PDA

View Full Version : Fender strat vraagje



SilverFoo
2 oktober 2004, 13:38
Ik speel al een enkele tijd op een Epi Les Paul Custom. Eigenlijk wel tevreden, maar een aantal dingen irriteren me enorm (het gewicht van dat kreng, de sound in zijn geheel). Ik speel altijd op de "treble" stand omdat ik de rest echt te donker vind.

Nu is mijn plan om een fender te gaan kopen. Mijn budget is niet echt hoog (rond 500€). Wat raden jullie aan? Tweedehands geen probleem. Echter een voorwaarde: hij moet kunnen scheuren... Ik had vroeger ook een stratje (el cheapo merk) en een echt lekkere scheur kreeg ik daar niet uit. Daarom ben ik nu wat bang, dat wanneer ik een fender koop, ik er geen scheur ala "smells like teen spirit" uit krijg.

Laat weten wat jullie aanraden, strat, jazzmaster, mustang, maakt niet zoveel uit. :)


Oh en ja, ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar daar vond ik niet echt veel info, dus :D

imlikeajungle
2 oktober 2004, 13:47
een scheur a la smells like teen spirit krijg je uit een mustang, een jaguar of een fat strat. mogelijkheden genoeg dus, en voor 500,- vind je zeker een japanse fender lijkt me.

Fluffy
2 oktober 2004, 13:49
ja lijkt mij ook, zoek een japans strat humb. erop en voila, die oude mustang en jaguars gaan er toch al boven zitten.

THW
2 oktober 2004, 13:55
Ik speel al een enkele tijd op een Epi Les Paul Custom. Eigenlijk wel tevreden, maar een aantal dingen irriteren me enorm (het gewicht van dat kreng, de sound in zijn geheel). Ik speel altijd op de "treble" stand omdat ik de rest echt te donker vind.

Nu is mijn plan om een fender te gaan kopen. Mijn budget is niet echt hoog (rond 500€). Wat raden jullie aan? Tweedehands geen probleem. Echter een voorwaarde: hij moet kunnen scheuren... Ik had vroeger ook een stratje (el cheapo merk) en een echt lekkere scheur kreeg ik daar niet uit. Daarom ben ik nu wat bang, dat wanneer ik een fender koop, ik er geen scheur ala "smells like teen spirit" uit krijg.

Laat weten wat jullie aanraden, strat, jazzmaster, mustang, maakt niet zoveel uit. :)


Oh en ja, ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar daar vond ik niet echt veel info, dus :D
die scheur ala Smells Like teen spirit krijg je er wel uit met een goeie versterker

ALs je dan toch zo'n Nirvana fan bent koop dan de Jagstang:
http://www.fender.com/products/show.php?partno=0254200
http://www.fender.com/new_repository/fender_guitars/images/0254200_md.jpg
voor reviews moet je de andere forummers vragen want ik heb er nog niet op gespeelt

sash
2 oktober 2004, 13:56
TOKAI!

Iemand van het forum heeft nu een geweldige Tokai Strat te koop voor 500 Euro. Zie mijn topic iets lager 'Tokai in da house' daar staat een link naar zijn ad.

Tokai's zijn Fender kopien uit begin jaren 80 en zijn beter dan Amerikaanse Strat. Ik durf zelfs te zeggen dat ze de strijd makkelijk aankunnen met Custom Shop Strats.

SilverFoo
2 oktober 2004, 15:30
Ik ben wel nirvana fan, maar het is niet het enige wat ik speel (oa ook veel smashing pumpkins/silverchair)... maar toch wel een beetje de grunge/alternative kant uit.

Het probleem is: die mustang is wel geinig, maar ze zijn tweedehands zo verdomd moeilijk te vinden.

Tokai ken ik verder niet. Misschien bekijk ik het eens.

Bedankt voor de reacties zover... Iemand anders nog? :D

bert k
2 oktober 2004, 16:20
TOKAI!

