PDA

View Full Version : Fender Mex Classic 50's strat



Bluesbreaker
2 oktober 2004, 17:08
Ik ben er uit en heb net mn nieuwe gitaar besteld: een Fender Mexican Classics 50's strat. Ik had gisteren getest en vond de American Vintage eigelijk nauwelijks beter. (maar wel 1000 euro duurder)

http://www.guitarpoint.de/shop/files/fender_50sb_k.jpg
(gewoon plaatje van google geplukt, daar koop ik hem niet oid)

Het is nu dus de mex geworden, waar ik waarschijnlijk van Zandts in ga zetten en evt een nieuwe brug. Doordat ik voor de mex heb gekozen houd ik ook nog eens flink wat geld over voor nieuwe effecten. :D

Fatality
2 oktober 2004, 17:44
Tsja....
Sunburst he...
:(

THW
2 oktober 2004, 18:06
gefeliciteert!


dat is toch niet de kleur hoop ik :o , die is TE standaard voor woorden

Bluesbreaker
2 oktober 2004, 18:23
inderdaad, in die mooie sunburst kleur :D

om het minder standaard te maken is het natuurlijk wel 2 tone :)

vond dit toch de mooiste kleur

(303)* 2-Color Sunburst, *add $50.00,
(304) Daphne Blue,
(305) Olympic White,
(306) Black,
(354) Dakota Red,
(357) Surf Green,
(Polyester Finish)

daphne blue en surf green vind ik gewoon lelijk (voor een tele vind dapne blue nog wel cool)

black en dakota red vind ik nog wel gaan, maar is ook erg standaard en ik heb al een zwarte gitaar, en rood vind ik zo rood :D

dan blijft nog over olympic white en 2 tone sunburst, dan vond ik sunburst toch net wat mooier.....

Philippe
2 oktober 2004, 19:54
Als ik jou was, was ik zeker voor de Olympic White gegaan.

Maarja, ik ben jou niet :D

sandman4justice
3 oktober 2004, 10:40
Leuk gitaartje, ook nog eens getest, vond vooral de gelakte hals leuk. Ben dan toch maar voor een gitaar met een HSH-configuratie gegaan, maar een strat komt er in de toekomst zeker nog :D De keuze van sunburst is het beste dat je kon doen, alle andere kleuren zijn met poplar hout gemaakt, maar de sunburst niet(alder/ash?). Goede keuze dus :wink:

SiNiSTRaL
3 oktober 2004, 10:41
had sas die niet?
vind m ook wel heel cliché, zoek een ander leuk kleurtje/gitaar uit :)

BartL
3 oktober 2004, 10:46
Kijk...DAT zijn ze; Met die lekkere gelakte halzen! Wrom hebben ze dat nou niet allemaal? :???:

:)

Stratman70
3 oktober 2004, 10:53
Gefeliciteerd! Ik vind het altijd zo vreemd: aan de hals zie je altijd gelijk dat het om een Mexicaan gaat. Toch vind ik dit inderdaad ook één van de mooiere 50's modellen: de tt-sunburst!

Bluesbreaker
3 oktober 2004, 11:39
Bedankt voor jullie reacties!

Ik hoop nu maar dat Fender een beetje snel levert, en dat ik tevreden ben over de gitaar die ze leveren (als het bagger is bestellen ze weer een nieuwe)

Sash heeft trouwens de American vintage '57, waarmee ik deze dus heb vergeleken.

sash
3 oktober 2004, 21:59
Indeed en ik kan je zeggen die American Vintage series zijn leuk, maar stellen geen zak voor eigenlijk. M'n Tokai en m'n Mex/Jap Strat zijn veel beter.