PDA

View Full Version : Dillema: 2de amp of dan toch maar een road king?



Lutz
1 oktober 2004, 23:02
ok eventjes de situatie uitleggen

ik heb een Randall RH200 head (nee niet flamen ik vind dit een SUPER amp)

en deze gebruik ik voor zen distorie kanalen maar ik wil ook een zuivere en levendige clean, nu dat haal ik niet uit deze amp

na lang vergelijken, zoekwerk etc etc kwam ik uit bij de mesa boogie road king, als ik het ding bekijk & beluister heeft het alles wat ik wil qua klanken

het probleem is het volgende: de amp kost een fortuin (vind ik toch :p ) en mijn ouders zagen nu al dat ik veel te veel geld hang aan deze hobby

dus dacht ik om mss een 2de ampje te kopen maar dan voor zen clean

ik heb al een half stack & wil voor men clean zeker geen halfstack meer, liefst een combotje met 2 12" speakers ofwel een top met een 2X12

u raad het al

welke amps hebben een goed & luid clean dat levendig klinkt (in t genre van SRV, Eric Johnson) maar kunnen ook een LICHT randje geven?

of kunnen jullie me argumenten geven dat ik toch beter een road king zou nemen ?

thx in advance,


Lutz

Negative K3 fan
2 oktober 2004, 01:15
ok eventjes de situatie uitleggen

ik heb een Randall RH200 head (nee niet flamen ik vind dit een SUPER amp)

en deze gebruik ik voor zen distorie kanalen maar ik wil ook een zuivere en levendige clean, nu dat haal ik niet uit deze amp

na lang vergelijken, zoekwerk etc etc kwam ik uit bij de mesa boogie road king, als ik het ding bekijk & beluister heeft het alles wat ik wil qua klanken

het probleem is het volgende: de amp kost een fortuin (vind ik toch :p ) en mijn ouders zagen nu al dat ik veel te veel geld hang aan deze hobby

dus dacht ik om mss een 2de ampje te kopen maar dan voor zen clean

ik heb al een half stack & wil voor men clean zeker geen halfstack meer, liefst een combotje met 2 12" speakers ofwel een top met een 2X12

u raad het al

welke amps hebben een goed & luid clean dat levendig klinkt (in t genre van SRV, Eric Johnson) maar kunnen ook een LICHT randje geven?

of kunnen jullie me argumenten geven dat ik toch beter een road king zou nemen ?

thx in advance,

Lutz

Wat voor muziek wil je er mee spelen is van groot belang, wat voor soort scheur zoek je?

maar voor een goed luid clean dat levendig klinkt met eventueel een randje als je ze opendraait boosts denk ik automatisch aan vintage (silverface) fenders, met eventueel een iets lager vermogen voor dat randje,hoeft niet te duur te zijn, maar is wel lijp.

Er zijn trouwens veel meer amps zoals de roadking, zoals bogner, diezel, engl, met net zoveel functionaliteit m,aar een iets andere voicing (anders, maar imo vaak beter). Kun je ook eens proberen.

BramVersteeg
2 oktober 2004, 08:43
Hhhmmm, van een Randall neer een Road King. Interessante switch!
Als je tevreden bent over de scheur van je randall zou ik zeker op zoek gaan naar een extra cleane amp. Wil je alles in 1 en bent je toch niet zo tevreden over je randall, kijk dan eerst eens verder naar andere merken. In duitsland is het schijnbaar een hemel aan spullen waar je van alles kunt testen. Maar met een RK val je wel meteen met de deur in huis. Als je later toch iets leukers tegen komt, zul je erg spijt hebben!
Grz. Bram

Nicci
2 oktober 2004, 10:07
wat een gedoe! die road king kost inderdaad een fortuin. die koop je niet voor de grap. heb je hem al eens beluisterd?
twee versterkers naast elkaar? misschien heb jij een roadie ofzo, maar ik zou het gewoon bij 1 houden.
er zijn genoeg versterkers die en een mooi clean en een mooie scheur hebben.
op dit moment staan er 2e hands 2 mesa mark 3 versterkers te koop. lijkt me een prima combo dat alles heeft.

Lacrymosa
2 oktober 2004, 10:49
Koch!!!!!!!
Multitone
maakt et niet uit wat voor stijl je speelt, hij kan alles aan

CheerS!!

