PDA

View Full Version : hoe alles best aansluiten??



ben79
1 oktober 2004, 22:49
ik heb de volgende spullen:

preamp (engl e530)
tuner (DTR1 )
fX (gx 700)
wireless
Poweramp (engl930/60)

De GX zou ik alleen maar willen gebruiken voor delay etc.
Er is een grote kans dat ik ofwel een furman of een noisessupressor bij koop .

Nu heb ik al vaak horen zeggen dat een dtr toon zuigt.
De gx dient alleen voor fx dus mischien kan ik die best als floop zetten?

Nu was mijn vraag : hoe zouden jullie alles aansluiten zodat ik zo min mogelijk verlies heb aan geluid? incl kabels.
Ik heb nog nooit via fx-loop gewerkt dus als het kan uitleg per kabel vetrekkend en aankomend aub..
Thx

vinni
2 oktober 2004, 01:10
hoi,
Lijkt mij dat je de DTR aan de Instrument output op de achterkant van de E530 moet hangen. Als je de defeat functie gebruikt gaat het signaal naar deze output. De GX in de loop hangen en met je line outputs left en right naar de poweramp. Als je op je voetschakelaar de defeat kiest kan je stil tunen zonder dat de DTR in je signaal keten zit.

Wireless natuurlijk in je auxiliary input op de achterkant.
Voor de kabels van en naar je GX en naar de poweramp gewoon twee goede zo kort mogelijke monojacks gebruiken. Wel een beetje kwaliteit graag!

Groet,
Vinni

BramVersteeg
2 oktober 2004, 08:47
hoi,
Lijkt mij dat je de DTR aan de Instrument output op de achterkant van de E530 moet hangen. Als je de defeat functie gebruikt gaat het signaal naar deze output. De GX in de loop hangen en met je line outputs left en right naar de poweramp. Als je op je voetschakelaar de defeat kiest kan je stil tunen zonder dat de DTR in je signaal keten zit.

Wireless natuurlijk in je auxiliary input op de achterkant.
Voor de kabels van en naar je GX en naar de poweramp gewoon twee goede zo kort mogelijke monojacks gebruiken. Wel een beetje kwaliteit graag!

Groet,
Vinni

period

ben79
2 oktober 2004, 10:46
dus :
Van de instrument output naar de DTR.
Geen kabel terug van DTR?
de gX in de loop hangen hoe gaat dat dan want ik heb dan alleen nog maar 2fx loop returns over en geen fx loop send want hier hangt de DTR aan.??

De aux input op mijn wireless heb ik ooit geprobeerd maar dat deed het niet?? Volgens jullie zou ik dus van die aux naar de input achteraan men Engl moeten gaan?

BramVersteeg
3 oktober 2004, 18:42
Gitaar output--> wireless input--> Wireless output--> amp input.
FX send (op pre-amp) --> input(s) GX --output(s) GX --> input(s) poweramp.
Op de pre-amp (E530) zit waarschijnlijk een line out/record out/iets anders out waar je je tuner aan kan hangen. Dan zit ie niet in je signaal.
Je speakers aan de poweramp natuurlijk :wink: .

vinni
3 oktober 2004, 18:52
Hmm....mja...zie het probleem...

Die instrument output die je koppelt op de DTR wordt ook gebruikt als FX send......je zou voor de FX send ook die compensate line outs kunnen gebruiken en dan een soort "kill dry"op je GX kunnen doen. Weet niet of zoiets erop zit.
T'is altijd stoeien met de mogelijkheden van al je appratuur.

Groet,
Vinni

ben79
3 oktober 2004, 19:10
ok de tuner heb ik op de instrument output alias fx send gehangen zonder een kabel terug , werkt prima.
Als ik de Gx nu tussen de pre en de poweramp hang zou hij dan zoveel toon wegnemen denk je?

vinni
3 oktober 2004, 20:13
gewoon proberen en goed luisteren.....
Niet in je woonkamer maar bij voorkeur bij de band.
Dan hoor je dat DB'tje bas minder echt niet.....
Allemaal mierengeneuk....

Ook niet teveel van alle recenties aantrekken.....die beschikken niet
over de combinatie van jou apparatuur en jou oren.
Als jij het goed vind klinken dan is het toch goed?

Groet,
Vinni

ben79
8 oktober 2004, 19:57
ok de tuner heb ik op de instrument output alias fx send gehangen zonder een kabel terug , werkt prima.
Als ik de Gx nu tussen de pre en de poweramp hang zou hij dan zoveel toon wegnemen denk je?



Ik heb de gx op alle mogelijke manieren aangesloten en hij halveert altijd mij geluid, als ik de gx harder wil zetten gaat men clean van men engl vervormen dus dat is ook geen optie.
Ik wilde de gx enkel voor reverb en noisesupressor gebruiken maar de NS doet bijna niks , alleen als je hem helemaal opendraait maar dan klinkt men clean weer nergens naar...
Wat zouden jullie doen?
De gx de deur uit voor een goede NS of gaat die NS even slecht werken als de GX NS?
Of hebben jullie een formidabel idee om toch de gx aan te sluiten zonder klankverlies en met werkende NS???

Nocki
12 oktober 2004, 09:06
op de gx700 zit toch ook een fxloop?
je zou mishcien je dtr in de fx send van de gx700 kunnen hangen... jammer dat ik dat appraat zelf niet heb.

ik heb mijn tuner in de rechter out put van mn g-major hangen. maar ik werk natuurlijk mono en jij stereo...

Nocki

charlie45
12 oktober 2004, 12:02
je hebt of een betere fx unit nodig of een parallelle effects loop. die op je preamp is serieel, daar schiet je niet veel mee op.

je zou ook nog de effecten alleen op het linker of rechter kanaal van je poweramp kunnen zetten, dan heb je een wet-dry setup.

die paar db's zijn heel belangrijk..
een optie is ook nog een linemixer, dan mix je het direct signaal met fx en het resultaat gaat naar je poweramp.
maar dat is weer doekoe passen.