PDA

View Full Version : starter pack



anoniem
13 september 2001, 18:17
Ik ben al lang van plan om elktrische gitaar te beginnen spelen (zelfstudie), maar ik ben nu toch van plan om de knoop (snaar) door te hakken (te bespelen). Ik zag op de site van yamaha dit starter pack staan: http://www.yamaha.com/cgi-win/webcgi.exe/Specs/?gEGU00004ERG121GP
Is dit een goede keuze om mee te beginnen? Want ik zo mijn twijfels over de kwaliteit van de gitaar (waar verder geen gegevens over zijn) en de versterker is maar 10 watt denk ik. Zou het interessanter zijn om met een pac 112 te beginnen en een 50 watt versterker te kopen?

Ic3gl0vE
13 september 2001, 19:46
om 't maar zo te zeggen
ik weet nix van dat startpakket maar bij Meibergen in almelo en deventer heb je voor 450,- een startpakket met gitaar (strat-copy), versterker (10watt) en kabel, band plectrums en alles. Heb ik zelf ook. als je in de buurt woont moet je 't maar is proberen. Ik vind de kwaliteit niet slecht maar misschien wil je na een tijdje wel een keer een andere versterker. wil ik ook (ik heb 'm nu iets langer dan een jaar). maar probeer gewoon alles uit wat je interessant vind en let beter op wat voor gitaar je koopt dan de versterker. Als 't niet fijn speelt ben je nl. eerder geneigd om te stoppen. (mijn mening)

Zo ik heb ook weer ff wat nuttigs gezegd

Stratopeek
14 september 2001, 01:44
Ik denk dat je het gewoon moet doen, het gaat er niet om hoe duur je gitaar is of hoe groot je versteker is. Als je er maar lol in hebt en je het zelf al een geweldige gewaarwording vindt qua geluid. Probeer het hier eerst maar op, als je later meer vermogen of een betere gitaar nodig hebt kun je er altijd over nadenken. Nu heb je het waarschijnlijk niet nodig, dus een elektrische gitaar + versterker is sowieso geweldig. Ik erger me altijd dood aan gitaristen die zo duur mogelijke en de beste van de beste spullen hebben, maar eigenlijk niks neerzetten......

Kitaarhiero
18 september 2001, 14:06
Zit in een Yamaha starter-pack niet standaard een Pac 112?

Zelfstudie? Aboneer (of koop regelmatig) op Total Guitar, dat blad heeft me ongeloofelijk geholpen met kennis over alles wat met de gitaar te maken heeft en me leren spelen als een ware Hendrix (oké, Bíjna dan)

Nederland Muziek (Almere) heeft een aardig assortiment starterpacks, van 1-pickup epiphone SG en (2 pick-up) les pauls tot de diverse squiers. Epiphone en Squier zijn synoniem aan waar voor je geld, vindt ik.

Kitaarhiero
18 september 2001, 14:06
Zit in een Yamaha starter-pack niet standaard een Pac 112?

Zelfstudie? Aboneer (of koop regelmatig) op Total Guitar, dat blad heeft me ongeloofelijk geholpen met kennis over alles wat met de gitaar te maken heeft en me leren spelen als een ware Hendrix (oké, Bíjna dan)

Nederland Muziek (Almere) heeft een aardig assortiment starterpacks, van 1-pickup epiphone SG en (2 pick-up) les pauls tot de diverse squiers. Epiphone en Squier zijn synoniem aan waar voor je geld, vindt ik.