehoord???

BS
7 augustus 2002, 16:02
is dat niet gewoon een 535Q in camo kleur ?
Geloof dat er ook nog speciaal anti slip materiaal op zit

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BS op 2002-08-07 16:03 ]</font>

Grooveyard21
8 augustus 2002, 12:45
ik heb zelf een vox v847 met daarin een teese roc pot 2 potmeter, dit is een potmeter van teese real mccoy, dezelfde als die in de de teese modellen worden gebruikt. hier schuilt voor een groot gedeelte het geheim van goede geluid van de teese wah's.

gitaarlinks
14 augustus 2002, 15:35
Ik gebruik live een oude Cry Baby. (van voor het Dunlop tijdperk). Deze voldoet prima. Daarnaast heb ik een NOS (new old stock) Ibanez Wau Wau op de kop weten te tikken die de crybaby doet verbleken.

--
http://www.gitaarlinks.nl/
De beste gitaarlinks overzichtelijk op een rij

Lucky
19 augustus 2002, 13:14
Op 2002-07-14 16:56, schreef Thomasvv:
Een autowah reageert op de dynamiek van je spel. Als je rustig speelt zal de wah weinig opengaan, maar als je een uithaal maakt dan waht ie ook flink.


FOUT !!! :wink:

een auto wah laat als het ware je voetpedaal van de hogere frequenties (pedaal naar voren) naar de lage frequeties (...pedaal naar achter) op en neer gaan, automisch dus...Je kunt dan de snelheid bepalen met een knop.
Wat jij bedoeld is een envelope filter zoals de mutron of the qtron

Addixx_
19 augustus 2002, 14:17
Hoe klinkt Wah eigenlijk? heeft iemand 'n voorbeeldje?

dml
21 augustus 2002, 15:37
Ken je de leader van de 70's serie "Streets of San Fransisco" (met Michael Douglas)? Daar zit zo'n gaaf wakka takka geluid in.....
Luister maar eens naar een willekeurig nummer van Jimi Hendrix, dan komt de wah vanzelf voorbij.

Mijn eerste wah was een Crybaby (een gewone van Dunlop), daarna een DOD FX17 wah, daarna een Dunop Crybaby 535 en nu heb ik een Crybaby 95Q. De 95Q heeft ook zo'n mini-schakelaartje zodat hij aan gaat als je je voet op het pedaal zet. De RMC3 was me iets te duur maar klonk wel errug goed.

ammelis
21 augustus 2002, 19:48
of kijk op http://www.jimdunlop.com

Bas
23 augustus 2002, 16:19
Het is inmiddels een beetje afgezaagd, maar ik zelf heb een Jim Dunlop Cry Baby 95Q en ben daar heel tevreden mee.

Het is stevig ding, en gaat gelijk aan als je erop staat (maar dat hebben er wel meer). Verder zijn de wah-range en boost vrij instelbaar..

Persoonlijk vind ik het een erg prettig ding, alleen een adapter dr bij is wel prettig als je niet om de 1,5 week een nieuwe battarij erin wilt duwen.

GuitarMaster
25 augustus 2002, 16:44
Ik vond op serlui.nl een ibanez auto-wah, is dat misschien wat?

Anders Destium
25 augustus 2002, 18:41
Als je een wah wil horen moet je de wat oudere RATM luisteren, Rage against the machine voor leken.
Tom Morelli wilde hier nogal eens gebruik van maken (soms in combi met distortion)