PDA

View Full Version : Okee ik ga voor losse pedalen.



RedBuell
2 oktober 2004, 17:09
Ben overtuigd ik ga voor lossen pedalen, ik zag op e-bay een paar leuke aanbiedingen die ik in de gaten ga houden en waar ik op ga bieden.

Nu nog welke.

Delay, ik zie er veel van Boss voor diverse leuke prijsjes. Nu wil ik het verschil weten tussen de DD3, DD5 en de DD6.


Chorus enkele gezien van Boss CH-1 , CE 5 chorus ensemble wat is hier het verschil tussen.

Wat is trouwens het verschil tussen een mono pedaal en een stereo pedaal. :???:

Dat is voorlopig wat ik wil, iets later een wah, een compressor en een stage tuner.

O ja zelf heb ik al een Boss os 2.

Gear Ibanez RG 770 gitaar
Marshall dsl 401
Stijl: (classic)rock tot Metallica.

m^rton
2 oktober 2004, 17:11
Als je maar 1 speaker hebt is er geen verschil tussen mono en stereo.

H.Manback
2 oktober 2004, 18:33
En iets uitgebreider gezegd, een stereo chorus zoals jij het over hebt kan je op 2 amps aansluiten, wat een heel interessant effect geeft (mooi).

De twee outputs zijn namelijk net even anders wat er voor zorgt dat je een pannend effect krijgt.

Mitch
2 oktober 2004, 19:32
Kijk ook even verder dan Boss. Als je het over ebay hebt, bedoel je dan .nl of .de of .com ?

RedBuell
2 oktober 2004, 19:37
E bay wereldwijd zoeken.

Andere merken effecten ken ik nog niet zo goed en hoop hier dus een aantal tips te krijgen...

Mitch
2 oktober 2004, 22:36
Nou, een oudere digitale delay van Ibanez (DDL10 of 20, redelijk veelzijdig) klinken moier dan de Boss DD-serie. Kwam er laatst nog één tegen op Marktplaats, hou die ook zeker in de gaten.
Chorus: CH1 klinkt een stuk killer dan CE5, CE2 klinkt weer beter dan de 5.

Maar die OS2 bevalt wel ? Hoe gebruik je die ?

BartL
2 oktober 2004, 22:43
Heb de CE-2
Prima chorus. Heb iets van 55 euro inclusief verzending betaald :-?

RedBuell
2 oktober 2004, 23:27
Die os2 heb ik ooit een keer gekocht om te gebruiken bij een beginners versterkertje en toen gebruikt in de oefenruimte. Overdrive en distorsion zit er op maar klinkt wel goed (voor zover ik het kan beoordelen).

Nu gebruik ik de od1 en od2 van mijn marshall dsl 401. Mischien kan ik die os2 wel gebruiken om de od een beetje te boosten......

RedBuell
2 oktober 2004, 23:33
Geeft die CE 2 een mooi clean warm geluid??? Zie er net een staan op E bay voor € 32,50 met nog 17 uur te gaan.

Is een modernere niet aante bevelen of zeg ik nu iets geks....

BartL
3 oktober 2004, 00:03
Die os2 heb ik ooit een keer gekocht om te gebruiken bij een beginners versterkertje en toen gebruikt in de oefenruimte. Overdrive en distorsion zit er op maar klinkt wel goed (voor zover ik het kan beoordelen).

Nu gebruik ik de od1 en od2 van mijn marshall dsl 401. Mischien kan ik die os2 wel gebruiken om de od een beetje te boosten......
Ik vind die OD2 van de Marshall 401 juist het beste aan de versterker :)

De CE-2 klinkt gewoon lekker, niet te kil en klinkt 'dikker' dan de CE-5.

Speeddemon
3 oktober 2004, 01:08
Idd, +1 voor de CE-2.

Heb zelf een tijdje een CH-1 gehad. Die klinkt wel leuk als je stereo speelt, maar mono is ie steriel.

Daarbij, een CE-2 klinkt nog steeds mooi als je er een distortion voor zet. Daar vallen de meeste choruspedalen bij door de mand.

Wat delays betreft;
Ibanez DE7 (Tonelok serie) klinkt sowieso al mooier dan een digi-Boss delay (behalve Boss DD-20), vanwege z'n 'Echo' mode, die analoog klinkt. En is niet duur.