AART
2 oktober 2004, 10:58
wat een gedoe! die road king kost inderdaad een fortuin. die koop je niet voor de grap. heb je hem al eens beluisterd?
twee versterkers naast elkaar? misschien heb jij een roadie ofzo, maar ik zou het gewoon bij 1 houden.
er zijn genoeg versterkers die en een mooi clean en een mooie scheur hebben.
op dit moment staan er 2e hands 2 mesa mark 3 versterkers te koop. lijkt me een prima combo dat alles heeft.

hoezo heb je een roadie nodig voor 2 amps?
die kan je in je eentje ook wel sjouwen...

BLOK182
2 oktober 2004, 11:25
Ik heb ook een aparte amp voor het clean, best te doen hoor! Kijk bijvoorbeeld eens naar een Fender Twin Reverb ofzo, zet je daar een leuk bepaaltje voor voor wat lichte overdrive, heb je een lekkere vintage goeie clean 8-)

Nicci
2 oktober 2004, 11:54
als je van sjouwen houdt, stel ik voor dat je meerdere versterkers aanschaft!
stom van me, gitaristen houden van sjouwen.
:D

Daniël_san
2 oktober 2004, 12:52
Als ik jou was zou ik een twin reverb kopen, of ander een Matschless DC-30 of HC-30. (van matchless is alleen geen importeur in Nederland :evil: )

Nicci
2 oktober 2004, 12:54
volgens mij importeert van der haar guitars matchless.

e_lukather
2 oktober 2004, 13:57
Koch Multitone! 8-) Zo veelzijdig.. echt top!

Jeroenvanhulsteijn
2 oktober 2004, 14:11
in de Gitarist stond een nogal zeer lovende recensie over die nieuwe peavey versterker. is een Joe Satriani Signature, de JSX. de Gitarist sprak over het beste clean wat ze tot dan gehoord hadden. nu zeggen ze dat wel vaker. maar als Joe het goed vind en Gitarist (ze zijn daar ook weer niet helemaal achterlijk) is het mss interessant om te proberen.

Nocki
3 oktober 2004, 08:09
ik geloof dat skabouter nog een clean amp bij uitstek heeft staan voor niet veel geld. vraag het hem eens. een roland jc

NOcki

Nicci
3 oktober 2004, 12:36
groot misverstand: de JC120 heeft niet de ultieme clean, maar de ultieme chorus.

skabouter
3 oktober 2004, 14:10
dat van die chorus is zeker waar, maar ik vind hem ook clean wel erg subliem !

en hij is net verkocht, kwartiertje geleden :)

ieme
3 oktober 2004, 17:28
ROADKING? je weet wel dat ie minimaal 4000 euro's gaat kosten heh........

Baco
3 oktober 2004, 18:07
Je hebt geluk, er staat er net eentje te koop op gitaarmarkt.nl.

En dat voor maar 3195 euro :-?

Niet dat ik dat een slechte prijs vind, maar best wel prijzig ...

Lutz
3 oktober 2004, 18:35
ROADKING? je weet wel dat ie minimaal 4000 euro's gaat kosten heh........


ben ik mij bewust ja

ieme
3 oktober 2004, 19:30
Owja de roadking van wouter bloemen staat te koop (en oa. 3 line6 modules, mesa trem-o-verb, 4X12 mesa, matchless dc30, 2 prsen en eerst ook nog een Guytron, maar die is nu van mij! :P)

Shaggy
4 oktober 2004, 06:53
je hebt zoveel goede versterkers voor minder geld .. hey, maar als jij (of paps en mams) genoeg pegels heeft ben je meteen klaar een rk. Ik heb alleen reviews gelezen en die waren allemaal positief. (duh :-? )

wimmeltje
4 oktober 2004, 08:09
Owja de roadking van wouter bloemen staat te koop (en oa. 3 line6 modules, mesa trem-o-verb, 4X12 mesa, matchless dc30, 2 prsen en eerst ook nog een Guytron, maar die is nu van mij! :P)

:o Ieme, roadking van wouter ook al weg?? Dan houdt hij niet zo heel veel meer over of zie ik dat nu verkeerd?? Weet je wat hij gaat doen? met betrekking tot gear dan? Gaat zeker ook over op een ENGL top ofzo?