Tokai's zijn Fender kopien uit begin jaren 80 en zijn beter dan Amerikaanse Strat. Ik durf zelfs te zeggen dat ze de strijd makkelijk aankunnen met Custom Shop Strats.
Meen je dat nou? Ik wist wel dat Tokai ok was, maar dit... In dat geval is de prijs erg lekker.

Stratman70
2 oktober 2004, 17:07
Ik denk dat Sash een beetje aan het doorslaan is hahaha...
Tokai = okay, maar de strijd aanbinden met CS Fenders? Ja, als je de elementen vervangt (ze hebben een schitterend, maar dun geluid), de potmeters (oh nee, die zijn juist heel erg goed van Tokai!!!) en de elementenschakelaar (die echt waardeloos is)... DAN zou Sash wel eens gelijk kunnen krijgen dat ze aardig in de buurt komen van CS strats, al ben je dan natuurlijk nog steeds veel goedkoper uit, dus het is altijd de moeite waard. Maar ook het fretwerk wil (weliswaar bij uitzondering!!!) erg slordig zijn bij Tokai. Heb al meerdere Tokai's bespeeld en kwam bovenstaande problemen tegen op enkele Tokai's

Ik heb ook een Tokai en dat zal zeker niet de laatste Tokai zijn die ik in huis haal. Maar kijk wel naar een oude Tokai uit, want de nieuwere versies hebben al een erg lelijk uiterlijk gekregen (knalgele hals met een gewijzigde kop).

Fluffy
2 oktober 2004, 17:21
TOKAI!



Tokai's zijn Fender kopien uit begin jaren 80 en zijn beter dan Amerikaanse Strat. Ik durf zelfs te zeggen dat ze de strijd makkelijk aankunnen met Custom Shop Strats.

oja hoor, meneer heeft weer een neiuwe gitaar :roll:

Quink
2 oktober 2004, 17:30
TOKAI!

Tokai's zijn Fender kopien uit begin jaren 80 en zijn beter dan Amerikaanse Strat. Ik durf zelfs te zeggen dat ze de strijd makkelijk aankunnen met Custom Shop Strats.
Meen je dat nou?

Ja nou en of hij dat meent! Wel drie weken lang. :razz:

BelgianGuru
2 oktober 2004, 18:30
hey, ik ben ook aan het uitzoeken hoe goed/slecht die gitaar is. Ik vind er één in een echt goede winkel (goede service bedoel ik) in Brussel voor 550 euro, made in mexico. Maar mijn vraag, kan ik er +/- same sound uitkrijgen als die lead gitaar bij Lenny Kravitz (zo bvb bij American Woman en al die andere deuntjes van hem), zo dus dat single note lekker 'vet' klinkt (letterlijk nemen, ik bedoel niet 'cool' ofzo), en de chords ook leuk klinken. Of bvb Jimmi Hendrix bij Voodoo Child.

Thanks

jero
3 oktober 2004, 12:23
TOKAI!

Iemand van het forum heeft nu een geweldige Tokai Strat te koop voor 500 Euro. Zie mijn topic iets lager 'Tokai in da house' daar staat een link naar zijn ad.

Tokai's zijn Fender kopien uit begin jaren 80 en zijn beter dan Amerikaanse Strat. Ik durf zelfs te zeggen dat ze de strijd makkelijk aankunnen met Custom Shop Strats.

tuurlijk, en vlak vooral hondo niet uit , daar kunnen ze bij de cs van fender nog wat van leren :o :o :o

SiNiSTRaL
3 oktober 2004, 13:20
Sash zit nu in zn tokai fase, zoals ie ooit in zn reissue fase, zn ZZ top fase (zo noemde ie t zelf) en nog meer fases zat :)
dus over 3 weken is er weer wat anders...

bicky
11 mei 2007, 12:02
hey, ik ben ook aan het uitzoeken hoe goed/slecht die gitaar is. Ik vind er één in een echt goede winkel (goede service bedoel ik) in Brussel voor 550 euro, made in mexico.

...

welke brusselse winkel bedoel je precies ?

almarvk
11 mei 2007, 12:16
Dude, dit is 3 jaar oud.