PDA

View Full Version : Samples afspelen



Swan
2 oktober 2004, 01:09
met n bandje (expirimentele doom) willen we ook samples gebruiken...nou vroeg ik me af wat je daarvoor nodig hebt, t handigste is natuurlijk zo'n drumpad, maar we willen ook t liefst samples van enkele minuten...
is het mogelijk om zo'n pad op n laptop aan te sluiten met daar dan de samples en software op en die laptop in de PA?
bij bands die je soms n soort kastje met 19 inch spul oid..kon t niet helemaal goed zien...

suggesties?

BramVersteeg
2 oktober 2004, 08:50
Je kunt idd een sample af laten spelen op de PC en die naar de mengtafel sturen. Dan met je wel zorgen dat je (door bijv. in-ear) met het ritme mee blijft spelen. Dan kun je dus verschillende lijnen samples door elkaar laten spelen zonder iets aan te hoeven zetten. Naar mijn idee is 19" apparatuur niet (per se) nodig.

Swan
2 oktober 2004, 11:27
maar watvoor interface gebruik je dan? onze drummer heeft niet echt zin om midden in n nr naar n knopje op n toetsenbord te gaan zoeken...

Swan
4 oktober 2004, 21:22
niemand?

FNaRK
5 oktober 2004, 09:54
hmm, interessant ....
wij zitten aan hetzelfde te denken. Voor de komende CD hebben we ook wat samples gebruikt, en ook wat keyboard tapijtjes.
Leek ons leuk om dat live ook te doen, en we zitten dus nu ook te puzzelen hoe we dat op moeten lossen.
Een optie voor ons is om een keyboard op het podium te zetten en daar de samples in te laden .... maar dan kom je vaak een hand tekort als je ook gitaar wilt spelen.
Een ander idee was om heel simpel een MD of CD -speler mee te laten lopen.

grootste probleem blijft echter het tempo voor de drummer, je ontkomt waarschijnlijk niet een een click-track :-(

Dweezman
5 oktober 2004, 09:59
onze drummer gebruikt een sample-apparaat, daar laadt hij een track in, drukt op play en speuleh maar!

idno
5 oktober 2004, 12:09
wat dacht je van zo'n Loop Station van Boss?

Swan
6 oktober 2004, 00:17
onze drummer gebruikt een sample-apparaat, daar laadt hij een track in, drukt op play en speuleh maar!

een sample apparaat....kan je wat specifieker zijn?
we willen niet meespelen met n cd of md...meer samples van max 2 min kunnen afspelen maar ook bijv. industrial drumgeluiden bij t drumstel voegen

ijff
6 oktober 2004, 07:43
Kijk eens naar de Boss sp-303 en sp-505 www.bossus.com

Dweezman
6 oktober 2004, 13:03
t is een roland, verder moet ik hem zelf ff vragen...