PDA

View Full Version : mijn pedaal piept en skriekt....



waarismijnplectrum
1 oktober 2004, 18:30
hallo!
Een vraagje :
Een van mijn pedalen op mijn tonelab piept en kraakt een beetje, alsof ie niet goed is gesmeerd.
Kan ik dat smeren met gewoon oliesmeermiddel o.i.d.?
of moet ik daar iets anders voor gebruiken??

aad
1 oktober 2004, 19:50
hallo!
Een vraagje :
Een van mijn pedalen op mijn tonelab piept en kraakt een beetje, alsof ie niet goed is gesmeerd.
Kan ik dat smeren met gewoon oliesmeermiddel o.i.d.?
of moet ik daar iets anders voor gebruiken??

Als het een mechanisch probleem is => olie o.i.d. i.d.d.
Als electronisch, zou ik niet doen! :-D

Swampash
3 oktober 2004, 22:22
Op de Vox VC12 zit aan de onderkant van het pedaal 2 gaatjes met inbusjes. Hiermee kan je de soepelheid van het expressiepedaal aanpassen. Of dit op de Tonelab zit durf ik niet te zeggen.

me2
8 november 2004, 12:27
Hoi ik nog een vraagje die hier een beetje op aansluit. HEt gaat de VC12. Het volumepedaal gaat zo licht dat ie als je voet er niet opstaat naar volledig volume gaat.
Is het ook mogelijk dat het pedaal blijft staan zoals je hem loslaat? dus op een lager volume.

Kan dat bijvoorbeeld met die inbusjes?

Thnx

Bluesbreaker
8 november 2004, 15:55
Op de Vox VC12 zit aan de onderkant van het pedaal 2 gaatjes met inbusjes. Hiermee kan je de soepelheid van het expressiepedaal aanpassen. Of dit op de Tonelab zit durf ik niet te zeggen.

@me2: ja dus

me2
9 november 2004, 08:42
Ik heb die gaatjes (en inbusjes gevonden), maar is nog niet gelukt. Kan alleen die 2 schroeven losdraaien, maar ben bang dat ik te ver ga en ze eruit vallen. En dan moet de hele onderplaat eraf, en dat wil ik liever voorkomen.

Is het dus de bedoeling dat je door de schroeven losser te draaien het pedaal stroever maakt?