Verder zijn goeie digitale delays:
Line6 DL-4
Boss DD-20
Line6 Echo Park (deze wil ik in de toekomst erbij)
Korg 301dl (heb ik nu. erg leuk en veelzijdig, kan degelijker :-( )
DLS Echo Tap
T-Rex Replica

en natuurlijk 't gros van de analoge delays.
EHX Deluxe Memory Man
Carl Martin Delayla
Boss DM-2
Ibanez AD9
Roland Space Echo RE-201
etc.

RedBuell
3 oktober 2004, 11:08
Die os2 heb ik ooit een keer gekocht om te gebruiken bij een beginners versterkertje en toen gebruikt in de oefenruimte. Overdrive en distorsion zit er op maar klinkt wel goed (voor zover ik het kan beoordelen).

Nu gebruik ik de od1 en od2 van mijn marshall dsl 401. Mischien kan ik die os2 wel gebruiken om de od een beetje te boosten......
Ik vind die OD2 van de Marshall 401 juist het beste aan de versterker :)

De CE-2 klinkt gewoon lekker, niet te kil en klinkt 'dikker' dan de CE-5.

+1 ik vind hem ook lekker klinken maar vind wel dat als je de bij de od1 flink wat gain gebruikt de od2 wat modderig klinkt.

Ik zag net op e-bay een Boss ce-20 chorus. Is een effect met een dubbel pedaal weet iemand wat hier de bedoeling van is.

Mitch
3 oktober 2004, 12:26
Ja, dat is Boss' antwoord op de Line6 pedalen met meerdere functies. Dus daar kun je meerdere (ik dacht vier) verschillende chorus-geluiden opslaan en oproepen. Geen idee wat je met 4 chorus sounds zou moeten, maar het kan :D
CE2 is inderdaad het warmste qua klank; als je dat zoekt moet je de CE2 hebben.

Ik stelde de vraag over de OS2 om een beetje te kunnen inschatten hoe hoog de eisen zijn die je aan je sound stelt. We kunnen wel de meest dure en geweldige pedalen aanbevelen, maar daar zit je niet op te wachten denk ik. :)

Nicci
3 oktober 2004, 12:50
als je voor losse pedalen gaat, zou ik inderdaad wat verder kijken dan boss. het komt niet vaak voor dat een boss pedaal 'als beste getest' wordt . . .
toevallig deze week een boss flanger naast mijn EH flanger bespeeld. geloof me: die boss haalt het er niet bij . . . wel jammer overigens, want ik had best een wat kleiner pedaaltje kunnen gebruiken.

schizo910
3 oktober 2004, 13:51
. . . wel jammer overigens, want ik had best een wat kleiner pedaaltje kunnen gebruiken.

Haha dat probleem ken ik, ik gebruik als chorus een Ibanez RC99 da's ook wel wat groter dan de gemiddelde chorus pedalen. Hoe groot je je board ook maakt, op een gegeven moment past er neits meer bij, maar een groter board wil ik absoluut niet :D .

BartL
3 oktober 2004, 14:26
. . . wel jammer overigens, want ik had best een wat kleiner pedaaltje kunnen gebruiken.

Haha dat probleem ken ik, ik gebruik als chorus een Ibanez RC99 da's ook wel wat groter dan de gemiddelde chorus pedalen. Hoe groot je je board ook maakt, op een gegeven moment past er neits meer bij, maar een groter board wil ik absoluut niet :D .
http://img38.exs.cx/img38/5587/board.jpg
Als het moet valt dit toch wel iets tactischer in te delen, of niet? :-D

BartL
3 oktober 2004, 14:28
dbbl

schizo910
3 oktober 2004, 14:40
. . . wel jammer overigens, want ik had best een wat kleiner pedaaltje kunnen gebruiken.

Haha dat probleem ken ik, ik gebruik als chorus een Ibanez RC99 da's ook wel wat groter dan de gemiddelde chorus pedalen. Hoe groot je je board ook maakt, op een gegeven moment past er neits meer bij, maar een groter board wil ik absoluut niet :D .
http://img38.exs.cx/img38/5587/board.jpg
Als het moet valt dit toch wel iets tactischer in te delen, of niet? :-D

Tatctischer wel maar practischer is weer een ander verhaal... En inmiddels zit er een EH Small Stone tussen, dus is de indeling al weer wat veranderd :D

Nicci
3 oktober 2004, 15:26
ik heb zo'n gammakoffertje omgebouwd tot pedaalplank. voldoet prima, maar je hebt al snel ruimtegebrek.